Economic

Atragerea de noi clienți cu servicii gratuite

Odată cu evoluția tehnologiei și expansiunea internetului, au apărut tot mai multe firme pe diferite domenii. Unele oferă servicii offline, altele se ocupa de producția de produse, sunt multe firme de transport (naval, feroviar, aerian sau rutier), însă sunt si foarte multe firme cu servicii și produse online. Pentru toate firmele existente, indiferent de domeniul de activitate sau mediul de desfășurare, cea mai mare provocare ține de modul în care pot fi atrași noi clienți.

Este adevărat că reclama este sufletul comerțului, dar nu tot timpul reclama clasică pe care o vedem la televizor, prin ziare, pe site-uri sau pe care o ascultăm la radio aduce rezultatele economice dorite. Ba mai mult, odată cu prosperitatea și apariția a mii de firme, prețul reclamelor a crescut și el foarte mult.

Astfel, departamentele de marketing au fost puse la grea încercare de a găsi soluții noi de a atrage clienți. Au apărut noi metode și strategii convenționale de a transmite un mesaj publicitar și de a atrage noi clienți.

În primul rând, orice firmă trebuie să aibă un site web foarte bine programat, structurat, optimizat și cu un conținut relevant pentru client. Un site optimizat foarte bine pentru motoarele de cautare poate atrage mult mai usor vizitatorii noi. Astfel, acestia pot ajunge mult mai repede la informatia dorita sau la produsul mult visat.

Continutul de calitate poate atrage noi clienti. O strategie editoriala bine conturata, care sa ofere informatii utile si interesante publicului cititori, poate aduce noi clienti. Infograficul este considerat un tip de marketing de conținut atrăgător. Un infografic interesant și ușor de citit va atrage cu siguranță noi click-uri și chiar posibil noi clienți.

Realizarea de conținut ce poate fi viralizat poate fi o strategie foarte bună de a atrage noi clienți. Însă acest tip de conținut nu e ușor de creat. Trebuie să existe un mesaj bine definit, amuzant sau să prezinte o cauză socială. Acesta trebuie prezentat de o persoană publică / vedetă și de cele mai multe ori trebuie să fie de tip video.

Însă cea mai interesantă metodă este prin jocuri free to play, un mod creativ de a atrage noi clienți cu ajutorul jocurilor interactive, interesante și gratuite. Oferirea de servicii =companii, cum ar fi McDonald’s.

Un bun exemplu de strategie de marketing cu implicarea jocurilor pentru a atrage clienți noi este cel din cazul KLM. Una dintre cele mai vechi companii aeriene din lume a lansat un joc pentru a se face cunoscută și în rândul tinerilor. Aviation Empire, căci despre acest joc este vorba, a apărut în 2013 și prezenta istoria KLM într-un frumos joc de aviație. S-a bucurat de un real succes, fiind descărcat de sute de mii de utilizatori. Ulerior, o parte dintre aceștia au devenit clienții companiei aeriene KLM.

Utilizator practicand un joc free to play

Jocurile Free to Play aduc venituri importante pentru cei ce le administrează și cu siguranță atrag clienți noi pentru companiile ce le solicită. Acestea sunt jocuri gratuite, dar care oferă tranzacții interne. Aceste jocuri pot fi instalate și jucate gratuit, însă vând diverse obiecte virtuale care îmbunătățesc sau simplifică experiența jucătorilor. Totodată, aduc venituri importante prin plasarea de reclame interne. Prin intermediul acestor jocuri, companiile pot oferi și alte metode de fidelizare pentru noii clienți.

În această categorie se remarcă Grand Theft Auto V, un joc care a fost lansat în urmă cu 8 ani și a reușit să aducă venituri de sute de milioane de dolari până în prezent.

Firmele producătoare de jocuri pun la dispoziția userilor variantele gratuite pentru a-i atrage. Ulterior, utilizatorii vor plăti pentru o experiență mai amplă în cadrul jocurilor practicate sau pentru upgrade-urile necesare la noile versiuni.

Inclusiv cazinourile online, sau cele live folosesc metoda jocurilor free to play pentru a atrage clienți noi. Cei ce administrează cazinourile știu că jocurile de tip slots sunt cele mai căutate, iar utilizatorii vor slot gratis ca la aparate.

Un „slot machine”, „pacanele”, „fruit machine” sau un simplu slot de tip mecanic / electronic este definitiv unul dintre cele mai populare jocuri pentru utilizatori.Ele sunt atractive prin coloristică și prin faptul că sunt ușor de practicat. Oricine poate apăsa pe un buton sau să tragă de o manetă. Jucătorii pot beneficia de o varietate de jocuri și funcții. Aici intră jocurile bonus, simboluri Expanding Wild, rotiri gratuite și jackpoturi imense.

Jucătorii pot porni în cautarea comorii din Egiptul antic sau poate dorește ceva clasic. Indiferent de tema preferata, cu siguranță se va găsi jocul preferat, iar jucătorul va fi dispus să plătească pentru o experință vastă și completă.

Bonusuri la jocuri slot

Noii jucători sunt ademeniți cu jocuri distractive, cu bugete virtual și cu experiențe ca la cazinouri. Divertismentul și jocurile au capacitatea de a genera dependență. Chiar dacă uneori utilizatorilor le este greu să recunoască impactul negativ al jocurilor asupra vieții de zi cu zi, aceste idei de marketing eficace mizează tocmai pe implicarea tot mai mare a jucătorilor. Aceste tactici au fost utilizate cu mult timp înainte ca telefoanele să devină atât de inteligente și să aibă o utilizare atât de răspândită.

Iată cum tehnologia poate fi benefică pentru unii, dar în același timp și un inamic pentru alții. Firmele mici și independente pot apela la aceste jocuri free to play pentru a-și mări baza de clienți. Utilizatorii se pot bucura de soluții constructive pentru relaxare și la ofertele limitate de timp. Toată lumea poate câștica, dar trebuie făcut cumpătat.

Data viitoare când veți instala și deschide un joc pe telefonul mobil, s-ar putea să-l priviți cu alti ochi. Puteți fi mai limitați în practicarea lui. Sau poate, în contextul potrivit, vă ajută să vă promovați produsele și serviciile. Puneti în practică noile idei de marketing prin intermediul jocurilor free to play și vă puteți crește veniturile.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

One Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button