Știrile zileiUtile

O nouă taxa de poluare valabilă pentru toate automobilele?

Harababura taxei auto din țara noastră a început acum 11 ani, iar după aproximativ doi ani de pauză, proprietarii de automobile ar putea scoate din nou bani din buzunar.

Și-a făcut apariția la 1 ianuarie 2007 ca taxă de primă înmatriculare pentru toate mașinile rulate, s-a transformat un an mai târziu în taxă de poluare și a devenit impusă și la înmatriculările mașinilor noi. Suferă diferite modificări în încercarea de a respecta cerințele Uniunii Europene, ia forma de timbrul de mediu în 2013 iar în 2016 este eliminată complet, însă doar în urma unei decizii a Curții de Justiţie a Uniunii Europene.

Cu toate acestea, se pare că în prezent deja se lucrează la o taxă nouă ce ar urma să fie impusă începând cu acest an. E ar avea drept scop atragerea de fonduri pentru finanțarea achiziției de mașini noi, prin Programul Rabla și descurajarea importurilor de mașini rulate. Ca o solutie la aceasta practica de import este de a cumpara o masina deja rulata precum cele de la www.autorulate.eu, parc de masini cumparate de noi din Romania, masini ce sunt deja inmatriculate.

Conform Ministerului Mediului, în perioada 1 ianuarie — 1 septembrie 2017, au fost importate un număr foarte mare de mașini rulate, aproape dublu comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016. Acest trent se dorea a a fi combătut încă din primăvara acestui an, însă Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, susţine că noua taxă de mediu nu este gata şi a lăsat de înţeles, la sfârşitul audierilor din Parlament, că termenul de luna martie pentru elaborarea unei noi taxe ar putea fi decalat.

„Forma finală a taxei trebuie să aibă un singur scop, pentru că şi eu, şi Guvernul României, şi cred că fiecare dintre noi ne dorim să trăim într-un mediu curat, într-un mediu sănătos, dar nu numai noi acum ci şi generaţiile viitoare, şi suntem responsabili pentru acest lucru. Nu este o taxă şi nu o să fie o taxă de primă înmatriculare sau o taxă care să-i penalizeze pe toţi cei care îşi cumpără o maşină second-hand, va fi o taxă, să spunem între ghilimele, numai în vederea poluării” a mai declarat Ministrul Mediului la finalul lunii trecute.

Întrebată dacă luna martie va mai rămâne ca termen pentru elaborarea noii taxe, Gavrilescu a precizat faptul că ”studiile toate durează şi ne dorim ca aceste studii să fie bine efectuate. Durează un pic mai mult, dar mai bine mai mult şi sigur, decât să ne pripim şi să nu iasă un lucru bun”.

Deși forma finală a taxei auto nu a fost stabilită până în acest moment, cel mai probabil vom avea de-a face cu o taxă anuală, valabilă pentru toate autovehiculele, noi sau rulate, ce va fi calculată în funcție de norma de poluare, emisiile Co2 și capacitatea cilindrică.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!