Economic

Parc auto pe trotuar. Cum iau buzoienii țepe cu mașini aduse din Germania

În ultimii ani, trotuarele din municipiul Buzău s-au transformat în 646x4041adevărate parcuri auto, în care fiecare samsar încearcă să-și vândă mașina „impecabilă” „adusă recent” din patria mașinilor, Germania.

Deși ocupă zeci, poate chiar sute de locuri de parcare ale locatarilor din blocurile vecine, samsarii nu se sinchisesc să-și mute bijuteriile de pe spațiul public, chiar dacă riscă amenzi usturătoare.

Anul trecut, Consiliul Local a decis sancționarea cu amendă a celor care își parchează exponatele pe spațiul public, amenințând chiar și cu ridicarea mașinii de pe trotuare.

  • Dincolo de izul de talcioc al marilor bulevarde, vânzătorii de mașini practică înșelătoria în cel mai perfid mod cu putință.

Puțin buzoieni știu că vânzarea unei mașini aduse din Germania este destul de profitabilă în România, doar cu anumite condiții. Pentru a câștiga câteva sute de euro la o mașină, samsarii apelează la o serie de tertipuri care pot afecta funcționarea de mai târziu a mașinii.

De exemplu, un Ford Focus din 2004, cu norma de poluare Euro 4 și motor de 1400 cmc, costă în Germania în jur de 1000-1200 de euro. Adunând 300 de euro – numerele provizorii de 5 zile, vignetele și carburantul până în România, ajungem la suma de 1500 de euro.

Ajuns acasă, samsarul scoate jantele de aluminiu ale mașinii (pe care le vinde cu 150-200  de euro)  și le înlocuiește cu unele din tablă, care, de cele mai multe ori, sunt „încălțate” cu cauciucuri uzate, de 4 feluri diferite.TALCIOC-PE-TROTUAR

După o spălare minuțioasă inclusiv la motor, mașina este scoasă la vânzare, nu înainte ca cei 380.000 de kilometri reali ai mașinii să se transforme în 120.000.

Ținând cont că un astfel de autoturism se vinde la noi cu 1900-2000 de euro, samsarul nostru realizează un profit de cel puțin 600 de euro, pe o mașină pe care nemții preferă să o ducă la cimitirul de mașini.

Gustul câștigului îi atrage pe tot mai mulți buzoieni, în timp ce străzile municipiului se transformă în nesfârșite târguri volante de mașini nemțești.

 

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

One Comment

  1. Un articol inutil si de tot rahatul, plin de neadevar. Dragi redactori inainte sa presupuneti ca toti samsarii de masini practica aceste „ritualuri neortodoxe” asupra masinilor, care pun in „mare pericol” viata cotidiana a buzoienilor v-as sfatui sa va documentati mai bine si veti observa ca nu toata lumea practica aceste „ritualuri” si nu toate masinile sunt aduse din Germania.

    Ceea ce inteleg eu din articolul asta e ca, un fraier, cunostinta de-a voastra, si-a luat teapa cu vreun Ford sau altceva aflanddu-se in necunostinta de cauza in momentul in care si-a achizitionat un astfel de autoturism de la vreun bijnitar de Buzau. Daca deschideti bine ochii in momentul in care vreti sa cumparati o masina si luati cu voi un mecanic sau tinichigiu de profesie, nu pe nea Gigel de la parter care a avut si el vreo 5-6 rable la viata lui si e mare cunoscator de mecanica, nu veti lua teapa si nu ajungeti sa plangeti dupa bani.

  2. Articolul nu i chiar de cacat da preturile cam sunt. O masina cum zic ei se cumpara din Germania cu 6 , 700 de euro deci castigul e si mai mare pt samsar. In afara de jenti, se mai da jos si catalizatorul, apropo, ca e si ala un milion jumate ;). Ai dreptate Andrei, nu e o regula sa iei teapa dar sunt si gioable de masini facute la buze si vandute la fraieri pe bani multi de tot..

  3. Tocmai asta e chestia, ca tre sa fii fraier sa iti iei teapa la masini, daca iei frumos masina, o duci la un service, o bagi pe canal sau o ridici pe elevator, un ochi antrenat iti zice in 10-15 minute cam tot ce are si ce nu are masina respectiva. Totul tine de cat de perspicace e cel care o cumpara.

    Am adus si eu masini din Germania, am vandut si am si cumparat, si nu am luat nici o masina fara sa stiu 90% ce are, asta deoarece am avut cu mine oameni potriviti care stiu cum arata sau cum ar trebui sa arate o masina cat de cat buna, ca noua nu are cum sa fie oricum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!