Știrile zilei

Pericol de prăbușire pe DN 10

Pericol major pe drumul național 10, Buzău-Brașov, unde o bucată din trotuar s-a desprins cu balustradă cu tot și a afectat structura podului vechi de peste 90 de ani. S-a întâmplat la intrarea în orașul Nehoiu, într-o zonă în care restricțiile de tonaj impuse de ani buni nu au fost respectate.

În fața unor astfel de riscuri, autoritățile iau măsuri, iar din 13 martie 2025, traficul este restricționat pe DN10. Circulația se desfășoară pe o singură bandă, alternativ, în ambele sensuri, iar prioritate au șoferii care se deplasează dinspre Buzău spre Brașov.

„Ca urmare a degradărilor majore apărute la trotuarul stâng al podului de pe drumul național DN 10 la km 67+190 oraș Nehoiu, județul Buzău și având în vedere gravitatea constatărilor din expertiza tehnică care încadrează podul în clasa tehnică IV și degradările apărute ulterior realizării expertizei, începând cu data de 13.03.2025, se va reamenaja sectorul de drum de la km 67+090 până la km 67+280, din trafic rutier din ambele sensuri pe câte o bandă pe sens, în circulație pe o singură bandă din ambele sensuri.” transmite Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.

Prioritatea de trecere pe pod o vor avea participanții la trafic ce se deplasează pe direcția de mers Buzău – Brașov.

Whatsapp Image 2025 03 13 At 12.36.34 92020c25

În ceea ce privește condițiile impuse pe DN 10, acestea se referă la restricțiile și măsurile de siguranță pentru traficul rutier, în funcție de semnalizarea specifică de pe traseu.

1. Limitarea vitezei:
o Pe anumite porțiuni ale drumului, viteza este restricționată la 30 km/h sau chiar 10 km/h. Aceasta indică faptul că traficul trebuie să fie mai lent din cauza condițiilor mai dificile de drum, cum ar fi drumuri îngustate sau zone periculoase.

2. Restricții de acces pentru vehiculele grele:
o Se interzice accesul vehiculelor cu o masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 30 de tone. Această restricție se aplică în zonele în care drumurile nu sunt concepute pentru a suporta greutăți mari, prevenind astfel deteriorarea drumului și pericolele pentru siguranța rutieră.

3. Drum îngustat pe ambele părți:
o Se semnalează un drum îngustat pe ambele părți, ceea ce poate reprezenta un pericol mai mare pentru siguranța circulației, necesitând o atenție sporită din partea șoferilor.

4. Prioritate față de circulația din sens invers:
o Se stabilesc reguli de prioritate pentru traficul din sens opus. În aceste zone, vehiculele care circulă pe drumul principal trebuie să acorde prioritate vehiculelor care vin din sens invers, semnalizând posibile zone înguste sau zone de traversare periculoase.

5. Semnalizare de pericol cu balize:
o Vor fi montate balize cu lămpi (lumini galbene intermitente), semnalizând un posibil pericol de trafic sau condiții speciale, cum ar fi lucrări în drum sau zone cu vizibilitate redusă.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

2 Comments

  1. De poduri avem noi nevoie? Da-le dracului, bine ca avem echipa de fotbal finantata de CJBz. Ce conteaza ca in ea nu e niciun buzoian si stie doar sa piarda? Noi suntem mandri sa fim buzoieni. Podurile sunt pentru prosti… Nu se coboara CJBz sa se uite la asemenea mizerii…
    Cu banii bagati in echipa de fotbal in ultimii 5 ani, se face un pod nou. Garantat!

    1. Este pod pe Drum Național, nu e în administrarea CJ-ului, dar ideea rămâne valabilă pentru nemiluite părți din județ. Sigur, fostul prefect de exemplu, că tot era el aproape perfect, putea cheltui o vorbă-două la Secția de drumuri, la Guvern, la undeva. El în schimb lingea sarea din drum de mureau de gelozie ciutele din pădurile versanților care se prăbușesc peste turiștii ăia puțini.
      Ăia din Nehoiu ar trebui să ceară alipirea la Brașov, pe bune!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!