Știrile zilei

Buzoienii, sfătuiți de primar să lase mașina și să ia bicicleta sau autobuzul

Mișcarea n-a omorât pe nimeni, ba dimpotrivă. Iar când în municipiu sunt de trei ori mai multe autovehicule decât locuri de parcare, situația devine critică.

Este premisa de la care pleacă primarul Constantin Toma atunci când îi sfătuiește pe buzoieni să utilizeze mai des mijloace de transport prietenoase cu mediul, cum ar fi bicicletele.

Dincolo de lipsa locurilor de parcare, o problemă mai importantă este cea a poluării mediului. Pentru a încuraja folosirea mijloacelor de deplasare prietenoase cu mediul, peste câteva luni, buzoienii vor putea închiria gratis o bicicletă pentru a se deplasa în diferite locuri din oraș. Proiectul este posibil printr-un proiect cu finanțare europeană.

Și transportul în comun va fi adaptat, treptat, la cerințele europene privind reducerea poluării. Săptămâna trecută, Primăria a anunțat achiziționarea a 13 autobuze electrice, nouă printr-un program cu bani europeni, iar alte patru, din sursă proprie.

loading...

Cosmin Șontică

Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau WhatsApp. Vă mulțumim!

2 comentarii

  1. Miscarea „omoara” si uneori chiar omoara. Daca ai probleme cardio-vasculare, de greutate sau deplasarea se petrece intr-un cadru tehnic precar, cum ar fi carosabil denivelat, cu gropi sau ocupat ici si colo de autovehicule stationate ilegal cu o lejeritate crasa si aportul institutiei Politia locala, prin inactiune.
    Chiar, domnule administrator al acestui portal, unul civilizat comparativ cu omologii, credeti ca ati fi surprins sa constatati ca municipiul Buzau este un oras ermetic la turismul international daca ati sonda incognito capacitatea politistilor locali de a oferi indicatii de orientare intr-o limba de circulatie internationala? Eu as paria ca nu, pentru ca nimeni nu-i banuieste de astfel de abilitati.Coroborat cu lipsa placutelor cu numele de strazi (explicatiile acestora) in engleza, de exemplu, ori a unui autobuz TransBus care sa ofere tur turistic al orasului – doua masuri indecent de ieftine si la indemana oricarui UAT mediocru, foarte des ma intreb oare pe ce a platit edilul 20.000 lei (parca) pe un logo decent si un slogan inept (open city = oras care se preda fara a opune rezistenta dusmanului, in timp de razboi). In sensul afirmatiei ca sloganul este inept amintesc de faptul ca exista si o ecranizare premiata la Cannes, chiar Oscar. Asadar, turistul englez ajuns la Buzau, nu intelege nimic de pe inscriptii, nu se intelege cu vreun organ local si ramane si socat de mandria afisata pe toate gardurile a ceva similar cu WC, care in limbaj international oriunde e recunoscut drept watter & closet, desi in UK ar trece usor si drept Winston Churchill – dar nu o face niciun englez. Acelasi turist inca nu are de unde inchiria o bicileta, iar cand va avea, deplasarea va fi ca intr-un adventure park urban.

  2. Prin reducerea drastica a curselor, primarul m-a obligat sa las autobuzul si sa iau masina. Si asa au facut si multi alti colegi de ai mei, care mergeau cu autobuzul la servici. Asa ca nu face nimic cu cap, sa refaca programul autobuzelor cum era inainte, mai ales ca suntem in plina pandemie! Si evident ca TRANSBUZ nu ne-a returnat banii pe abonamentele luate pe linia 2!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: