EducaţieȘtirile zilei

Elevi și profesori de la Colegiului Economic, vizită de documentare în Spania

Începutul anului școlar 2018-2019 a marcat și debutul unui proiect finanțat de UE, Erasmus + KA2: ODYSSEY- MIGRATION AND ITS INFLUENCE ON TEENAGERS/   2017-1-DE03-KA219-035513_3, proiect ce se derulează în cadrul Colegiului Economic Buzău pe parcursul a doi ani.

Parteneri în acest proiect sunt: Gymnasium Neue Oberschule/Braunschweig/ Germania- coordonator,EBI Francisco Ferreira Drummond/ Angra do Heroísmo/ Portugalia, IES LUIS SEOANE/ Pontevedra/ Spania, 3 Gymnasio Kalamatas/ Grecia, Colegiul Economic Buzău/ România.

În perioada 21-27.10.2018 a avut loc o a treia activitate de predare, formare și învățare în Pontevedra, Spania.

La întâlnire s-au prezentat 20 elevi și 8 profesori din cele 4 țări partenere: România, Germania, Spania,Portugalia, Spania, țara gazdă fiind reprezentată de un număr de 20 elevi și 6 profesori. Echipa României a fost alcătuită din: Jipa Cristina, Alexandrescu Bianca, Săulescu Petronela, Rățoiu Andreea, Radu Cezar și profesoarele Enuș Adina și Poștovei Cătălina.

Subiectul întâlnirii l-a reprezentat fenomenul migrației și documéntele oficiale aferente lui. Elevii și profesorii au realizat activități pregătitoare și cercetări în țara de origine. Au avut loc întâlniri cu reprezentanți ai instituțiilor responsabile cu fenomenul migrației și cu reprezentanți ai autorităților locale.

Elevii Colegiului Economic au avut o întâlnire cu doamna Pantaia Maria, reprezentanta Agenției Naționale Împotriva Traficului de Persoane și cu doamna Stoica Adela, reprezentantaInspectoratului de Poliție Buzău. Cele două invítate oferit elevilor răspunsuri cu privire la fenomenul migrației în România. Este clar că experiențele fiecărei țări sunt foarte diferite: pentru România și Portugalia fenomenul preponderent este cel al emigrației datorate situației economică financiare. Germania și Grecia se confruntă cu valuri de refugiați, în special din Siria, motivul fiind cel al războiului din această țară. Modalitățile în care elevii au ales să prezinte realitățile din țările lor au fost foarte varíate: prezentări electronice, filme realizate de elevi, interviuri cu persoane care au migrat, teatru, quizzuri on line .

În grupuri internaționale elevii au luat contact cu o operă literară dedicată migrației și au realizat o reprezentare artistică a acesteia. Elevii români au ales romanul ”Fetița care se juca de-a Dumnezeu” de Dan Lungu.

Un alt workshop a fost dedicat punerii în scenă a unei mici piese de teatru care să prezinte motívele ce duc la migrație. Elevii români au prezentat situația a cinci tineri care își doresc să emigreze din diferite motive: o slujbă mai bună, reîntregirea familiei, educație mai bună.Prestația lor a fost deosebit de apreciată.

Un alt workshop a fost dedicat identificării factorilor ce duc la migrație și demontarea unor stereotipuri referitoare la imigranți.Elevii au colaborat în grupuri internaționale pentru rezolvarea unor studii de caz.

Foarte interesantă a fost întâlnirea cu Laura Lizancos, o profesoară, imigrată din Venezuela cu mulți ani în urmă, fiica unui emigrant politic. Ajunsă într-o vacanță în 2015 în Grecia, Lesbos a fost atât de impresionată de situația celor ce imigrau din Siria cu bărcile pe mare încât s-a implicat de atunci în susținerea lor în țările parcurse: Grecia, Macedonia, Bulgaria, Serbia. A înființat un ONG: ” Families 4 Peace” și de 4 ani oferă ajutor celor ce au nevoie. Poveștile spuse de ea au fost cutremurătoare, adevărate lecții de viață pentru elevii prezenți dar și pentru profesori.

În aceeați sesiune am întâlnit-o și pe Andreina Mayorca, imigrantă din Venezuela care a povestiti elevilor și profesorilor prezenți cum situația economică, nesiguranța, violența, foametea, războiul civil te pot face să îți părăsești țara, să renunța la munca de o viață pentru a o lua de la început.

Statisticile prezentate, discuțiile purtate, workshopurile derulate au deschis orizontul elevilor noștri spre o mai bună cunoaștere a problemei migrației, a mecanismelor ce determină migrația și a influenței pe care aceasta o are asupra societății în ansamblu.

Bineînțeles că elevii au descoperit și frumusețile provinciei Galicia, modul de viață al unei familii, aspecte ale culturii locale împreună cu noii lor prieteni portughezi, greci, germani, spanioli. Vizita la Santiago de Compostella, ținta final a peregrinilor din întreaga Europă a fost un adevărat regal pentru toți.

Zilele petrecute împreună s-au încheiat cu realizarea unei expoziții cu tema ”Migrație”, un spectacol oferit de elevii spanioli ai Academiei de muzică din Pontevedra și o masă tradițională organizată de părinți.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button