Da’ de când a devenit Buzăul un furnicar?!

Instalatii GPL Auto

Spalatoria Auto Petrom Transilvaniei
Piese Auto ,Asistenta Rutiera, Spalatorie Auto, Anvelope Auto

Nu știu cum vedeți voi, dar pe mine mă apucă groaza când văd că vin sărbătorile, ies oamenii la cumpărături, începe aglomerația, iar Buzăul nostru nu-i pregătit să facă față nici măcar afluxului de la orele de vârf, într-o zi normală de lucru. Din „orașul cu trei semafoare”, așa cum îl numea oareșicine, Buzăul a devenit un furnicar, iar soluții pentru descongestionarea traficului, nexam.

Zadarnic s-au chinuit autoritățile să găsească soluții pentru fluidizare. De aplaudat montarea sensurilor giratorii. Bune și semafoarele cu buton. Numai că problema cu mașinile din ce în ce mai multe nu e de ieri, de azi. Ea a devenit din ce în ce mai stringentă și a escaladat anul acesta, când pur și simplu buzoienii s-au trezit că trebuie să aștepte trei semafoare într-o intersecție sau să parcurgă 1 kilometru în 10 minute.

Cum am ajuns aici.

Până mai ieri, când te întorceai cu mașina din București și intrai în Buzău, aveai senzația că ți-a dat cineva drumul dintr-o menghină. Pus în oglindă cu Bucureștiul din punct de vedere al traficului, Buzăul părea un sătuc de prin munți. De la un capăt la altul, abia dacă ai fi călcat ambreiajul de trei-patru ori, față de Capitala în care până și pe străduțe trebuia să mergi în pasul mortului.

dirijare-restrictii-politie-blocaj

Azi așa, mâine așa, până când tot românul a înțeles că mașina îi este indispensabilă. Buzoianul nu putea face excepție. Numărul de mașini a explodat în ultimii cinci ani, însă administrațiile pur și simplu nu au putut ține pasul cu vremurile. În timp ce alte orașe europene au investit masiv în transportul public si transportul alternativ, în ultimii ani, la noi s-au investit sume infime. Și unde mai pui la socoteală că nici pistele de biciclete nu au fost specialitatea noastră.

Astăzi, ne-am trezit că trebuie să plătim un preț extrem de mare pentru un nivel de trai a cărui calitate nici măcar nu se poate compara cu cea a unei metropole. Adică, dacă tot am ajuns să facem o oră cu mașina până la serviciu, la fel ca un bucureștean, atunci n-ar fi rău să și câștigăm un salariu ca al acestuia. Pentru că, de cele mai multe ori, numărul mare de mașini dintr-un oraș se relaționează cu o economie puternică și cu o rată mare de ocupare a locurilor de muncă.

Buzăul încotro?

La Buzău, toate diminețile sunt aglomerate, dar niciuna nu-i ca lunea. Indicele de congestie este uriaș, practic străzile înguste, cu o singură bandă pe sens, devenind neîncăpătoare pentru miile de mașini care îi duc pe buzoieni la serviciu sau pe copii la școli. Dacă mai și staționează cineva în drum pentru a-și lăsa odrasla fix în fața școlii, poți să tragi și un pui de somn la volan. Deși n-ar fi recomandat.

aglomeratie-vama-giurgiu-ruse

După-amiezile sunt și ele probe de răbdare pentru șoferii buzoieni, dar vinerea e criminală. Dacă ai ghinionul să alegi, după ora 16:00, variantele Bălcescu, Bariera Ploiești, Frăsinet sau Chiristigii, atunci îți trebuie nervi de oțel. Zona centrelor comerciale este prima care cedează sub numărul mare de mașini, iar cozile se întind uneori până la celălalt capăt, la semafoarele de la Contactoare.

Primăria caută în permanență soluții, însă infrastructura depășită a municipiului este cea mai grea povară pentru specialiștii din Comisia Rutieră. Până una-alta, numărul mașinilor continuă să crească și nu-s departe vremurile acelea în care ne-om sătura de stat la cozi în propriile autoturisme, vom lua autobuzul sau vom încăleca pe biciclete, întru sănătatea nervilor noștri și a celorlalți participanți la trafic!

Despre autor

Cosmin ȘONTICĂ

Cosmin este editor-șef și conduce Reporter Buzoian de la deschiderea din 2015. Vine în presa online din zona educației, acolo unde activează ca profesor de limba și literatura română.

Oferta Publicitate
Profesional New Consult

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *