EducaţieȘtirile zilei

Școala Gimnazială „George Emil Palade”, proiect Erasmus+ Acreditare Educație Școlară

Școala Gimnazială ”George Emil Palade” Buzău desfășoară programul ERASMUS+ Acțiunea Cheie 1– Acreditare Educația Școlară (SCH). În cadrul acestui program, în urma unei selecții obiective, transparente și nediscriminatorii, au fost desemnate 6 cadre didactice care vor participa la mobilitățile de formare individuală staff. 

Cursurile la care vor participa aceste cadre didactice sunt:

”Classroom Management Solutions for Teachers: New  Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation  Strategies” – desfașurat la Florența în perioada  4-8 aprilie 2022 și la care vor participa 4 cadre didactice;

”Student-Centered Classroom: Teachers as Promoters of Active  Learning” – desfășurat la  Florența în perioada 2-6 mai 2022 – 2 cadre didactice.

Furnizorul este EuroPass Academy, o organizație de prestigiu la nivel european, care oferă atât o expertixa de anvergură, cât și un portofoliu divers, adaptat noilor tendințe de învățare inovativ-colaborative.

Classroom Management Solutions for Teachers: New  Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation  Strategies”  a fost proiectat pentru profesorii care doresc să aprofundeze competențele de  gestionare managerială a sălii de clasă, prin optimizarea metodelor care încurajează participarea și învățarea activă, folosind cele mai recente tehnici și instrumente didactice.

Pe parcursul celor 5 zile, profesorii vor aborda teme despre gestionarea unei săli de clasă prin reflecție asupra propriei rutine didactice, observarea profesorului și analiza unor studii de caz, care încurajează discuția și rezolvarea celor mai frecvente probleme din clasă. Prin activități interactive și captivante, participanții vor învăța cum să stimuleze motivația, să stabilească regulile clasei, să ofere instrucțiuni clare, să monitorizeze, să dezvolte relații, să încorporeze munca în pereche și în grup și să obțină sfaturi pentru a-i încuraja pe elevi să reflecteze asupra propriului comportament în clasă.

Student-Centered Classroom: Teachers as Promoters of Active  Learning” – Acest curs a fost creat pentru profesorii care doresc să învețe mai multe despre gestionarea unei săli de clasă eficiente și actualizate, care încurajează participarea și învățarea implicată folosind cele mai recente tehnici.

Prin activități interactive, participanții vor învăța cum să promoveze un mediu de învățare centrat pe elev. Metodele centrate pe elev s-au dovedit a fi superioare abordării tradiționale a educației centrate pe profesor. Metodele centrate pe elev susțin atât autonomia, cât și cooperarea elevilor. De asemenea, facilitează memoria pe termen scurt și lung, gândirea critică, abilitățile de rezolvare a problemelor, încrederea în sine și motivația.

Participanții nu numai că vor dobândi mai multe cunoștințe despre abordările centrate pe elev, dar vor putea, de asemenea, să preia idei despre soluții practice și inovatoare de aplicat în sălile de clasă.

În vederea pregătirii pentru aceste cursuri, toate cadrele didactice parcurg sesiuni de pregătire pentru limba engleză și TIC,  pentru a se valorifica experienta profesionala la standardele de calitate ale programului Erasmus+.

Astăzi, echipa de cadre didactice s-a întrunit  și a discutat modalități de optimizare a programului și modalități de armonizare a  obiectivelor planului Erasmus+ al acreditării cu tematica cursului.

În perioada imediat următoare, toți participanții vor aprofunda prin studiu individual și întâlniri ale grupurilor de lucru tematică propusă în agenda cursurilor. De asemenea, identifică modalitățile de integrare curriculară a cunoștințelor și a exemplelor de bună practică ce vor fi preluate ca urmare a participării la aceste cursuri de dezvoltare profesionala.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: