Știrile zilei

Bulevardul Unirii, o singură bandă pe sens. Riscul asumat al proiectului

Anul 2021 a fost unul al marilor proiecte pentru administrația locală buzoiană. Acum s-a finalizat lucrarea de pe strada Frăsinet, de repunere în valoare a canalului Iazul Morii și tot acum au început cele trei mari proiecte de reabilitare și modernizare a trei artere rutiere: Unirii, Transilvaniei și Aleea Industriilor.

Dacă Transilvaniei e ca și terminată, iar Aleea Industriilor se apropie cu pași repezi de finalizare, pe bulevardul Unirii calvarul abia începe. Cea mai tranzitată arteră rutieră din Buzău este supraaglomerată la orele de vârf, iar anunțul despre reconfigurarea ei le dă deja fiori reci șoferilor.

De curând, buzoienii au aflat că bulevardul Unirii va avea o singură bandă pe sens pentru circulația autovehiculelor, în timp ce autobuzele electrice vor avea dedicată o bandă specială. De asemenea, vor apărea piste pentru bibiclete, menite să încurajeze utilizarea unui mijloc de transport mai prietenos cu mediul.

Păstrarea unei singure benzi pe sens este însă o decizie curajoasă și riscantă. Fără îndoială că proiectantul a propus această măsură ca parte din strategia Buzăului de a deveni un oraș verde, care protejează mediul. Aceasta este noua direcție și în orașele mari din statele civilizate,unde asfaltul pierde tot mai mult teren în favoarea spațiului verde.

Dar Buzău nu pare a fi pregătit încă pentru o asemenea transformare bruscă. Valorile mari de trafic de pe Unirii nu se vor înjumătăți peste noapte și, dacă acum artera cu două benzi pe sens se blochează de câteva ori pe zi, este ușor de imaginat ce se va întâmpla cu o singură bandă.

Municipalitatea pariază însă pe comportamentul responsabil al buzoienilor față de mediu, care vor renunța, treptat la mașina personală și se vor deplasa mai mult cu autobuzul, cu bicicleta sau pe jos.

Mobilitatea urbană durabilă reprezintă una dintre provocările principale cu care se confruntă orașele din UE și este un subiect de îngrijorare pentru numeroși cetățeni. Transportul rutier se numără printre principalele cauze ale poluării atmosferice și ale emisiilor de gaze cu efect de seră în zonele urbane, iar costurile la nivel de societate determinate de congestia traficului se ridică la aproximativ 270 de miliarde de euro pe an.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

5 comentarii

  1. La marile proiecte, pe linga magazia de pe Iazul Morilor ar mai trebuie amintite si tisnitorile botezate fintini arteziene precum si adaposturile din statiile de autobuz

  2. Ati innebunit pamantul cu tembelismul asta numit ecologism!
    Ce mare poluare e in satucul asta, stimabililor, de e nevoie sa renuntam la masini? Doar un idiot isi poate imagina ca masinile (oricate ar fi ele dar in special in numar redus, cum sunt pe aceste meleaguri) pot cauza „grave probleme de poluare”.
    Pastrarea unei singure benzi pe sens nu este o decizie curajoasa si nici riscanta, este o decizie TEMBELA! Iar asta se va vedea in primele 48 de ore de la inaugurarea „ctitoriei”.
    Ma intristeaza sa vad ca , desi il sustineam pe primar, incepe sa para ca au dreptate contestatarii sai. „Proiecte” facut de dragul proiectelor, fara vreo utilitate (de fapt, nu doar ca nu schimba in bine ci fac lucrurile mai rele decat erau).
    Acu’ sa vedem Buzaul cam la anu’ pe vremea asta, cand Unirii va fi gata, centrul va fi „modernizat” si cine-stie-ce alte ghidusii va mai face Primaria „pe fonduri europene”.
    Chiar asa, da’ de parcari (subterane, supraterane, suspendate, plutitoare, levitatoare,etc) se ingrijeste cineva? Ca lasam masinile si mergem cu autobuzul/bicicleta/trotineta/cracicleta/orice-alt-rahat-cu-eta-la-urma da’ unde le lasam?!
    PS. Dintre cei cu acces la dl. Toma care ii spune sa-l sune pe dl. Negoita de la „3” (Buzaul este, la propriu, atat ca populatie cat si ca suprafata, cat 2 bulevarde din Sectorul 3) si sa ii ceara consultanta pe partea cu parcari si nebunii de genu’ asta?

