Se întâmplă mâine, între 10:00 și 11:00

Miercuri, 7 februarie 2018, între orele 10.00 – 11.00, sirenele de alarmare publica de pe raza județului Buzău vor fi, din nou, acționate, activitatea vizând atât verificarea echipamentelor care pot fi acționate in mod centralizat (simultan), cât și a celor cu acționare locală.

Acest tip de exerciții pentru testarea sistemului de înștiințare, avertizare și alarmare in situații de protecție civilă se desfășoară lunar, începând cu 2 august 2017, de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgenta.

La nivelul județului Buzău sunt instalate 132 de sirene (112 sirene electrice și 20 sirene electronice) care pot fi utilizate in cazul unor dezastre sau alte situații de protecție civilă, 40 dintre acestea fiind acționate centralizat de la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Buzău, celelalte fiind acționate la nivel local.

La exercițiile organizate în anul 2017 din totalul sistemelor de alarmare verificate, aproximativ 97% au răspuns în parametri de funcționare normali.

Conform legislației în vigoare privind organizarea si asigurarea activităţii de înștiinţare, avertizare, pre-alarmare și alarmare în situaţii de protecţie civilă, semnalele de alarmare a populaţiei, instituţiilor publice și operatorilor economici sunt: alarma aeriana, alarma la dezastre, prealarma aeriana și încetarea alarmei.

Semnalul ALARMĂ AERIANA se compune din 15 sunete a 4 secunde fiecare, cu pauza de 4 secunde intre ele.

Semnalul ALARMĂ LA DEZASTRE se compune din 5 sunete a 16 secunde fiecare, cu pauza de 10 secunde intre ele.

Semnalul PREALARMĂ AERIANA se compune din 3 sunete a 32 secunde fiecare, cu pauza de 12 secunde intre ele.

Semnalul INCETAREA ALARMEI se compune dintr-un sunet continuu, de aceeași intensitate, cu durata de 2 minute.

Despre Cosmin ȘONTICĂ

Cosmin scrie la Reporter Buzoian din 2015, anul înființării publicației. Vine în presa online din Educație, unde activează ca profesor de limba și literatura română.

Spune-ți părerea!

Adresa de e-mail nu va fi publicata. Required fields are marked *

*