Știrile zilei

De ce cred unii buzoieni că avionul va cădea „la prima furtună”

Montarea avionului în rondul de la Carrefour i-a surprins plăcut pe mulți buzoieni, dar, totodată, a și deschis șirul unor comentarii acide la adresa municipalității.

Cei mai mulți au motivat faptul că „Buzăul nu avea nevoie de un avion” și că „Albatrosul nu va rezolva problema asfaltării din oraș”. Au fost însă și buzoieni care și-au exprimat temerea că avionul va fi, în curând, doborât de vânt.

Mulți dintre sceptici își motivează opiniile spunând că avionul este prea mare pentru a fi susținut de un soclu atât de mic sau că prinderea nu este cea mai potrivită.

Trebuie menționat din capul locului că avionul tip Aero L-39 cântărea, inițial, aproape 3500 de kilograme. Specialiștii de la baza aeriană Boboc au dezechipat însă aparatul de zbor înainte de a-l trimite la Buzău, acesta ajungând să cântărească puțin peste 2 tone.

În plus, proiectul tehnic de amplasarea a avionului – din care a rămas doar carcasa – a fost realizat de către specialiștii de la Boboc. Din echipa de proiect au făcut parte ingineri și mecanici special pregătiți să facă față unei astfel de operațiuni.

Soclul din beton și fier are o fundație suficient de adâncă încât să susțină avionul, acesta fiind prins cu ajutorul unor șuruburi puternice:

„Nu poate să cadă, în ciuda a tot ceea ce se spune. Gândiți-vă că din avion au rămas, de fapt, doar fuzelajul și aripile. Apoi, este prins de soclu cu zeci de șuruburi groase cât pumnul, asigurate de șaibe și contrapiulițe puternice. Proiectul l-au făcut ingineri și mecanici de avioane, nu amatori..”, ne-a mărturisit unul dintre cei care au asistat la lucrările de montare.

Avionul „Albatros” a fost montat azi-noapte în rondul de la Carrefour de către specialiști ai unității de aviație de la Boboc și ai Urbis Serv. Zona din jurul acesteia va prinde viață prin amenajarea peisagistică similară celei de la Consiliul Județean (băncuțe, gazon și ronduri de flori).

Aero L-39, denumit și Albatros, este un avion de antrenament avansat, cu reacție, dezvoltat în Cehoslovacia în anii 1960 pentru a înlocui modelul L-29 Delfín. A fost primul avion de antrenament cu reacție din a doua generație și primul avion de antrenament cu turboventilator fabricat în serie. Aero L-39 este cel mai răspândit avion de antrenament cu reacție din lume, fiind capabil și de atac ușor la sol. Forțele Aeriene Române au fost dotate cu modelul L-39ZA din 1981, avionul fiind retras din dotare la mijlocul anilor 2000.

loading...

Cosmin Șontică

Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau WhatsApp.

Spune-ți părerea!

Statistici T5