AdministrațieȘtirile zilei

Astăzi se ia cea mai importantă DECIZIE administrativă din Primăria ultimilor 20 de ani

Se anunță o zi agitată la Palatul Comunal, unde astăzi va fi luată cea mai răsunătoare decizie din istoria administrativă a ultimilor ani la Buzău. Consilierii municipali vor vota pro sau contra aprobării noii organigrame a Primăriei, care prevede reducerea personalului cu aproape 40%. Cel mai mult vor avea de suferit polițiștii locali, care își vor reduce efectivele cu aproape 300 de posturi.

Este de așteptat ca aprobarea noii organigrame să provoace compulsie la nivelul Primăriei, mai ales că documentul prevede ca aparatul de specialitate al primarului să funcționeze cu doar 494 de funcții. Schema de personal a fost redusă consistent, astăzi ea fiind aproape înjumătățită față de cea a ultimilor ani. Noua organigramă prevede:

  • 381 funcţii publice de execuţie;

–    40 funcţii publice de conducere;

–    71  funcţii contractuale de execuţie;

–    2  funcţii contractuale de conducere;

–   494 – total funcţii.

„Ședința extraordinară de mâine a Consiliului Local Buzău aduce în discuție un subiect extrem de important pentru administrația publică buzoiană. Noua organigramă a Primăriei Buzău, ce va fi votată mâine în ședința de CL, va rezolva ilegalități, constatate și de Curtea de Conturi, ale vechii administrații PSD-iste. Având acest lucru ca principal argument, consilierii locali ai PNL vor vota în favoarea noii organigrame.”, au transmis peneliștii buzoieni, primii care s-au grăbit să anunțe că susțin în totalitate măsurile primarului Constantin Toma.

Cea mai ingrată sarcină o are acum edilul buzoian, care se vede nevoit să aplice legea și, implicit, să încaseze întreg valul  de nemulțumire a funcționarilor revoltați că își vor pierde locurile de muncă. Cu toate acestea, primarul susține că noua organigramă vine să însănătoșească administrația și că nu este altceva decât o consecință a aplicării legii. Astfel, potrivit primarului, concedierea celor aproape 300 de polițiști locali are la bază două documente extrem de importante: Raportul și Decizia Curții de Conturi nr. 21 din 18.08.2016, care are ca termen de realizare sfârșitul acestui an, și OUG 63/2010, care prevede un număr expres de 1 polițist la 1000 de locuitori.

Cât privește legalitatea angajărilor la Poliția Locală, municipalitatea a furnizat presei o situație a municipiilor în care numărul de polițiști locali este depășit. Pe primul loc în acest clasament se situează Buzăul, care a depășit numărul prevăzut în lege de 4,2 ori, după cum reiese din tabelul alăturat.

tabel-pl

Măsura luată azi va avea ecou extrem de puternic în viața Buzăului. Se vorbește aproape despre un șoc social cauzat de concedierea a sute de angajați. Primăria spune însă că se gândește la soarta celor disponibilizați și dă asigurări că va veni în sprijinul acestora cu oferte de muncă:

„Vreau să vă asigur că am toata înţelegerea pentru polițiștii locali care vor avea de suferit în urma implementării noii organigrame. Suntem extrem de preocupați de situația acestor oameni și vom face toate demersurile pentru a ne asigura că vor beneficia de locuri de muncă și în continuare.

În ceea ce privește preocuparea noastra de a asigura viitorul celor afectați de noua organigramă, avem în vedere să dăm posibilitatea acestor polițiști locali de a aplica pentru o serie de posturi libere, cum ar fi:
– Posturi libere generate de noua organigramă – un numar de 140 posturi
– Posturi libere ce vor rezulta din analiza de risc efectuată de scolile buzoiene
– Posturi libere ce vor fi identificate la investitorii buzoieni și unde cei afectați vor putea aplica cu prioritate.
Orice alt discurs care contestă necesitatea implementării noii organigrame este un discurs politicianist, care incearcă să profite in planul imaginii de o actiune fundamental ilegală a administrației anterioare și care ii afectează astazi pe unii din colegii noștri., a transmis Toma prin intermediul unei postări pe Facebook.

De asemenea, edilii atrag atenția că, dacă proiectul de organigramă nu va trece la vot, cei care vor deconta nerespectarea legii vor fi consilierii locali:

„Atât eu, ca primar, cât şi consilierii locali care îşi vor da votul mâine, trebuie sa fim pe deplin conștienți că nerespectarea deciziilor sau a legilor care reglementează inclusiv organigrama Primăriei Buzău va atrage dupa sine responsabilizarea personală a fiecaruia. Doar o singura cifră: eșecul în a implementa noua organigramă va cauza, conform Curții de Conturi, un prejudiciu lunar de 869.975 lei pentru 299 polițisti locali suplimentar angajați ilegal în acest moment. Repet, aproape 870 de mii de lei noi lunar!”, a mai declarat primarul Constantin Toma.

Ședința extraordinară a Consiliului Local Municipal în care va fi supusă aprobării noua organigramă va avea loc marți, la ora 11:00, la Palatul Comunal. Dacă proiectul noii organigrame va fi aprobat, el va intra în vigoare la 1 noiembrie 2016.

 

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!