Știrile zilei

Comuna Mărăcineni și-ar putea înființa propria firmă de transport

Transportul public din Mărăcineni se află într-un moment de cotitură din cauza sumei mari pe care Trans Bus o solicită primăriei din localitate. În aceste condiții, primarul Constantin Dumitru ia în calcul să rupă înțelegerea cu societatea de transport și să înființeze propria firmă a primăriei, pentru că iese mai ieftin.

Începând de anul acesta, pentru ca autobuzul 2 să mai ajungă la Mărăcineni, Constantin Dumitru ar trebui să scoată anual din vistieria primăriei aproape 8.3 miliarde de lei vechi (829.398 lei), sumă la care se adaugă și subvenția pentru biletele elevilor.

Edilului de la Mărăcineni – a cărui cheltuire judicioasă a banului public e deja proverbială – îi vine greu acum să achite suma, pe care o consideră mult prea mare în raport cu performanțele obținute de Trans Bus în localitatea sa (potrivit spuselor sale, linia 2 este cea mai profitabilă dintre liniile operate de Trans-Bus – n.red.).

În aceste condiții, primarul Constantin Dumitru speră să obțină o recalculare a subvenției din partea Trans-Bus, dar nu exclude nici înființarea unei firme de transport local, în cazul ruperii înțelegerii cu firma Primăriei Buzău:

„Nu putem plăti banii care ni se cer de Trans-Bus. Mai bine luăm noi, Primăria Mărăcineni, 4-5 microbuze. În leasing ne costă 600 de milioane pe lună. Și le băgăm din 15 în 15 minute. Ne acoperim rata la leasing și nu mai dăm nimic la Trans-Bus!”, a spus primarul comunei Mărăcineni pentru buzaulinreportaje.ro.

Marți este programată o ședință a Asociației de Dezvoltare Intercomunitare „Buzău-Mărăcineni”, în cadrul căreia ar urma să se renegocieze valoarea subvenției. În cazul în care cele două părți nu ajung la un acord, Mărăcineniul se va retrage din A.D.I. și va pune în aplicare propriul program de transport.

Grație unui amplu program de dezvoltare, Trans-Bus s-a extins în 18 comune buzoiene. Totul mergea aproape perfect în momentul în care criza generată de COVID-19 a dat peste cap planurile municipalității.

Din nefericire, astăzi sunt puse în pericol numeroase linii extraurbane, pentru că primarii comunelor apropiate Buzăului nu au banii necesari sau nu își permit cheltuirea unor astfel de sume pentru subvenția la transport.

One Comment

  1. Gata Încep încet isi da seama si d.l Toma ca s.a extins fara cap in atatea comune.ce credea ca face marea cu sarea Transbus.ul.trebuia să se gândească numai la cetățenii municipiului ca aici este primar , ei l.au votat nu cei de la Niscov sau Fulga.dar de daca nu a gândit la momentul potrivit.a cumparat autobuze hibrid pe care altii le.au dat la fier vechi sa faca transport la Padureni , Fulga, Caltuna.acum sa astept mult si bine ca o sa dea aceste primării bani si mai ales Consiliul Județean.oare este legal?.

Dă-i un răspuns lui Ginel Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button