Știrile zilei

Ce ne facem cu traficul din Buzău?

Aproape că nu e zi în care să nu vezi pe Facebook o fotografie din traficul buzoian: nesfârșite coloane la semafor, blocaje în intersecție, benzi de circulație ocupate de lucrări sau șanțuri în care poți să-ți faci praf articulația mașinii sunt constante ale fiecărei zile. Asta te face să te întrebi: Ce ne facem cu traficul din Buzău?

În ultimii ani, numărul de mașini a crescut semnificativ în majoritatea orașelor din România, iar Buzăul nu a făcut excepție. Acest lucru a pus o presiune crescândă asupra infrastructurii existente: străzile înguste au devenit rute cu sens unic, bulevardele s-au aglomerat tot mai mult, iar numărul intersecțiilor semaforizate a crescut de la an la an.

Pe lâng consumul nervos, timpul pierdut în trafic a devenit însă cea mai mare problemă a șoferilor buzoieni.

  • Unirii, un test al răbdării.

E drept că infrastructura din Buzău nu a fost concepută pentru a face față traficului rutier intens de astăzi. Cine s-ar fi așteptat ca, în 2022, într-un oraș precum Buzăul să fie înmatriculate peste 60.000 de mașini? Lăsând la o parte impactul asupra sănătății (vorba unui prieten: că locuiești în oraș sau că fumezi două pachete de țigări pe zi…e tot una!), presiunea este uriașă asupra infrastructurii rutiere rămase în urmă.

Bulevardul Unirii se vrea, înainte de toate, un test pentru ceea ce urbaniștii numesc „concept green city”. Este evident pentru oricine că îngustarea căii de rulare pentru autoturisme a condus la o aglomerare tot mai mare a principalei artere din Buzău. Poate că acesta este și scopul: oamenii să lase acasă mașinile și să ia autobuzul, dar întrebarea care se ridică tot mai mult este: Vom câștiga acest pariu? Se vor goli străzile și se vor umple autobuzele? Acest lucru rămâne de văzut.

Am întrebat inteligența artificială care ar putea fi soluțiile pentru descongestionarea traficului. Ne-a răspuns că există mai multe soluții posibile: de exemplu, orașele pot investi în infrastructură mai bună pentru biciclete și transportul în comun, care ar putea ajuta la reducerea numărului de mașini de pe drumuri. De asemenea, guvernele pot introduce taxe de congestie sau alte taxe pentru a descuraja utilizarea mașinilor în orașe. În plus, oamenii ar putea fi încurajați să își împartă mașinile sau să meargă cu bicicleta sau pe jos pentru distanțe scurte.

Pare exact ce face Buzăul în această perioadă. În teorie pare simplu; în practică…rămâne de văzut.

19 Comments

  1. ceea ce nu se recunoaste la nivel local- masurile luate nu sunt in concordanta cu conceptul de ” oras verde” – fluidizarea traficului lipseste cu desavirsire, solutii alternative de evitare a zonelor aglomerate sunt ori lipsa ori nu sunt corespunzatoare din punct de vedere al absorbtiei traficului si al calitatii. cu alte cuvinte un copy paste tipic romanesc

  2. Iti multumim, Doamne, ca ne-ai dat primarul asta foarte priceput si inteligent care, in loc sa faca totul posibil pentru ca noi, cetatenii, sa avem viata mai usoara si mai frumoasa, face tot posibilul sa ne fie tot mai greu, el nefiind altceva decat o marioneta in mainile unor stapani care fac experimente sociale in colonii!

    #tomamarioneta

  3. SA IASA LA PENSIE CA SAM CAM ODIRLIT ACEST PRIMAR ARHITECT DE BELEA CARE NUMAI JALE SI DURERE A FACUT IN ACEST ORAS .

    1. Da, ma, nu-i asa? Ca Boscodeala numai bine a facut orasului.
      Ai dracu’ daca ati fii vreodata multumiti de ceva,

  4. SA IASA LA PENSIE DOMNUL PRIMAR ARHITECT CA NUMAI BELELE A FACUT LUCRARI INCPUTE SI NE TERMINATE BUZAU BOBARDAT DE LUCRARI INCEPUTE SI NETERMINATE . LASANEEEEEE LASANEEEEEE

    1. SALUTARE DOMN COSTEL AI RAMAS IN LOCUL LUI PRUTEANU SAU ESTI UN MARE FAN PRIMAR SRL I A ZI BOS CU UNUL SINGUR CA ESTI SCOLIT

    2. I A ZI BOS ESTI SFINT NU GRESESTI EU ZIC CA TI CU PRIMARUL SI ESTI UN PESEDIST ROSU INFOCAT CARE A AVUT CARNET DE PARTID SI CU FUNCTIE NU BAROSANE JOSSSSSSS PESEDEUUUUUU HOOOOO DESTEPTULE ESTI BUN PENTRU GUVERN

  5. Rezolvarea este foarte simplă.
    Lăsați mașinile acasă și mergeți cu bicicleta, scooter sau transport în comun.
    Orașul nu se poate mări pentru a acomoda toți leneșii care merg cu mașina 1km.
    Străzile trebuie să fie înguste, parcările mai scumpe iar poliția să aplice amenzi pentru cei ce parchează neregulamentar.
    Așa se dezvăță toți să circule cu mașina oriunde și vor folosi metode de transport alternative.

