Din Buzău

Instructorii auto independenți din Buzău rămân fără pâine

O sută de instructori auto din Buzău protestează, mâine, în fața Prefecturii față de un ordin al Ministerului Transporturilor care nu le mai permite să școlarizeze elevi din postura de Persoane Fizice Autorizate, ci îi obligă să-și înfiinzețe propriile școli de șoferi sau să se afilieze la școli deja existente.

În urma acestui ordin, de pierdut ar avea toți instructorii independenți, neafiliați niciunei școli de șoferi din România. La polul opus, își freacă mâinile marile școli de șoferi care ar avea de câștigat ori eliminarea de pe piață a independenților, ori afilierea acestora.

Protestul instructorilor auto buzoieni afiliați Federației Naționale a Instructorilor Auto din România este programat să aibă vineri, între orele 11.00-14.00, în fața „Casei Albe”.

Iată textul integral al Federației Naționale a Instructorilor Auto din România: „Ca urmare a aparitiei mass-media a unor articole despre scolile de soferi si despre modificarile preconizate de OMT nr. 733/2013 care a fost repus in circulatie, pentru o informare corecta si precisa a cititorilor, dorim sa va facem urmatoarele precizari, pe care va rugam sa le dati publicitatii:

  • OMT nr.733 a fost elaborat si publicat in 2013 cand Ministrul Transporturilor era Relu Fenechiu. Ordinul este dupa chipul si asemanrea lui, nu avea cum sa iasa mai bun.
  • Inca in faza de proiect a acestui Ordin i s-au adus numeroase critici din partea Consiliului Concurentei, (prevederile sale vor avea drept consecinta “disparitia de pe piata a instructorilor autorizati, dar si a scolilor mici”), Consiliului National Pentru Combaterea Discriminarii (care a si amendat Ministerul Transporturilor pentru prevederile discriminatorii cuprinse in Ordin), specialistilor din mediul universitar pedagogic (sunt incalcate principii didactice elementare, alcatuirea grupelor de cursanti este contraproductiva, cadrele din scolile de soferi nu beneficiaza de o formare corespunzatoare, etc.).
  • Ministerul Transporturilor nu a tinut cont de niciuna din aceste critici, nici de numeroasele amendamente propuse in Comisia de Dialog Social si a publicat Ordinul in forma initiala.
  • Ordinul a fost atacat in justitie de instructorii auto, scoli de soferi, organizatiile sindicale si profesionale ale formatorilor auto care au obtinut castig de cauza la cele mai multe Curti de Apel din tară.
  • Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Auto din Romania, COTAR a facut cerere de interventie accesorie in favoarea sustinerii OMT 733/2013 (de fapt ei sunt autorii acestui ordin, reprezentantii lor avand un interes direct in eliminarea concurentei din piata) sustinand ca reprezinta interesul a peste 10.000 de instructori auto si profesori de legislatie rutiera, fluturand in fata autoritatilor statului roman, inclusiv in fata ICCJ, o hotarare judecatoreasca care chipurile le-ar da drept de reprezentare a sectorului nostru de activitate. Am cerut Tribunalului Bucuresti care a pronuntat sentinta 2FED/18.01.2013, prin care COTAR-ul afirma sus si tare ca reprezinta interesele tocmai acelora pe care vor sa-i scoata de pe piata si am constatat ca de fapt in acel dosar sunt doar cinci patroni de scoala de soferi care declara ca au impreuna aproape 6300 de de angajati (instructori si profesori), documentele depuse la dosar fiind nereale. Stiti cumva de existenta vreunei scoli de soferi, nu numai din Romania, ci si din intreaga Europa care sa aiba peste 1300 de angajati ??????? Falsul e grosolan.
  •  Ministerul Transporturilor a facut recurs iar Inalta Curte de Casatie si Justitie a casat hotararile Curtilor de Apel din tara, acceptand influentele COTAR-ului.
