FOTOGRAFIILE care arată cât de aglomerat a devenit Buzăul
Traficul din Buzău este pe zi ce trece mai aglomerat. Cu o medie de peste o mie de mașini pe lună nou înmatriculate, orașul nostru devine un furnicar, iar soluțiile de fluidizare a circulației în condițiile unei infrastructuri depășite sunt minime.
Diminețile și după-amiezile sunt au devenit un calvar pentru șoferii buzoieni. Dacă ai ghinionul să alegi, la ora 07:00 sau după ora 16:00, variantele Bălcescu, Bariera Ploiești, Frăsinet sau Chiristigii, vei avea ne voie de nervi de oțel. Zona centrelor comerciale este prima care cedează sub numărul mare de mașini, iar cozile se întind uneori până la celălalt capăt, la semafoarele de la Contactoare.
În perioada sărbătorilor, traficul din Buzău devine un coșmar. Polițiștii rutieri își mută și ei posturile în intersecțiile aglomerate, însă măsura este una strict preventivă. Fără oamenii legii în intersecții, s-ar circula haotic și șoferii cu nervii mai slabi probabil că s-ar lua la bătaie.
Colonelul Ion Marin – fostul comandant al IPJ Buzău – a realizat un set de fotografii cu Buzăul la orele amiezii. Imaginile sunt aproape neverosimile, însă reflectă elocvent expanisunea incredibilă a parcului auto buzoian din ultimul an.
Autoritatile trebuie sa taie in carne vie. Mai precis sa largeasca strazi acolo unde se poate, inclusiv prin cumpararea de terenuri din privat si trecerea in proprietatea orasului atat cat sa permita largiri de carosabil si parcari. In cinci ani, o sa fie un oras sufocat. Asta, pentru ca structura stradala este invechita, gandita pentru anii 70 cand masinile erau putine. Pe Chiristigii, cu putina imaginatie, poate fi realizata inca o banda de la Episcopie pana la Politie sau macar locuri de parcare. Frasinet poate fi largit, Mesteacanului la fel, pentru ca permite trotuarul urias. Micsorati scuarele dintre sensuri, intrati jumatate de metru in trotuare si asa largiti un pic partea carosabila.
Da, micsorati spatiul pentru pietoni pentru ca mai nou ei „leviteaza”.