Știrile zilei

Străduța care ne-ar putea salva de aglomerație | Au început lucrările

Săptămâna trecută, viceprimarul municipiului Buzău, Ionuț Apostu, anunța la Campus TV că sensul de circulație pe strada Locitenent Godeanu va fi inversat, ca parte a eforturilor municipalității de a fluidiza traficul în zona centrală. Zilele trecute, compania Urbis-Serv s-a și apucat de treabă.

Începând de săptămâna viitoare, regimul circulației pe strada din fața Pieței Centrale va suferi modificări. Șoferii nu vor mai putea circula dinspre strada Ostrovului înspre bulevardul Unirii, ci în sens invers, tocmai pentru ca valorile de trafic din zona centrală să se diminueze.

Pentru ca acest lucru să se întâmple este nevoie însă de noi indicatoare de circulație și marcaje rutiere, pe care compania Urbis-Serv le va realiza în această perioadă.

La aflarea veștii, șoferii au început să se întrebe cât vor trebui să aștepte pentru a pătriunde în aglomerata stradă Ostrovului, dar se pare că și acest aspect a fost pregătit din timp: în intersecția Locotenent Godeanu-Ostrovului vor fi montate două semafoare.

Nici locurile de parcare din fața Pieței Centrale nu vor dispărea, așa cum s-a vehiculat inițial. Zielele trecute, comporm www.campusbuzau.ro, au fost marcate locurile de parcare pentru clienții care vin la piață, precum și cele noi pentru stația de taxi.

Se pare că strada Locotenent Godeanu va fi deschisă circulației cu noul sens unic încă de la începutul săptămânii viitoare.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

13 Comments

  1. Nu învață nimic din erorile magistrale de până acum. Ostrovului nu face față traficului actual, ceea ce e normal ținând cont că a rămas singura arteră care ”aduce” tot estul orașului în centru. Cele 5 mașini din intersecția nenorocită se vor regăsi la semafor Lt Goidescu cu Ostrovului, unde accesul va fi și mai dificil ținând cont de spațiul de 45 m dintre intersecție și semaforul colț cu Gigikey. Ca BONUS, Lt Goidescu va fi și ea mereu full. Altă stradă nenorocită. Proiecțiile de scenarii pot continua la nesfârșit, cu excepția sărbătorilor legale, a vacanțelor, a sâmbetelor și duminicilor după ora 13.00 etc., aproape toate dau același rezultat.
    12 ianuarie 2024, ceea ce au argumentat oamenii timp de trei ani de zile, după prezentarea publică a proiectelor, se întâmplă, contrar persiflărilor și a luării în bășcălie de către autorități și susținătorii lor.
    Constatări pe propria mea piele. Orele 11-11.30:
    La intersecția Unirii – Bălcescu, pe sensul dinspre Tribunal, la un verde au trecut cinci mașini de pe ”banda 1” (se circulă dublat, ca și pe Bălcescu, deși nu sunt două benzi). La al doilea verde, am fost al 5-lea și m-a prins galbenul la jumătatea portierei; Fluidizarea?
    Ca o consecință în oglindă față de sensul dinspre Tribunal, Bălcescu blocat constant între Șc. nr. 1 și intersecția cu Unirii; Fluidizarea?
    La intersecția Unirii – Bălcescu pe sensul spre Ploiești, coadă de mașini la semafor până în dreptul CEC; Pe sensul celălalt, coadă până la semaforul de dinainte de McD; Fluidizare?
    La intersecția Unirii – Patriei, pe sensul spre Focșani, coadă până la ING Bank Unirii Sud; Fluidizarea?
    Ostrovului, coadă continuă între semafoare; Fluidizarea?
    Podul Drăgaica plin TOT de mașini (de la bază chiar) dar aici o cauză relevantă sunt și lucrările de pe 1 Decembrie, mai aștept cu concluzia;
    Secțiunea dintre rondul de la intrarea pe Transilvaniei – Unirii (Clubul polițiștilor), blocată toată; Fluidizarea?
    D. Gherea blocat complet, multe autobuze, carosabil prost; Fluidizarea?
    Zecile de autobuze circulă aproape ”pe gol”, cu excepția primelor ore și a momentului în care se finalizează cursurile de către ciclul de dimineață în unitățile de învățământ; Managementul de TOP? Prietenia cu mediul?
    Oare în intervalul orar 16.00-18.30 cum o fi?
    ___
    Cei interesați pot urmări în timp real traficul, pe webcam și pe aplicații de genul Bing, și vor constata, ca și mine din realitate, că unde au ajuns cu modernizarea și fluidizarea, s-a ales praful. https://www.bing.com/maps?cp=45.152653~26.820081&lvl=15.5&style=h

