Știrile zilei

Dr. Dragoș Porumb: „Nu am o explicație pentru cum a ajuns tifonul acela în corp”

Reprezentanții Spitalului Județean de Urgență Buzău reacționează în cazul acuzațiilor de malpraxis venite dinspre familia unui pacient buzoian, care s-a plâns că, după o operație, medicii i-au uitat un tifon în abdomen. Familia a depus plângere la poliție, în timp ce oficialii spitalului au deschis o anchetă internă.

Astăzi, reprezentanții Spitalului Județean au transmis un punct de vedere referitor la situația apărută în presă, potrivit căreia un bărbat de 71 de ani, operat acum șase luni la colon, s-ar fi trezit după șase luni cu un tifon în abdomen. Familia arată acum cu degetul înspre medici, însă oficialii spitalului posibilitatea existenței unei culpe medicale:

„Noi, ca și conducere, ne-am autosesizat și am deschis o anchetă internă. Pacientul susține că a sustras acasă un tifon după o perioadă de 6 luni. Dacă un pacient ar fi avut așa ceva în corp cu siguranță făcea diverse complicații mai ales că se afla sub tratament chimioterapic și avea o imunitate foarte scăzută. Nu am o explicație pentru cum a ajuns tifonul acela în corp dar pare din altă parte. Noi vom continua ancheta să dăm o rezoluție oficială însă în acest moment medicii nu au nici o culpă exceptând aceea că nu a consemnat în foaia de observație. Un bandaj dacă ar fi putut fi uitat undeva atunci el era uitat în stomac și nicidecum în colon.” a declarat, pentru Observatorul Buzoian, directorul medical al Spitalului Județean de Urgență Buzău, dr. Dragoș Porumb.

Mai mult decât atât, dr. Cătălin Bostan, medicul care a efectuat intervenția chirurgicală acum șase luni, este de părere că bucata de material textil pe care bolnavul pretinde că a scos-o din abdomen nu putea pătrunde acolo, deoarece operația se efectuează cu colonul închis.

Aspectul care alimentează acum suspiciunile familiei este acela că sâmbătă, atunci când bărbatul a ajuns din nou la spital, cu durei groaznice, medicul care i-a curățat locul a omis să scrie intervenția în foaia medicală.

Iată punctul de vedere transmis astăzi de reprezentanții Spitalului Județean de Urgență Buzău:

„Referitor la cazul pacientului în vârstă de 71  de ani, care a fost operat la Spitalul Judeţean de Urgenţă Buzău, acesta acuză medicul care a efectuat intervenţia chirurgicală că a uitat în abdomenul acestuia o bucată de materil textil, conducerea spitalului a demarat o anchetă în acest sens.

La conferinţa de presă susţinută astăzi, 03.07.2018, medicii au explicat din punct de vedere medical ceea ce s-a întâmplat:

În luna decembrie pacientul în vârstă de 71 de ani, a fost diagnosticat  cu tumoră de colon, şi ulterior a fost supus unei intervenţii chirurgicale. I s-a excizat parţial colonul , rămânând în colostomă – anus contra naturii.

Pacientul a intrat în tratament chimioterapic la secţia Oncologie a Spitalului Judeţean de Urgenţă Buzău. În luna iunie, pacientul s-a prezentat la camera de gardă U.P.U SMURD, unde i s-a extras un fecalom care bloca colostoma.

Legat de acuzaţiile aduse de către familie, cum că la operaţia iniţială, din luna decembrie 2017, a fost uitată o bucată de tifon în colon, care s-a exteriorizat prin colostomă, este foarte puţin probabil acest lucru din mai multe motive:

  1. Operaţia de rezecţie colonică nu implică introducerea în colon a materialului textil absorbant;
  2. Pacientul în tratament chimioterapic este imuno-suprimat şi un eventul corp străin ar fi dat reacţii imediate (febră, peritonită, supuraţie, ocluzie), daca ar fi existat un corp strain in colon, acesta ar fi determinat obstructia colonului- ocluzie in cel mult 2-3 zile post operator si nu ar fi fost expulzat la 6 luni distanta.
  3. Fecalomul extras din colostomă este depozitat în recipient specific, cu orificiu îngust şi nu poate fi extras decât cu pense lungi sau prin ruperea lui (soţia pacientuluui susţine că a luat facalomul- din acest recipient la care  în mod normal pacientul sau aparţinătorul nici nu are acces).

După finalizarea anchetei interne, o să vă comunicăm concluziile acestui caz şi măsurile dispuse.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!