PREMIERĂ: Se vor construi pe E85
CNAIR a primit două oferte pentru proiectarea preliminară a pasajelor pietonale subterane de pe DN2-E85, în județele Buzău și Vrancea. Contractele pentru studiul de fezabilitate al celor șapte pasaje de la Limpezis, Costești, Mărăcineni, Poșta Câlnău, Golești, Garoafa și Mărășești au fost lansate în licitație în august, iar la termenul limită au depus oferte firmele Like Consulting și TQM Management, potrivit datelor din SEAP.
În vara acestui an, CNAIR anunța că va construi șapte pasaje pietonale subterane pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri din țară, E85. Pașii premergători începerii proiectului au fost parcurși rapid, iar în această perioadă a fost organizată licitația pentru lucrările de proiectare.
Contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru cele șapte pasaje situate în localitățile Limpezis, Costești, Mărăcineni, Poșta Câlnău, Golești, Garoafa și Mărășești au fost scoase la licitație în luna august, iar la termenul limită pentru depunerea ofertelor au participat două firme, respectiv Like Consulting și TQM Management, conform informațiilor obținute de la SEAP, așa cum au fost publicate de Economedia.
- Pasaje pietonale cu lift, scări rulante și supraveghere video.
Potrivit statisticilor, traversările neregulamentare reprezintă una dintre principalele cauze de producere a accidentelor rutiere. Proiectul de pe E85 prevede construirea a șapte pasaje pietonale subterane în județele Buzău și Vrancea. La Mărăcineni, Poșta Câlnău, Costești și Limpeziș, cele patru pasaje vor permite traversarea în siguranță a pietonilor, în acest fel reducându-se riscul de producere a accidentelor rutiere.
Proiectul face parte dintr-un program mai amplu de creștere a siguranței rutiere pe DN 2- E 85, sursa de finanțare fiind Programul Național de Redresare și Reziliență.
Cel mai aglomerat tronson al DN 2 E85 din județul Buzău este la Mărăcineni. Potrivit CNAIR, pe acest tronson, la recensământul din 2015 s-a înregistrat o medie zilnică anuală de peste 31.000 de autovehicule.
Spre deosebire de alte zone, unde DN 2 are acostament lărgit, pe acest segment sunt 4 benzi, iar CNAIR spune că pasajul pietonal este necesar pentru ca pietonii să nu mai traverseze prin loc nepermis. Zona este foarte aglomerată pentru că preia și traficul de pe DJ 203 K, drum paralel cu râul Buzău.
Primul pasaj de pe E85 este proiectat în localitatea buzoiană Limpeziș, iar ultimul în județul Vrancea, în zona Mausoleului Eroilor de la Mărășești:
Pentru realizarea pasajelor, CNAIR a scos la licitație șapte contracte pentru Studiul de Fezabilitate, fiecare contract cu o valoare de 309 mii lei. Sunt patru pasaje pietonale în județul Buzău la Limpezis, Costești, Mărăcineni și Poșta Câlnău respectiv Golești, Garoafa și Mărășești în Vrancea. Primul pasaj, cel de la Limpeziș este proiectat la km. 84, iar ultimul, cel de la Mărășești la km. 203 în zona Mausoleului Eroilor. Conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia, CNAIR solicită lifturi pentru persoane cu dizabilități, scări fixe și rulante, supraveghere video și posibilitatea alimentării cu energie din panouri solare. Durata Studiului de Fezabilitate este de 90 de zile, iar Proiectul pentru Autorizarea Lucrărilor de 60 de zile.”, arată dailybusiness.ro.
Conform sursei citate, un al optulea pasaj pietonal subteran va fi realizat pe DN 21 în zona Lacul Sărat din județul Brăila.
O instituție poate suferi de autism?