    Orașul ambuteiaj: https://ibb.co/Ph0ZrhD
    *
    Soluții posibile?
    1. renunțarea la parcările de reședință, până când cineva capabil nu le oferă spre închiriat, potrivit cererii (dacă tot îi plătește împărătește, măcar să gândească puțin și directorii ăia de prin primărie și firmele primăriei!);
    2. module de parcări smart, pe verticală, pentru câte 8-12-24 autoturisme, în aproprierea blocurilor, evident că acolo unde există soluție tehnică și situația o cere (nu împânzești tot orașul aiurea și stai cu ele goale prin Dorobanți);
    3. asfaltarea străzilor și nu a ulițelor din oraș, altfel nu se justifică categoria de impozitare și nici ”modernizarea” oloagă;
    4. o bombă pe tot Unirii și luat de la capăt (e o glumă amară, nu îndemn pe nimeni la nimic!!!);
    5. interzicerea lucrărilor ”frumoase;
    6. DEMISIA!

  2. Lui Toma i-au murit până și lăudătorii, deja stau și își plâng amarul ,prin mașini , așteptând să simtă „traficul inteligent”…
    De la catedrală până în piață stau cu batista la nas,nu se poate respira din cauza noxelor, e ” măcel” pentru plămâni.
    Am 46 ani de când locuiesc în orașul ăsta,dar nu a fost să trăiesc momentul in care sa merg pe stradă și să nu pot respira. E GROAZNIC!!!

  3. Varianta cu Lt. Godeanu ar putea fi o solutie temporara daca si numai daca la intrarea in str. Ostrovului va fi obligatoriu virajul la dreapta. Asta are sens mai ales daca plecam de la ideea genialului Apostol (sau Toma ori Tereaca, nici nu mai are importanta, toti sunt oameni de o reala valoare – NU ) ca se vrea eliberarea zonei Balcescu-Unirii-Tribunal de masinile care merg spre Gara.
    Daca se alege varianta stanga-dreapta la antementionata intersectie va iesi fix o alta minune, cum suntem deja obisnuiti sa ne livreze aceasta administratie plina de oameni destepti-nu. Banuiesc ca nu e greu sa isi imagineze chiar si primarul-faliment ca, la ore de varf (desi asta a devenit o expresie fara fond, orele de varf in Centru au inceput sa fie intre 8 si 16) randul de masini care asteapta la semaforul de la statia de autobuz ajunge cu usurinta (de fapt chiar depaseste) intersectia cu strada Lt. Godeanu, facand astfel aproape imposibil virajul la stanga de pe Godeanu dar foarte posibila blocarea completa a Centrului.

    Referitor la „semafoarele inteligente”, sunt curios daca mi se pare mie sau daca si alti cetateni percep sistemul „inteligent” ca fiind o mare mizerie care livreaza timp foarte mici pentru arterele principale, cu trafic ridicat, si timp generosi pentru strazile secundare, cu trafic lejer, mai ales la orele serii. Exemplul meu este intersectia bulevardului Unirii cu strada Col. Buzoianu, dupa ora 20. Desi pe Unirii, la acea ora, inca exista valori de trafic relativ ridicate iar pe str. Col. Buzoianu valorile de trafic sunt mici spre inexistente, semaforul decide „inteligent” (si asta e cronometrat) ca str. Col. Buzoianu are nevoie de 7 secunde in plus fata de blvd. Uniri desi acolo era o singura masina in asteptare.

    Cetatenii rautaciosi ar putea spune ca sistemul „inteligent” de semafoare este la fel de inteligent ca si primarul care l-a vrut implementat (ca asa a vazut el la Tokyo, stiti povestea din care orice om inteligent intelege ca primarul-faliment vede Buzaul ca pe locul sau de joaca si experimente) dar sunt si oameni care cred ca, de fapt, toate aceste „modernizari” sunt doar metode dureroase pentru locuitorii orasului prin care se fura (exact, se fura) bani la greu. Nici nu stii ce sa crezi, exista suspiciuni rezonabile pentru ambele variante, realitatea aratand clar ca nici macar un singur „proiect” al acestei administratii nu este util, functional, realizat conform proiectului si planului initial si, per total, nu imbunatateste viata locuitorilor acestui oras.

    Ramane speranta unui nou primar (oricine, si motanul Garfield pare mult mai potrivit pentru functie, in acest moment, decat actualul primar) care sa aiba mila de noi, sa nu aiba pamant in vreo comuna pe langa Buzau si sa nu aiba ambitii tembele de a fi „primul fiu al satului sau”.

    Tomita, DEMISIA! Ne-ai lamurit, ESTI CEL MAI SLAB PRIMAR PE CARE L-A AVUT BUZAUL!!! Ai reusit sa faci cetatenii Buzaului sa inceapa sa vorbeasca de bine despre Boscodeala. Atat de grav este!

  4. CA SA NU MAI FIE PRIMAR TREBUIE MERS LA VOT SI DAT JOS DE PE SCAUN ARHITECTUL SEF AL ORASULUI DISTRUS PUBLICATI ARTICOLUL

  5. @MT
    7. Renunță buzoienii la a doua sau la a mai multa masina. Binele se face cu legea, ca prin bun simt am vazut ce iese in acest oras. Ori esti orb, ori esti naiv sa crezi ca daca se da drumul la parcari care pe unde vrea toate masinile din parcurile second hand vor fi prin parcari rezidentiale, pe unirii sau pe trotuare.
    Sau rau intentiinat.

  6. parcari subterane
    majorare tarif
    fara masini NON EURO,EURO 1 SI 2 din 2025 si apoi tot asa pana la EURO..
    modernizare centura la 2 benzi
    o noua centura ocolitoare

  7. @Sărac de Buzău
    Sunt cel mai rău intenționat, pentru că dacă am autoturism NOU, ELECTRIC sau hibrid ori motorizare cât o motocositoare, sunt mai civilizat și modern decât a visat tommy boy vreodată cu autobuzele lui sh cu tot, dar nu am loc în ”azilul deschis” numit Buzău. Motiv pentru care îmi cer scuze față de mine la două zile. Romanii au inventat drumul pavat nu pentru papuci. Probabil că Imperiul Buzău tot la cremene ar fi rămas, și după 1000 de ani de dominat Lumea – populația pare pregătită pentru așa ceva.
    Să repeți la nesfârșit argumente neprobate cu date pe care primăria le deține fără să știe, la distanță de două taste, pentru că nu le-ar susține retorica, e o dovadă de mediocritate, după părerea mea.
    Ce vechime are parcul auto din municipiu, pe categorii de ”vârstă”? Care este media autoturismelor, pe familile de la bloc, la Buzău? Ar trebui să fie informații oferite la liber și în timp real de către serviciul taxe și impozite din primărie, apoi să le folosim drept argumente într-o dezbatere despre viitorul orașului, începând cu ditamai primarul neserios.
    Aștept să vină rândul celor de la case (3/4 din întinderea orașului), să li se interzică utilizarea gratuită a trotuarelor pe post de parcare iar curțile și le țin goale. Mă jur să nu-mi pese nici cât negru de sub toate unghiile lui tommy boy!
    Ori la bal, ori la spital!

  8. D. l primar Toma este 🆗 suta la suta. Voi sunteti pe langa, oare de ce…? 😁 Orasul este al oamenilor nu al masinilor. Faceti clic pe intrerupatorul din mintea voastra, va rog, asta pentru cei ce sunt Ok. Avem atatea variante ce sa. au creat. Folositi-le , sunt ale dumneavoastra.