    1. as merge cu bicicleta daca as avea pe unde ( a se intelege infrastructura pentru mers cu bicicleta la pamint din toate punctele de vedere)

    2. Tovarase Andu, meriti un sut in partea din spate si un bilet „dus” catre Coreea de Nord.
      Ca sa poti profita la maxim de avantajele biciclismului si transportului in comun.
      #capdecreta

      P.S. Discutia este despre cum orasul este impracticabil pentru autoturisme, nicidecum despre cum niste „fara creier” isi imagineaza ca daca merg pe jos sau cu trotinetele vor salva o planeta.
      #capdecreta

  6. Numai șofer în Buzău sa nu fii !
    Punctual:
    1. Sensuri giratorii FARA SENS – se putea fluidiza traficul prin semaforizare luminoasă cu buton. Iar ce se dorește a fi giratoriu în f multe cazuri consider că ,, ne învârtim in jurul cozii,, ca așa e ,,viziunea,, consilierilor locali.
    2. Trecerea de pietoni ,, la liber ,, – adica fara semafor, din BURICUL Buzăului, din fața Poștei ( unde fiecare pieton trece când i se…) . ESTE INADMISIBIL ca după ce stai la 3 semafoare ca sa traversezi centrul, trebuie să mai dai si prioritate pietonilor care nu au nici o restrictie si trec dupa bunul plac !!! Sincer, cred că în acea zonă se vor da cele mai multe amenzi după ce ,,orasul verde,, va fi gata. Poate chiar acesta este și motivul pentru care acea trecere nu are semafor.
    3. Îngustarea căilor de trafic de pe Unirii, și mutarea stațiilor de autobuz pe mijloc va genera accidente. Vor fi mulți pietoni care vor traversa neregulamentar pentru a prinde autobuzul.
    4. Locurile de parcare sunt o altă problemă majoră. Cât despre a circula cu bicicleta, să fim serioși! Biciclete ne mai trebuie cu infrastructura pe care o avem!
    Apropo: vine vacanța de Vară! Păzea la pustii de 13 – 15 ani de pe buciclete !

  7. Montarea limitatoarelor de viteza (bumpere) in Buzau a devenit o mega afacere pentru unii, de aceea s-au facut abuzuri la montarea lor.
    Exemplu: str. Razboieni, unde pe o portiune de 200 metri sunt nu mai putin de 3 limitatoare (doua dintre acestea fiind amplasate la numai 10 m unul de celalat – la intersectia cu str. Pacii !!)
    Montate pe carosabil acestea afecteaza profund suspensia autovehiculelor, creaza socuri in cladirile dimprejur, dar, ceea ce este si mai important, afecteaza si sanatatea calatorilor : trecerea peste aceste limitatoare de viteza, socurile la care acestia sunt supusi nu sunt doar o sursa de disconfort, ci au efecte nocive pentru intregul organism.
    Este o masura discriminatorie, deoarece cei care circula corect sunt si ei obligati sa suporte aceste masuri barbare, sa cheltuie suplimentar pentru a repara masinile afectate de aceste denivelari si pentru a – si rezolva problemele de sanatate aparute ulterior
    In acest ritm, maine, poimaine vom vedea limitatoare de viteza si pe bulevarde, drumuri europene si autostrazi !?!
    Indicatoare rutiere supradimensionate, semnalizate optic, iluminarea trecerilor de pietoni, camere video sau eventual semafoare cu buton sunt solutiile, nu bumpere.
    Totdeauna, indiferent de masuri, din pacate, vor mai fi accidente. Asta nu inseamna ca trebuie sa luam masuri nejustificate, absurde : este ca si cum ai spune ca trebuie sa excludem masinile deoarece se produc accidente sau secam apele pentru ca se ineaca oameni.
    Dar cine sa tina cont de cheltuieli, nervi provocati si asigurarea unei circulatii fluente ? Primarul o scalda si da vina pe cei din Politia Rutiera : Politia Rutiera doar isi da acordul, dar responsabilitatea instalarii acestor limitatoare de viteza este a administratorului drumului public.
    Cata ipocrizie, minciuna si dispret fata de noi, contribuabilii !!

    1. Nici eu nu înțeleg de ce e mai buna o denivelare decât o camera fixa. Dacă se montează camera, o sa curga râuri de comentarii contra.

  8. Propun un exercitiu de imaginatie>
    Doamna Savulescu pe bicla, dimineata spre birou. Gata!
    Tot ce ma tem e sa nu dam din lac in put, adica din Toma in Avramescu, ca-n rest si-o primata invata a semna si a zice ca ¬cei cu softu¬ e de vina. Asta si cu „n-am venit sa iau spagi” – de parca zice vreunul in campanie sau oricand altceva (aici ne ia si i-a luat de prosti pe aia din sala grav) sunt definitorii pentru geniul din Tintesti. Bine, afirmatia „Totul pentru o miză idioată, funcţia de primar, care pe mine nu mă interesează, ci mă interesează doar să las ceva în urmă” il zbura direct in codrii care-i mare are, din secunda doi cum a deschis gaura gurii. bunastarea noastra e o miza idioata, ca sa traduc.
    Oficial, ca membru de partid care nu contez, ii cer demisia lui Toma! Sa mearga-n mizele lui idioate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!