AdministrațieAnunțuriȘtirile zilei

Interviu cu Alin Radu, omul care a făcut într-un an cât alții în zece: „Trebuie să-i ceri fiecăruia exact atât cât poate”

Are 38 de ani, este jurist și, de când se știe, lucrează la Urbis Serv. N-a fost dintotdeauna director, ba chiar a pornit de jos și a făcut cam de toate în cei 15 de ani de când semnează condica aici. În schimb, de când conduce societatea din Crâng, Buzăul a căpătat o altă față. Nu face din asta un titlu de glorie și admite că Primăria este, de fapt, cea care a făcut totul posibil.

Alin Radu este jurist de profesie, dar a ocupat diferite funcții în Urbis Serv, societatea aflată în subordinea Consiliului Local Municipal Buzău. A venit aici în 2003, pe când era doar un tânăr proaspăt ieșit de pe băncile facultății:

„Am făcut cam de toate aici: Am fost consilier juridic, șef de birou la Achiziții, șef serviciu Juridic și Resurse Umane. De fapt, cred că acesta fost și marele meu avantaj: În tot acest timp, am reușit să cunosc instituția și să învăț că omului trebuie să îi ceri exact atât cât poate. Altfel, s-ar putea ca el să clacheze și să îl pierzi.”, spune cu sinceritate directorul adjunct al societății care plătește salarii pentru 260 de oameni.

Din decembrie 2016, de când a fost numit director adjunct, Alin Radu a adoptat un alt stil de lucru. Așa i s-a cerut, așa a făcut, iar noua politică a dat roadele așteptate. Din acest punct de vedere, anul 2017 a fost unul istoric, fiindcă au avut loc asfaltări fără precedent, iar Buzăul a început să semene a oraș:

„Bugetul din 2017 n-a fost sensibil mai mare față de cele din anii precedenți. Nicidecum. Banii au fost cam aceiași în fiecare an, în jur de 12 milioane de lei. S-a schimbat doar modul de lucru.”, mai declară Alin Radu, explicându-ne totodată și cât au costat cele 21 de străzi reabilitate în doar cinci luni:

„Am lucrat la foc continuu. Din august, de când am început și până pe 14 decembrie, am lucrat în fiecare sâmbătă, în două și chiar trei schimburi. Totul ne-a costat cam 5.3 milioane de lei fără TVA. Am plătit și salarii, am mai făcut și alte lucrări, iar banii au fost de ajuns.”, mai spune directorul.

Când stai de vorbă cu Alin Radu, totul pare simplu, ca o joacă de copii. Poate unde îi lipsește și acel sentiment de mărire prezent la alți manageri. L-am întrebat, de exemplu, despre cele cinci parcări din zona Obor, cu intrare de pe Vișinului, care au fost deja modernizate și atribuite, lucru care ni s-a părut o realizare notabilă. În două-trei rânduri am fost lămuriți:

„Schema este simplă. Primăria are deja situația parcărilor de pământ, nereabilitate până acum. În continuare, caută o firmă, care proiectează și maximizează numărul de locuri, după care ne cheamă pe noi. Urbisul realizează execuția lucrărilor, iar locurile de parcare nou amenajate sunt atribuite prin serviciul Urbanism din Primărie.”, explică managerul.

  • Iarna nu îi sperie. Angajații sunt comisionați.

La Urbis se lucrează permanent, însă, de când s-au încheiat asfaltările, ritmul a mai scăzut. Totuși, directorul Alin Radu precizează că se efectuează diferite alte lucrări, acolo unde este nevoie. Plombările din decembrie, scoaterea rădăcinilor și plantarea de arbori și arbuști sunt doar câteva dintre ele.

Alin Radu are cu ce se mândri.

Pentru a își păstra angajații, Alin Radu a gândit o politică de sporuri: „Am încercat să angajăm și nu am găsit oameni. De aceea, am trimis muncitori necalificați de la noi la specializare și am încercat să oferim sporuri celor care obțin rezultate deosebite sau care lucrează peste program. Doar așa ne putem păstra angajații.”, mai spune directorul adjunct.

  • 2017 n-a fost nimic pe lângă ce urmează.

Anul acesta, cu voința Primăriei, Urbis Serv va avea de lucru serios. În agenda municipalității figurează 100 de străzi de asfaltat, plus parcări din cartiere care trebuie amenajate.

„O parte din străzi au fost deja adjudecate pe SEAP. Este vorba despre cele 43 de străzi de pământ, de a căror reabilitare se va ocupa firma câștigătoare, Hidrosalt București. Restul de până la o sută, printre care și Aleea Sporturilor, vor fi făcute de către Urbis.”, precizează Alin Radu.

  • Nu se înscrie la concurs.
Asfaltările nocturne de astă-toamnă. Radu: „Trebuie să fii pe șantier, alături de muncitori. Doar așa poți sta liniștit că treaba iese bine.”

Săptămâna viitoare este programat să aibă loc concursul pentru ocuparea funcției de director general al Urbis Serv, vacantată acum mai bine de un an, odată cu plecarea la pensie a lui Nicolae Frângulescu. Alin Radu nu s-a înscris la concurs.

Firma care, până nu demult, era considerată o căpușă atașată de bugetul public al municipiului Buzău, nu a realizat în 2017 profitul OMV-ului, dar a arătat că se poate și altfel. Amenințarea desființării a dispărut, societatea este bancabilă, iar lucrurile par să meargă în direcția bună, cu largul concurs al Primăriei Buzău.

 

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!