  9. Din punct de vedere legal cei care locuiesc la case si au curti ( legea nu specifica dimensiunile curtilor nici posibilitate ori imposibilitatea de a parca in respectivele curti) au dreptul de a dispune de cale de acces liber catre curte si nici un primar, oricat de rau-intentionat, ticalos sau pur si simplu prost ar administra acest oras nu va putea impune taxa pentru parcajul in dreptul numitelor porti.

    Ecbus, ma faci sa ma intreb din nou: „De ce majoritatea covarsitoare a sustinatorilor primarului-faliment sunt semi-analfabeti?”. Sa fie din cauza ca n-au fost in stare sa faca nimic in viata (lucru usor de anticipat din moment ce scoala li s-a parut grea) iar acum primarul-faliment ii face fericiti in vechea maniera comunista, incercand sa le ia celor care au pentru a fi toti „egali”?
    Evident, asta nu este o discutie despre lupta de clasa, este o discutia despre lupta celor cu creier, bun-simt si logica impotriva (desi nu e cel mai potrivit cuvant) celor ce au primit de la Stat toata viata lor si li se pare normal ca daca ei nu au sa nu aiba nimeni altcineva.

    Si, ca sa fie lucrurile clare, orasele sunt ale orasenilor, nu ale oamenilor. Toti orasenii sunt oameni dar nu toti oamenii sunt oraseni. Iar orasenii din orasul Buzau, atatia cati sunt ei, nu ar avea nici o problema cu nimic daca nu ar fi invadati zilnic de oameni neoraseni si nu ar fi administrati de un neorasean. Dar asta de pe urma e vina lor, a orasenilor.

    Sa nu uit : doar prostii pun botul la lozinci retardate de genul „orasele sunt ale oamenilor, nu ale masinilor” pentru ca masinile sunt ale oamenilor care au nevoie de ele. Ca sa intelegeti, prostilor, aflati ca in Germania si in Olanda (pe care vi le tot baga stapanii vostri sub nas ca exemplu) se vand anual 2.7 milioane, respectiv 320 de mii de masini noi (si circa 300 de mii de masini uzate, de import), in timp ce in Romania doar 150 de mii noi si circa 400 de mii de masini uzate, de import. Romania fiind, ca suprafata, 2/3 din Germania si de 5 ori mai mare decat Olanda. Nu masinile sunt problema in Romania, problema sunt administratorii prosti si ticalosi impreuna cu armata de gaini fara cap care ii voteaza pentru pomana comunista pe care le place sa o primeasca.

    Toma, DEMISIA! Esti CEL MAI SLAB PRIMAR DIN ISTORIA BUZAULUI! Oamenii deja incep sa vorbeasca de bine despre Boscodeala, atat de jos ai dus acest oras!

  10. KGB spune de interzicerea mașinilor non euro,euro1 și euro 2 din 2025. de acord cu tine. dar tu știi ca sunt mașini foarte multe euro 3,4 și 5 ,foarte multe care de fapt sunt non euro ? numai eu știu vreo 20 persoane care au anulat filtrul de particule,au anulat ad blue și sunt non euro acum. mai mult poluează astea decât euro 2. și acum,sincer,eu nu am mai văzut non euro pe stradă și euro 1. câteva,le numeri pe degete. și acum,cei care nu-si permit alta masina scumpa ce sa facă? vezi ca sunt orașe mari din Anglia,Germania,Olanda, etc,care nu mai dau voie în centru decât dacă ai euro 6. deci ? 3,4 și 5 de ce sa circule la noi în centru? înseamnă că și alea poluează. mergi de la Ploiești spre varianta-manastirea Ghighiu spre DN1 A ,și ai sa vezi acolo poluare ca miroase a gaz și a noxe de nu poți respira. soluția este fluidizarea traficului la Buzău….,reluarea traficului pe colonel buzoianu -către gara. pentru ca mulți de pe bld unirii,merg către centru și către Gară, iar aceștia se îngrămădesc pe lângă Mc.Donald’s spre piață și tot asa… un circ total.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button