Maxi-taxi devine ISTORIE | Planul primarului pentru transportul în comun din Buzău

Afacerea cu maxi-taxi în municipiul Buzău pare să fi ajuns la capăt de drum. Primarul Constantin Toma a reiterat astăzi intenția de a desface contractele operatorilor de maxi-taxi din Buzău și de a întări Trans Bus, societatea de transport în comun aflată în subordinea Consiliului Local Municipal.

Ideea eliminării microbuzelor ca operator de transport complementar în municipiu a fost vehiculată încă de la preluarea mandatului de către primarul Constantin Toma. Pentru că a găsit un Trans Bus falimentar, care reușise doar să mimeze concurența față de microbuzele private, edilul a investit în societatea de transport și a decis să o facă profitabilă.

De mai bine de un an, Trans Bus  pare să fie intrat în zodia profitului și a competitivității pe piața de transport. După ce și-a întărit flota și a ieșit și în afara orașului, firma se gândește să devină acum operator unic, în pofida faptului că proprietarii de microbuze s-au pus la adăpost, încheindu-și contractele până în 2021.

„Vom face din Trans Bus o societate profitabilă. Vom rupe contractele proprietarilor de maxi-taxi, deoarece suntem nevoiți să punem în aplicare ordonanța care prevede esistența unui singur operator de transport, iar acel operator trebuie să fie Trans Bus.”, a declarat, astăzi, primarul Constantin Toma.

Multe dintre municipiile mari au renunțat deja la maxi-taxi. La Suceava, de pildă, microbuzele și-au trăit ultimele zile în vara acestui an. Începând cu 1 iulie 2017, TPL S.A. a preluat toți călătorii din oraș, devenind operator unic. Deși avea o flotă insuficientă, societatea municipalității a reușit să obțină o creștere economică semnificativă în ultimele luni.

La Buzău, Trans Bus și-a propus să achiziționeze 25-30 de autobuze Euro 6, din bani europeni. Noile mașini, cu motoare electrice sau eco-friendly, vor putea fi cumpărate grație unui plan de mobilitate urbană, prin Axa 4-subaxa 4.1.

Contractele pentru maxi-taxi ar urma să fie desfăcute începând cu 1 ianuarie 2019.

În aceste condiții, este de părere primarul Constantin Toma, maxi-taxi nu ar mai avea ce să caute în Buzău, mai ales că flota TransBus și-a suplimentat flota cu încă 15 autobuze second-hand, olandeze, care au costat în jur de 16.000 de euro bucata:

„În total, vom avea în jur de 92 de mașini, ceea ce înseamnă că putem înlocui și maxi-taxi, conform legii. Va fi și aici un scandal, dar nu l-a provocat Toma, ci l-au provocat contractele încheiate aiurea în trecut și nerespectarea legislației în domeniu. Chiar dacă ei și-au făcut contracte până în 2021-2023, pentru că au avut grijă să facă asta, noi vom fi nevoiți să ajungem la 92 de autobuze: avem 32, mai vin 30 second-hand, plus alte 30 noi, pe fonduri europene.”, a declarat edilul șef.

  • ADI se lărgește, autobuzele preiau buzoieni din comunele învecinate.

Prin lărgirea flotei TransBus, afirmă primarul Toma, se va rezolva și o altă problemă de ordin social. După aducerea în Asociația de Dezvoltare Intercomunitară a reprezentanților comunelor vecine cu Buzăul, se va reuși transportarea locuitorilor din Mărăcineni, Vadu Pașii, Vernești, Țintești și alte câteva localități în oraș, acolo unde își au locurile de muncă. În momentul de față, aceștia cheltuie sume importante cu naveta, fiind nevoiți să schimbe două mijloace de transport pentru a ajunge la serviciu.

loading...

Despre Cosmin ȘONTICĂ

Cosmin scrie la Reporter Buzoian din 2015, anul înființării publicației. Vine în presa online din Educație, unde activează ca profesor de limba și literatura română.

7 comments

  1. Haoleuu traitar familia și noi ce facem murim de foame dacă ne scote din traseu cu ce mai plătim ratele la mașini, copilașii nu mai are bani de buzunar da benzina dacă ne scoateți din traseu trebuie sa luam ajutorul social și cantina

  2. Acest mijloc de transport, nu stiu daca este necesar desfiintarea, unele microbuse chiar erau o placere , doar unele, celelalte erau niste mizerii. D-l primar ar trebui taxiurile sa le rareasca, sunt prea multe si trebuie civilizati taximetristii, controlati mai des si nu oricine sa posede acest titlu. Trebuiesc imbracati ordonat , fara strigate , urlete, claxoane in statii, rasete prostesti sau vocabular indecent. Nu stiu in alte zone, dar la gara si Dorobanti atitudinea lor si aspectul lasa mult de dorit.

    • si ieu am pus problema cu taximetristii astia bibi,dar vad ca d-nu primar,ori doarme,ori le ie frica d iei,d nu ia nici o masura,sa.i dedfiinteze dracu d tot,ca nu be ma8 trebuiw tiganie in buzau,cu taxiuri si maxi-taxi,mai trebuie sa le dea voie si la aia cu trasurile,si tigania ie completa,nu se poate asa cva.

  3. Problema nu sunt autobuzele în sine, ci faptul că vin la distanță mare unele de altele, la 30 chiar 40 de minute! Ar trebui schimbat programul astfel încât să vină la 10, 15 minute la fel ca maxi-taxi! Pentru că altfel va fi mare înghesuială cu atâtia pensionari care circulă zilnic „am n-am treabă, io sunt la Tribunal „

  4. Spataru- Costesti nu face parte din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară?
    Pe noi ne-ati abandonat?
    Poate il scoliti un pic si pe primarul Moise sa mai faca si el cate ceva.
    Avem mlastini in loc de drumuri.La canalizare si gaze ramane doar sa visam,sunt de domeniul S.F.
    El nu a auzit de fonduri europene?

    • Nu-i treaba primarului Toma ca Spataru-Costesti nu este in ADI ! Daca primarul de la Costesti nu vrea in ADI, Toma ce sa faca ? Sa stea in genunchi in fata lui si sa-l roage ?

Spune-ți părerea!

Adresa de e-mail nu va fi publicata. Required fields are marked *

*