  • In iunie 2017 Ministerul Transporturilor a hotarat repunerea in circulatie a OMT nr 733/2013 si a publicat Ordinul in Monitorul Oficial cu precizarea ca prevederile sale se vor aplica de la 1 septembrie 2017 si a motivat acest lucru prin incheierea ultimului Ori, Ministerul Transporturilor nu avea dreptul sa faca acest lucru, deoarece pe rolul instantei ICCJ mai este in procedura de filtru dosarul nr. 647/26/2013 inregistrat in 17.07.2013 – obiect suspendarea executarii OMT 733/2013 de la C.A. Constanta. De asemenea, exista Decizia nr. 1798/2015 prin care ICCJ a respins recursul inaintat de MT impotriva Sentintei nr. 461/2013 a C.A. Timisoara prin care S.C. Mini Company IrimiaS.R.L.. a obtinut suspendarea OMT 733/2013 si nu s-a judecat pe fond posibilitatea anularii in tot sau in parte a dispozitiilor acestui act normativ.
  • In luna iulie reprezentantii instructorilor auto si a scolilor de soferi din intreaga tara au protestat in fata Guvernului impotriva OMT 733/2013 si a atitudinii Ministerului Transporturilor, pregatind in acelasi timp si o actiune la CEDO.
  • Reprezentantii protestatarilor s-au intalnit cu Ministrul Transporturilorsi cu Ministrul pentru Dialog Social care au promis ca in perioada 07. -11.08. 2017va avea loc la sediul MT-ului o intrunire cu participarea tuturor partilor pentru a se gasi solutii pentru deblocarea situatiei. In data de 08.08.2017 am fost anuntati ca aceasta intrunire se amana pentru data de 16.08.2017. Pe, 14.08. 2017 ni s-a comunicat ca data acestei intruniri va fi anuntata miercuri 16.08.2017! Iata in ce maniera se tin guvernantii nostri de cuvant !!!!!!
  • In aceste conditii, formatorii auto din intreagatara au hotarat sa reia protestele in fata guvernului pana se va gasi o posibilitate de Dialog Reala.
  •  In contextul in care coeficientul de promovare inregistrat de scolile de soferi este foarte scazut, iar numarul accidentelor de circulatie comise de tinerii absolventi ai acestor scoli este in crestere, in contextul in care unitatile de formare a viitorilor conducatori auto au devenit niste S.R.L-uri iar denumirea de scoala este doar aparenta, Ministerul Transporturilor ar trebui sa regandeasca activitatea acestor unitati pe baza unor reforme structurale elaborate de specialisti din toate domeniile implicate; de altfel, hotararea ICCJ se refera doar la legalitatea Ordinului, nu si la oportunitatea acestuia.Consideram ca un asemenea demers, care ar lua in consideratie si bunele practici ale invatamantului auto din Europa, este o solutie viabila si nu forme organizatorice experimentale, a caror eficienta nu poate fi anticipata. Speram ca intrunirea propusa sa aiba loc, sa se tina cont de aceste considerente si sa fie identificate niste solutii care sa se inscrie pe linia interesului general al societatii romanesti. Nu uitati faptul ca in Europa civilizata, cursantii se duc la Autoritatea Competenta, doar cu buletinul de identitate si sustin examenul la proba teoretica, iar dupa ce sunt declarati admis, dintr-o piata libera au posibilitatea sa-si aleaga instructorul auto sau au posibilitatea sa se initieze in taina sofatului cu cineva care are permis de conducere mai vechi de 10 ani, care poate sa fie mama, tata, unchiul, vecinul, etc. Iar la noi in Romania, o gasca de baieti destepti vor sa ne scoata de pe piata desi avem atestate profesionale, autorizatii de functionare, experienta mare, o clientela formata in ani de munca asidua si platim statului roman impozite si dari destul de cosistente.
  • De ce Ministerul Transporturilor intervine atat de brutal in sectorul nostru de activitate, ignorand mecanismele economiei de piata, care a produs atat de mult bine tarilor occidentale ???????? Daca sunteti curiosi sa aflati raspunsul uitati-va pe declaratiile de avere ale angajatilor MT si ARR care au interese in domeniul nostru de activitate si veti vedea cu uimire ce de banet incaseaza de la baietii destepti, care vor sa inlature concurenta din piata.”

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!