Știrile zilei

Angajări în instituțiile publice din Buzău

Direcția de Asistență Socială și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Buzău scot la concurs posturi din organigrama proprie. În aceasă perioadă se caută psiholog, bucătar și spălătoreasă care să fie angajați prin concurs, pe o perioadă nedeterminată.

Psiholog și spălătoreasă:

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ a Municipiului Buzău, organizează în conformitate cu prevederile H.G. 1336/2022, cu modificările și completările ulterioare, în data de 20.05.2024, concurs de recrutare pentru ocuparea următoarelor funcții contractuale vacante :
– 1 post Psiholog, grad profesional practicant, la Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu
Dizabilități „BONOM”;
– 1 post Spălătoreasă, la Centrul de Urgență de Zi și de Noapte pentru Persoane Adulte fără
Adăpost

– 1 post Psiholog, grad profesional practicant, la Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu Dizabilități „BONOM”;
– 1 post Spălătoreasă, la Centrul de Urgență de Zi și de Noapte pentru Persoane Adulte fără Adăpost.
Condiții generale de participare la concurs: candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcțiilor contractuale sunt:
Psiholog, grad profesional practicant:
– absolvent studii superioare cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul psihologie;
– atestat de liberă practică sau aviz de exercitare a profesiei de psiholog practicant, specializarea psihologie clinică, eliberate, în condițiile legii, de Colegiul Național al Psihologilor din România.
– vechime în specialitate: minim 1 an.
Spălătoreasă:
– studii generale/medii,
– vechime necesară: minim 6 luni.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul instituției în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului și vor conţine următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.
În cazul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.
Actele prevăzute la alin. 1 lit. b)-d) vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.

Data, ora si modul de desfasurare a concursului:
• data afișării anunțului: 22.04.2024;
• primire dosare: 22.04.2024 – 09.05.2024;
• selecția dosarelor: 10.05.2024;
• 20.05.2024, ora 09.00, probă scrisă;
• 27.05.2024, ora 09.00, probă interviu.

DGASPC Buzău angajează bucătar.

DIRECŢIA GENERALĂ DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI BUZĂU, organizează, la sediul din mun. Buzău, str. Bistriței, nr. 41, conform HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, concurs pentru ocuparea următorului post vacant (funcţie contractuală):
• Bucătar III la Centrul de asistență medico-socială Pogoanele – un post vacant de execuție (perioadă nedeterminată) cu normă întreagă, durata timpului de lucru 12 cu 36 ore;

Conform art. 15 din H.G. 1336/2022, poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Condiţii specifice de participare la concurs:
• studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat/școală profesională absolvită cu diplomă și curs de calificare în meseria de bucătar (absolvit cu diplomă de calificare) sau școală profesională de specialitate (bucătar);
• vechime în muncă: minim 3 ani;

Dosarul de concurs va conține următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 la H.G. nr. 1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
Copiile documentelor de studii (diploma de licență, diploma de master, diploma de bacalaureat) vor fi însoțite obligatoriu de suplimentul descriptiv la diploma de licență/master sau foaia matricolă, după caz.
Se vor accepta adeverințele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, înscris în adeverință, conform Ordinului MENCS nr. 3844/2016 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar.
Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 la H.G. nr. 1336/2022.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține în clar numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicității de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la punctele b) – e), precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Dosarele de concurs se depun la sediul DGASPC Buzău, mun. Buzău, strada Bistriței nr. 41, în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării anunțului, respectiv de la data de 24.04.2024, ora 08:00 până la data de 10.05.2024, ora 14:00, inclusiv.
Fiecare candidat va primi un cod numeric pentru identificare, care corespunde cu numărul de înregistrare al dosarului de concurs.
Dosarele de concurs se depun la Serviciul Resurse umane și salarizare sau pot fi transmise de candidați prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică sau platformele informatice ale instituțiilor sau autorităților publice.
În situația în care candidații transmit dosarele de concurs prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică sau platformele informatice ale instituțiilor sau autorităților publice, candidații primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceștia și au obligația de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. b)-e) din HG 1336/2022 în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Transmiterea documentelor prin poșta electronica sau prin platformele informatice ale autorităților sau instituțiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
Nerespectarea prevederilor menționate anterior, conduce la respingerea candidatului.

Concursul va consta în 3 etape succesive:
– selecția dosarelor;
– proba scrisă:
– interviul.
Selecția dosarelor se va face în termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
Afișarea rezultatelor selecției dosarelor se va face în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de selecție a dosarelor.
Rezultatele obținute la proba scrisă și interviu se vor afișa, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei, la sediul DGASPC Buzău şi pe pagina de internet a acesteia.
Sunt declarați admiși la proba scrisă/interviu candidații care au obținut:
– minim 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor contractuale de execuție;
– minim 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor contractuale de conducere.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisă şi interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi al interviului.
Proba scrisă se va susține la sediul DGASPC Buzău, mun. Buzău, strada Bistriței nr. 41, în data de 21.05.2024, ora 10:00.
Interviul se susţine, în termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise, la sediul DGASPC Buzău, mun. Buzău, strada Bistriței nr. 41 .
Rezultatele finale se afişează la sediul DGASPC Buzău şi pe pagina de internet a acesteia, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestaţiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii „admis” sau „respins”.
Informaţii suplimentare se pot obţine de la Serviciul Resurse umane și salarizare din cadrul DGASPC Buzău, mun. Buzău, str. Bistriței, nr. 41 sau la telefon 0238/711051.

Bibliografie și tematică:
Pentru postul de Bucătar III la Centrul de asistență medico-socială Pogoanele:
• Legea nr. 319/2006 a securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare: Capitolele II, III, IV, VI și IX;
• HG nr. 924/2005 privind aprobarea Regulilor generale privind igiena produselor alimentare – Anexa Reguli generale pentru igiena produselor alimentare: Capitolul I, II și III; Anexa I – Producția primară, Capitolele I și II;
• Ordinul MS nr. 1.761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia: Capitolele II și III;
• Ordinul MS nr. 976/1998 (actualizat) pentru aprobarea Normelor de igienă privind producţia, prelucrarea, depozitarea,păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor: Capitolul III.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button