  3. articolul este usor tendentios: comparatia referitoare la costurile cu poluare sunt preluate din „orase UE” …la care orase facem referire?! …Paris, Berlin, Madrid….ca sa stim exact si daca tot comparam, haide sa facem un articol comparativ…populatie, nr masini, industrie in oras locuri de parcare, spatii verzi. este usor sa arunci soparla, dar in Buzau nu se cheltuie nici 10% din suma mentionata in articol.
    Pariul municipalitatii va fi castigat, sa zicem… buzoienii vor merge pe jos injurand ..mai ales in ziua votului, cand vor vota alte nume decat cele de la conducerea actuala.
    Dl Ceausescu ….in acel comunism tembel, a daramat casele de pe strada Unirii, a largit la 2 benzi pe sens, a adus o evolutie in oras (cu un nr infim de masini). S-a uitat in Paris..a vazut Champs-Élysées si a facut Calea Unirii mai lata cu 12 cm parca….ca tot ne comparam cu acel oras…. (ptr ca era vroia sa arate ca si Bucurestiul, acel „mic Paris” este mai frumos. Dupa 35 de ani de la acele demolari …se revine la dimenziunea strazii de atunci cu 10000% mai multe masini in oras, vrand sa ne demonstreze ca e timpul sa o luam pe jos si in jos.

    Probabil ca ar trebuie sa desfinteze acele parcari „restrictive” din mijlocul orasului…sa mergem cu totii pe jos. Masini parcate pe peste tot in jurul primariei si a altor cladiri publice, in care muritorul de rand nu are voie…. Sa fie libere sau sa se interzica total parcarea.. Masinile parcate in fata Primariei..interzise…..sa dea exemplu si sa se vina la serviciu pe jos sau cu trotineta. …Nu poti sa iti pastezi costumul pe trotineta si nici sa ajungi transpirat si flescait la serviciu….
    Sa se inceapa cu exemplul de sus…nu de jos cu prostimea….
    Cine este primul ecologist al „satucului” sa dea exemplu personal in fiecare zi ..nu doar ptr poze …. Sa se faca oras pietonal…..mergem cu totii pe jos!!

    ps: in Buzau poluarea nu prea exista, ptr ca marile firme se inchid una cate una…. Cand o dudui industria si locurile de munca vor fi la discretie vom intelege…poate, dar nici atunci.
    Ai masina…piese de schimb, spalatorie, mecanic auto, benzina, accesorii (societati care platesc taxe), plata parcare, supraveghetori parcare, taxatori (bani la primarie) ..etc……in traducere…. locuri de munca create!!! bani la buget….fara masini…..sute de locuri de munca anulate, bani la buget anulati…etc…

    saracia Europei se streseaza de ecologism…. Europenii nu au alte preocupari sau o fac de pe un munte de bani, dar noi saracii europei…. ar trebui sa ne dea voie cu carute in oras….mai ecologic de atat nu se poate!!! Am fi fruntasii ecologistilor…. Au renuntat la masini si au trecut la 1 cal putere…

  4. Cea Mai mare prostie posibila. Autobuzele sa circule pe dreapta, nu pe centru. Doua benzi pe sens sunt necesare plus locuri de parcare peste tot. Nu înțeleg de ce buzoienii nu protestează și de ce nu își Votează alt primar de a alt partid. Cheltuieli fără rost din banii publici. Rușine. Rușine. Rușine.

  5. Noi, România, cea mai săracă țară din UE vrem să le dăm exemplu cum se protejează mediu? Și noi, Buzăul, unul dintre orașele sărace?Nu avem industrie, în concluzie nici cu ce polua. Avem totuși un procent mic de șomeri pentru că au plecat afară, la muncă . Revenind la bulevardul Unirii. Neavând industrie cele mai importante căi de poluare sunt gunoiul și autovehiculele. Primul dacă nu ai un serviciu perfect coordonat se poluează orașul. Noi selectam, noi îl ducem (cu liftul, consumând curent ca tot s-a majorat prețul) la pubelele electronicele îl ridică. Prețul a rămas același, nu a scăzut. Unele autovehicule pot polua. Cu mașina, până unde mă duc acum fac 16 km în 32 minute, timp relativ datorat traficului (dus-întors). Poluez mult? Când Unirii va fi gata aceeași drum de 8km în 16 minute dus la întoarcere voi parcurge 14-18km în 35 minute. Când voi polua mai mult? Am 60 de ani. Îmi recomandați să mă duc la piață sa fac cumpărăturile cu trotineta sau cu bicicleta? Când credeți că un bătrân ar fi expus sau ar putea produce un accident, când este cu mașina sau încărcat cu sacosile pe trotineta, tricicleta sau bicicleta? Sigur nu mai gândiți coerent!

Dă-i un răspuns lui Dragi Tovarasi Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: