Știrile zilei

Mașinile nu vor mai avea voie să circule pe Bălcescu

Bulevardul Nicolae Bălcescu devine exclusiv pietonal. În curând, pe tronsonul cuprins între Prefectură și Parcul Crâng nu va mai fi permisă circulația mașinilor. Primăria a pregătit un proiect de regenerare urbană, finanțat din fonduri europene, care mai prevede ca la intersecția cu bulevardul Stadionului să fie construit un pasaj pietonal subteran.

Potrivit Campus TV, octombrie va fi ultima lună din acest an în care circulația auto este interzisă în weekenduri. Bulevardul se va redeschide circulației, însă nu pentru mult timp, deoarece municipalitatea vrea ca mașinile să nu mai circule deloc pe acest segment de bulevard.

Tronsonul cuprins între intersecția cu Titulescu și cea cu Bulevardul Stadionului va deveni strict pietonal și va fi principala zonă de atracție pentru buzoienii de toate vârstele. În afară de zonele verzi generoase și de pistele pentru biciclete, aici vor fi amenajate piațete, locuri pentru jucătorii de șah, table, remi sau pentru sporturi în aer liber.

De asemenea, la fel ca în parcurile orașului, vor fi instalate aparate de fitness și va fi montat un sistem pentru captarea și refolosirea apei de ploaie.

  • Circulație fluidizată între bulevard și Crâng.

Practic, de la „Casa Albă” până la Obelisc se va crea o vastă zonă de promenadă. Buzoienii nu vor mai fi obligați să aștepte la semafor, deoarece între parc și bulevard va fi construit un pasaj subteran.

Proiectul de regenerare urbană va fi finanțat din fonduri europene, iar realizarea lui ar putea dura câțiva ani.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

9 Comments

  1. Super idee!!! Cine este împotriva sa învețe sa meargă oe jos, orașul mic, păcat ca avem multe șaormerii și puține locuri în care putem face activități fizice.

  2. Ideea este foarte proasta!
    Și eu sunt pentru mersul pe jos, cu bicicleta și mai puțin cu mașina, dar ideea de a bloca bulevardul este foarte proasta pentru că se vor incarca celelalte străzi și vor fi blocaje.
    În cazul de fata pentru a merge din centru spre Micro 14, bulevardul fiind blocat, se va pune presiune pe strada Traian Vuia (o stradă mult mai mica) și se va crea un disconfort locuitorilor din zona.
    Orașul nostru este mic și nu se pot aplica astfel de metode chiar daca sunt la moda în orașele mari pentru a încuraja mersul cu transportul in comun.
    Daca pleci din centru pe jos in 30 de minute ajungi in orice cartier din oraș, și totusi lumea are nevoie să circule cu autoturismul propriu.

    1. O idee marca Toma. Tichie de margaritar pentru tocat fonduri si dat lucrari la clientela ! Vezi Troia ! Ambaleaza rahatul in staniol si il vinde drept bomboana !

  3. Cine a gandit mizeria asta trebuie dat afara. Intr-un oras din ce in ce mai aglomerat, se apuca de inchis artere importante. Cat despre toate celelalte aberatii, ce sa mai spunem? Este cartier rezidential, nu loc de agrement pentru copii si batrani. Aveti parcul Crang pentru asa ceva. Avem deja o biserica intre blocuri care ne da trezirea la 7 dimineata Duminica. Nu mai vrem si alte porcarii! O sa ne mobilizam si nu vom lasa primaria sa faca mofturile nimanui.

  4. Foarte bine!! Exact asta e ideea: sa faci tot posibilul sa determini pe cetateni sa mearga pe jos/bicicleta. Asta e teoria in vestul Europei. Uniti pistele de bicicleta de pe Unirii cu acest spatiu si centrul orasului. Incercati sa faceti o retea continua in tot orasul si micsorati astfel spatiul carosabil. In cativa ani o sa inceapa si lumea sa inteleaga, probabil, ca asta e viitorul! I

    1. Daca vrei sa stimulezi lumea sa circule pe jos sau cu bicicleta, atunci desfiintarea de strazi nu este o solutie prea desteapta. Daca asta este intentia, atunci bagi taxe si lumea va prefera sa lase masina ca sa nu plateasca, daca nu arde. Nu aglomerezi circulatia in alte parti, pentru ca nu toata lumea se plimba cu masina doar de dragul de a se plimba si nu toata lumea poate merge pe jos, pentru ca nu am vazut la magazin ca se vinde timp. Unii mai si lucram si nu prea avem timp sa ne relaxam. Poate cei care lucreaza la stat au mai mult timp la dispozitie si sunt mai relaxati, insa atunci cand se iau astfel de decizii trebuie sa te gandesti la toate datele problemei. Locuitorii din zona nu aveau nevoie nici de promenada si nici de aer curat suplimentar, pentru ca oricum 2 zile din saptamana nu se circula, iar padurea este la doi pasi. Ce ne facem cu cei de pe Unirii, de exemplu? Suna bine in teorie ceea ce vreti dumneavoastra, insa pana la inventarea teleportarii, inca mai avem nevoie de masini.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!