
Lipsa banilor este principalul motiv pentru care buzoienii preferă în continuare mașinile la mâna a doua, conducând într-un top național al numărului de mașini vechi.
Potrivit unei analize realizate de Digi 24, cele mai multe mașini vechi le au șoferii din județele Buzău, Teleorman, Caraș-Severin și Mehedinți. Peste 75% dintre mașinile înmatriculate în aceste județe ar avea o vechime mai mare de 15 ani.
Motivul pentru care românii preferă mașinile la mâna a doua este lesne de înțeles. Veniturile mici nu le permit celor mai mulți șoferi să spere la o mașină nouă, așa că merg pe varianta uneia second-hand, de obicei importată din statele vest europene.
Avantajul prețului mai mic vine însă la pachet cu dezavantajele: mașinile la mâna a doua se strică des, iar costurile de reparație din ce în ce mai mari sunt o povară greu de dus.
La polul opus, cele mai puține mașini vechi se află în București și în județele Ilfov, Cluj și Argeș. În anul 2024, în România au fost înmatriculate peste 400 de mii de mașini vechi, în timp ce numărul mașinilor noi intrate în circulație a fost la jumătate.
Dacă autoritățile locale ar atrage investitori, dacă s-ar asfalta drumurile, dacă județul Buzău ar deveni atractiv ar crește și nivelul de trai, lumea și-ar permite mașini noi.
Dacă am avea un sistem de creditare ca afară…
Deși, prețul mașinilor noi a crescut foarte mult în ultimii ani, iar calitatea a scăzut. Deci, este de preferat o mașină mai veche, mai ieftină, mai bine făcută. O mașină nouă pierde câteva procente din preț imediat după ieșirea din curtea reprezentanței auto, devalorizarea fiind anuală.
sunt cele mai bune mașini
asta cu vechimea is texte
și bășinosul de primar este vechi … dar, funcționează
dacă i pun mașinii motor euro 6 mai este veche?
Se vede bunastarea adusa de 35 de ani de catre carmacii trandafirii.
Viorel Constantinescu, Victor Mocanu, Adrian Bigiu, Petre Emanoil Neagu – ziceti voi unul care nu merita puscaria dintre astia patru
PAI LA PRETUL CIT E O MASINA NOUA IMI CUMPAR UNA LA MINA DOUA DIN GERMANICA CITI VA ANI 2023 FATA DE UNA NOUA SA ZICEM LOGAN CARE E SI PROST FACUT SI SCUMPA LA PIESE
Adu nene toate cazanele din Europa, mai ales BMW și mertane și dă și muzica tare. Când se strică cumpără piese tot de la dezmembrări. 🐍🐍🐍🦬🦬🦬
Ba, dacă știi puțină aritmetică, vei constata că o mașină nouă luată fără idei de ”că e roșie, are motor puternic, face pe naiba și are pianoblack”, te duce mai ieftin decât una sh.
Ai garanție
Ai piese noi
Ai servisare
Ai preț bun de revânzare la agarici
Ai confort
Ai siguranță
Ai costuri mici de exploatare
Scaunele nu miros a bășinile altuia și nici muci uscați nu vei găsi dedesubtul lor.
La un sh, dacă nu-i faci schimbul de ulei, filtre, baterie, lichid de frână, igienizare AC, cauciucuri, echilibrat, unghi de fugă, distribuție cel pușțin și din prima, ești inconștient, cel puțin.
Eu utilizez (și) un logan, adevărat că top de gamă la vremea lui dar care m-a costat cât un BMW sh, de aproape 10 ani. Nicio grijă cu el cu excepția reviziei la timp și a pieselor aferente de origine.
Depinde însă și ce pretenții ai de la o mașină. Pentru cei care au nevoia doar a transportului în condiții demne, sigure și la costuri decente, un Logan nu va satisface nevoia de ”n-am plă mare dar uite ce mașină am în schimb!”, asta e clar.
Sigur, nu generalizez, mai ales că prostia are parul ei cu care lovește sistematic în schimb. Rezultatele se văd (și) pe marginea drumurilor, zeci de cruci.
Nimic mai fals in ceea ce privește costurile. La o masina noua rata te costa undeva la 1500 ron pe luna minim. Eu daca bag in euro 4 a mea banii astia pe luna, o fac noua in 3 luni si restul pana la 5 ani imi umplu gloveboxu cu bani.
La confort poate. Dar si acolo da cu rest intre un mercedes/audi/volvo 2007 si un logan, skoda, fluence sau ce vrei tu din 2025.
UITATIVA LA CE AN AM ZIS IDIOTILOR CARE TINETI CU PSD UL SI IL PUPATI IN DOS PE TOMITA CARE A FALIMENTA O GRAMADA DE FIRME IN BUZAU ASA CA SUNTETI CHIORI