Știrile zileiUtile

Ce sa folosesc – AZOT sau AER in anvelope ?

Destul de multi dintre noi ne  intreabam daca este nevoie de azot sau de aer in anvelope?  Se merita ca anvelopele sa fie umflate cu azot pentru pret mai mare sau este bine daca acestea vor fi umflate in continuare cu aer?

Daca faci parte din categoria persoanelor care nu isi verifica in mod regulat presiunea anvelopelor, acest articol s-ar putea sa te intereseze si sa iti ofere cateva informatii foarte utile.

Sa ne amintim faptul ca o buna presiune este un lucru elementar pentru a conduce in cele mai bune conditii. Azotul este din ce in ce mai utilizat si se impune drept cea mai buna alternativa in fata aerului traditional. Daca iti doresti acest lucru, poti face presiunea cu azot in anvelope si la Vadrexim.

Iata de ce azotul este bine de folosit la umflarea anvelopelor

Anvelopele umflate cu azot isi pastreaza presiunea constanta pentru o perioada mai indelungata de timp de timp. Azotul este folosit de foarte multa vreme pentru a umfla anvelopele masinilor de curse, masinile mai grele, cu un gabarit foarte mare, dar si pentru umflarea rotilor avioanelor.

Diferentele dintre aerul si azotul folosite pentru anvelope?

Umflarea anvelopelor este cea care va garanta mentinerea unei presiuni optime in anvelope. Daca anvelopele nu sunt umflate asa cum trebuie, te expui la cateva riscuri:

– Vei risca o uzura mai rapida si neuniforma a anvelopelor alaturi de un supraconsum de carburant, lucru care nu este prea placut pentru tine din punct de vedere economic.

– Presiunea nepotrivita din anvelope atrage dupa sine un consum mai mare energie.

– o pierdere de aderenta si o tinuta mai putin buna pe sosea.

Umfland rotile cu aer clasic, este necesar ca macar o data pe luna sa fie verificata presiunea din anvelope. Dupa dupa cum ai putut remarca, presiunea din rotile masinii tale poate scadea in mod natural.

De ce sa umfli rotile cu azot ?

Alegand sa iti umfli anvelopele cu azot, acest fenomen de pierdere de presiune nu mai este atat de des intalnit.

Moleculele de azot sunt mai mari decat moleculele de oxigen care sunt continute in aer si vor scapa deci mai greu din cauciuc. De asemenea, azotul este mai putin sensibil la schimbarile de temperatura exterioara, fata de oxigen, care tinde a se retracta atunci cand este frig si mai apoi sa se dilate cand este cald.

Cand alegi sa umfli anvelopele cu azot ai parte de urmatoarele beneficii:

– o oxidare mai rara a jantei deoarece se reduce cu pana la 100% aproape riscurile de umiditate. Deci jantele pot sa fie protejate contra ruginii.

– o presiune mai constanta cu mai putine pierderi deci anvelopele cu azot vor dura mai mult.

– economii de energie deoarece o presiune constanta duce la o mai mare durabilitate a cauciucurilor si la un consum mai mic de carburant.

– O rezistenta foarte buna la scaderile de temperatura.

Diferenta dintre umflarea cu aer sau cu azot poate sa fie destul de nesemnificativa, deoarece aerul este compus din azot in proportie de 78%, dar azotul este un gaz « uscat » care nu genereaza  vapori de aer, fata de oxigen, care poate forma apa, alaturi de hidrogenul prezent in aer. Umflarea anvelopelor cu azot deci este cea care poate limita coroziunea elementelor metalice ale anvelopelor si poate prelungi destul de mult durata de viata a anvelopelor. Mai multe informatii depre umflarea anvelopelor poti afla de aici.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!