Utile

3 metode de a testa anvelopele de iarnă înainte de a le monta

Nu mai este mult pana cand soferii vor fi obligati legal sa-si schimbe pneurile de vara cu cele de iarna. In anumite zone ale tarii, precum cele de munte unde temperaturile sunt in general mai scazute, multi deja au facut aceasta schimbare, deoarece conditiile meteo nu mai permit circulatia in siguranta cu cele de vara. In plus, in anumite regiuni au fost raportate ninsori semnificative, ceea ce inseamna ca sezonul rece este aproape.

Inainte de a fixa pneurile de iarna, conducatorii auto ar fi indicat sa verifice starea de functionare a acestora pentru a nu se pune in pericol pe ei insisi, pe pasageri sau pe alti participanti la trafic.

Iata cum se pot testa anvelopele de iarna inainte de montaj!

Cauciucurile de iarna joaca un rol decisiv in controlul masinii, mai ales atunci cand conditiile meteo nu sunt favorabile. Astfel, trebuie sa te asiguri ca acestea sunt in stare optima de functionare, ceea ce se poate face prin cateva modalitati simple.

Inspectie vizuala

Prima si cea mai simpla metoda de a verifica nivelul de securitate pe care-l pot oferi cauciurile pentru iarna este o inspectie vizuala. De obicei, uzura poate fi vazuta cu ochiul liber si este usor pentru orice conducator sa isi dea seama daca acestea pot fi folosite fara a pune in pericol viata cuiva. De asemenea, se pot observa eventuale nereguli la geometria rotilor ori la alte aspecte precum presiune, ceea ce inseamna ca desi sunt montate, mai au nevoie de o analiza suplimentara in prealabil. Apoi ramane de vazut daca vor fi sau nu pastrate pentru sezonul rece.

Testele de frana

Frana joaca un rol esential in cazul situatiilor de pericol, iar rolul acesteia devine mai importanta in timpul sezonului rece cand conditiile de rulare sunt dificile. In plus, capacitatile de oprire ale masinii sunt determinate si de calitatea pneurilor. Prin urmare, este recomandat ca acestea sa fie probate pentru a verifica precizia pe care o ofera. Soferii pot apela la un poligon sau, pur si simplu, la un spatiu deschis, fara obstacole, unde pot accelera putin mai tare masina si apoi pentru a frana. In cazul in care aceasta este dificil de controlat, iar pedala de incetinire nu prezinta nereguli, inseamna ca problemele sunt la nivelul cauciucurilor.

Moneda de 5 bani

O probă simplă presupune si utilizarea monedei de 5 bani, deoarece are pe ea o linie orizontala cu o dimensiune de 5 milimetri. Examinarea presupune introducerea monedei in suprafata anvelopei. Daca linia respectiva este vizibila, acestea nu mai pot functiona, deoarece un cauciuc de iarna nu poate rula corect daca are o arie de rulare mai mica de 5 milimetri.

In concluzie, soferii nu trebuie sa isi asume niciun fel de risc atunci cand schimba anvelopele si trebuie sa se asigure ca pot avea parte de maximul de siguranta pe timp de iarna. 

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!