Economic Știrile zilei

Cinci SFATURI pentru managerul noului magazin Lidl din Buzău

Joi se deschide un nou magazin Lidl în Buzău. Este situat pe Calea Eroilor, nr. 3, într-o zonă aglomerată, dar frumoasă. Suprafață mare – vreo 1.300 m² -, parcare de 130 de locuri și 25 de noi locuri de muncă. Până aici, toate bune și frumoase. Dar ce ne facem cu problemele inerente unui astfel de magazin, pe care clienții deja le întâmpină și dincolo, pe Aleea Sporturilor?

Din experiența mea și a altor clienți, am elaborat un set de cinci sfaturi pentru managerul noului magazin Lidl. Nu sunt eu un Pico della Mirandola, care le știe pe toate și poate și ceva în plus. Nu mă pricep la marketing, dar îmi cunosc nevoile de client.

Așa că hai să citim, sine ira et studio, următoarele reguli de bună practică și, mai ales, bun-simț:

  1. Nu mai țineți doar două case deschise. Timpul este o resursă esențială. Știu că veți spune: „Oricum vor cumpăra; au nevoie de noi.”. Rețineți însă că un client care vă trece pragul nu va cumpăra doar produsele dumneavoastră, ci și întreg ansamblul de valori în care credeți și pe care le promovați. Cozile de zeci de persoane la case nu cred că reprezintă una dintre ele.
  2. Nu mai aranjați marfa în timpul programului sau, dacă sunt situații absolut necesare, măcar nu mai lăsați stivele de produse în fața rafturilor. La ultimele vizite la Lidl am întâlnit cel puțin trei persoane care se plângeau de faptul că nu găsesc anumite produse sau de faptul că nu pot trece cu căruțul de lizele abandonate pe culoar…Duminică am plecat fără cafea din magazin, pentru că peste întregul raft erau lipte baxuri înalte de marfă.
  3. N-ar strica să aveți măcar un consilier de vânzări în magazin. La Lidl, dacă nu găsești un produs sau dacă vrei mai multe informații, nu prea are cine să te ajute. Dar asta nu se întâmplă din rea-voință, ci pentru că angajatul trebuie să fie și casier, și merchandiser, și consilier de vânzări, și agent de curățenie. Așa că nu-l găsești niciodată, iar dacă dai de el întâmplător, e foarte grăbit, fiindcă sigur are un task urgent de la manager.
  4. Paza face și ea parte din structura magazinului. Așa că orice atitudine a agentului de ordine va fi asociată cu imaginea Lidl. Clienții vor ține minte momentul în care au fost dați afară brutal, cu cinci minute înainte de închiderea programului. „Ieși, bă afară, nu vezi că e închis? Hai, dă-i drumul și nu mai comenta!” nu cred că e o replică tocmai bună de poftit afară clientul care abia intrase, la ora închiderii (S-a întâmplat acum câteva luni, dar n-am vrut să aruncăm tot grâul pentru o singură neghină – foto).
  5. Veți avea probleme cu parcarea. Nu uitați că vă aflați pe Calea Eroilor, foarte aproape de zona în care au loc ceremonii militare și religioase (De Ziua Națională a României, de Ziua Eroilor, de Ziua Armatei ș.a.). Este de preferat să nu alungați șoferii care intră în parcare, crezând din start că au venit să asiste la parada militară. Poate unii dintre ei chiar au venit la cumpărături. Am pățit-o la celălalt Lidl, la concertul susținut de Johann Strauss Ensemble la Sala Sporturilor din Buzău. Paza ne-a alungat din parcare pe toți, fără să întrebe măcar pentru ce am venit. Până la urmă e parcare pentru clienți, nu?

Textul de față reprezintă o opinie personală. Dacă ea va produce schimbări în anumite comportamente și atitudini, foarte bine. Dacă nu, nu e nicio tragedie.

Clienții vor veni în continuare la Lidl pentru calitatea produselor, chiar dacă, uneori, la ieșirea din magazin le va rămâne un gust amar. Până la urmă, e o problemă de opțiune dacă vrei să mergi la un anumit magazin sau nu.

Cosmin Șontică

Client Lidl

loading...

Cosmin Șontică

Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau WhatsApp.

Spune-ți părerea!

Statistici T5