Știrile zilei

Pasaje subterane și pasarele | Ce soluții ar mai putea da roade în cazul aglomerației de la Carrefour

Oricât de suprarealistă ar părea, ideea pasajelor subterane și a pasarelelor în orașele aglomerate rămâne o soluție pentru descongestionarea traficului. Marile capitale au făcut-o dezeci de ani, iar acum, cetățenii cer aceleași soluții și pentru Buzău.

Problema traficului sufocant din zona Carrefour a devenit subiect de discuție în aproape toate ședințele comisiilor rutiere din urbe. Administrația de la Palatul Comunal a reușit, în bună măsură, să fluidizeze traficul prin montarea semafoarelor inteligente și prin desființarea trecerilor de pietoni din apropierea rondului. Explozia numărului de mașini cere însă noi soluții.

„Din păcate, cred ca solutiile simple, cu reducerea numarului de treceri de pietoni, semafoare cu buton etc nu vor oferi o soltie viabila. Eu as propune două directii:

  1. Executarea de urgență a legaturii de la Sala Sporturilor la Rond Orizont, care ar descongestiona masiv zona Autora Mall. Terenurile ar putea fi cumparate sau chiar expropriate pentru utilitate publică (…)

  1. Pe termen scurt si cu mai putine cheltuieli, aș vedea executarea unor pasaje subterane în zonele actualelor treceri de pietoni, la nivelul la care acum e parcarea Carrefour. În acest fel pietonii ar traversa in siguranta, masinile ar circula fluent.

Ar putea fi si un parteneriat public-privat, un investitor ar putea face, simultan cu pasajele pietonale subterane, o mica galerie comercala subterana, urmand sa primeasca concesionarea sa pe o perioada pe care o veti conveni.”, i-a scris un buzoian edilului pe www.domnuleprimar.ro

Potrivit edilului Constantin Toma, pentru fluidizarea traficului în zona comercială din nordul orașului există, în prezent, mai multe variante de lucru. Printre ele se numără și executarea unor pasaje supraterane care să preia circulația pietonală, iar traficul rutier să se desfășoare fără întreruperi.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

6 Comments

  1. Nu urca nimeni pe pasarele. Subteranele sunt mai bune, cu o galerie comerciala, care sa momeasca un pic trecatorii. Cum este cel de la Piata Universitatii. S-ar bate comerciantii sa inchirieze spatii acolo. Eventual si cu o legatura direct in parcarea Aurora Mall.

    O alta varianta ar fi grabirea lucrarilor la centura de est a orasului. Tot Brosteniul, Dorobantiul, Micro 5 ar avea iesire directa spre podul Maracineni. Asta, cu conditia ca din Aleea Sporturilor sa fie amenajat un drum de acces spre centura de est, eventual pe drumul deja existent paralel cu Parcul Tineretului. Astfel s-ar ocoli strazile Mesteacanului, Frasinet, centrele comerciale.

  2. Sf ,ca Oprescu la Bucuresti cu autostrada suspendata.EI nu au fost in stare sa toarne asfalt pe strazi 25 de ani .Multe minciuni aruncate la poporul credul.

  3. Desființarea trecerilor de pietoni prin construcția de pasaje ar fi catastrofală pentru circulația auto în sensul giratoriu – pe acolo ar trece continuu numai dinspre și spre E85 autovehicule, celelalte nu ar mai putea intra în sens din cauza lor…

Dă-i un răspuns lui Dan Iordache Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button