Știrile zilei

Trafic infernal, în Micro III. Soluția gândită de primarul Buzăului

Aglomerația creată în zona școlilor din municipiul Buzău ar putea deveni istorie, dacă primăria va duce la bun sfârșit un proiect inovator de mobilitate urbană. Este vorba despre achiziționarea de microbuze care să-i transporte pe elevi gratuit la unitățile de învățământ și înapoi, la domiciliu.

Dimineața, la intrarea la ore și la prânz, la sfârșitul programului, Aleea Pietroasele din cartierul Micro III arată ca o parcare, iar asta deoarece părinții vin să își aducă sau să își ia copiii de la școală. Aglomerația din zona Școlii Gimnaziale Nr. 11 face ca și strada Chiristigii să se blocheze la orele de vârf.

În cadrul unei emisiuni difuzate de Campus TV, primarul Buzăului a vorbit despre necesitatea unei soluții care să schimbe fundamental modul în care se realizează transportul elevilor din municipiu. În prezent, zonele din jurul școlilor sunt extrem de aglomerate la începutul și la sfârșitul programului școlar:

De exemplu, sunt 60 de elevi care vin din cartierul Orizont aici, la Școala 11. Vă dați seama că, zilnic, vin 60 de mașini să-i aducă pe copii la școală.”, a afirmat primarul buzoian.

Constantin Toma a povestit o experiență avută în anul 2019, atunci când a fost invitat să vadă cum funcționează un sistem de transport de tipul „ride-sharing” din Germania. Împreună cu directorul Trans-Bus, primarul Constantin Toma a vizitat orașele Hamburg și Berlin, în care firma VIA, deținută de un grup israelian, a implementat cu succes sistemul de transport realizat cu microbuze electrice.

Concret, clienții puteau chema din orice zonă a orașului, printr-o aplicație, un microbuz care să îi transporte la destinația dorită. Prețul, „un pic mai mare decât la autobuz, un pic mai mic decât la taxi”, după cum a precizat edilul buzoian.

După ce a testat sistemul, primarul Constantin Toma a hotărât să cumpere astfel de microbuze pentru toate școlile din municipiu. A venit însă pandemia, care a blocat toate proiectele. Acum însă, edilul este hotărât să achiziționeze numărul necesar de microbuze electrice cu 16-17 locuri. În acest fel, ar urma să beneficieze de transport gratuit la și de la școală toți elevii din municipiul Buzău. Măsura ar trebui dublată de interzicerea accesului altor mașini în zona școlilor, crede primarul Toma:

Sunt locuri în multe orașe din lumea aceasta unde se interzice pur și simplu traficul altor mijloace decât acelea care aduc elevii. Și atunci părintele știe că este în siguranță copilul; vă dați seama că aici nu este de glumă. Microbuzul îl ia din fața casei și îl aduce înapoi în fața casei.”, a precizat edilul.

Cel mai probabil, microbuzele ar urma să fie achiziționate și operate de societatea Trans-Bus, care, la finalul fiecărei luni, va factura Primăriei serviciile de transport. Cert este că toți elevii vor beneficia de trasport gratuit de acasă la școală și invers.

Proiectul a fost deja la Agenția pentru Fondul de Mediu, urmând ca, în câteva luni, să fie achiziționate mijloacele de transport. Edilul buzoian crede că, anul viitor, microbuzele ar putea începe să facă primele curse.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

3 comentarii

  1. Cum sa interzici, mai nene, accesul altor autovehicule? Pai ce, numai cei ce-si duc copii la scoala circula pe acolo? Sunt multe strazi in Buzau …

  2. Un bun sfat de urmat pentru domnul primar
    Traim intr-o lume plina de poluare, poate invatam de la altii sa lasam masina acasa:

    Solihull Council therefore introduced ‘School Streets’, a project which aims to address such issues by limiting traffic in the streets surrounding schools at key times, creating a predominantly car free zone.

    We aim to create a safer, more pleasant environment for everyone around schools. The scheme promotes active travel to school by walking and cycling, which in turn, will help to reduce congestion and pollution in the area.

    The benefits of the scheme include:

    an increase in walking and cycling and active lifestyles for pupils and parents/carers
    a reduction in traffic speed, congestion and pollution around the school gates which will aid children and parents when accessing school
    improvements in levels of childhood obesity
    provide a tool to allow the Council to proactively respond to parking related concerns raised by parents and residents
    https://www.solihull.gov.uk/Roads-pavements-and-streetcare/Solihull-school-streets

  3. Am inteles cu ride-sharingul, nu am intelesul cu interzicerea accesului altor vehicule. Poate se refera la oprirea altor vehicule, in zona respectiva, cu exceptia acelor microbuze, si atunci incurajezi deztzoparlanizarea parintilor care simt nevoia sa-si etaleze valoarea pe copil.
    Desigur, daca s-ar fi uitat la filme americane, si ar fi inteles ca nu e fictiune, ar fi constatat ca in preajma scolirlor sunt niste alveole unde oprirea e limitata la cateva secunde si unul da din maini si face ca toate alea daca depasesti intervalul respectiv, cat sare sau urca in masina copilul.
    Sunt aproape foarte sigur ca dl primar Toma nu este o fiinta prea inteligenta, undeva sub medie. Pentru ca dansul nu poate duce perceptia a ceea ce vede intr-o decizie pliata nevoilor altui grup de oameni. In orasele acelea pe care le-a vizitat exista periferii si exista populatie de milioane, astfel incat se justifica si investitia si cheltuiala ulterioara cu exploatarea acelor microbuze scolare de tip ride-sharing.
    Problema la Buzau, cu traficul, nu e numarul crescut de masini ci masurile luate in ultimii ani de reconfigurare a unor zone, practic au disparut strazi intregi iar altele, importante, au fost diminuate ca volum (ingustate). La fel si cu parcarile. Cata vreme T=dl primar Toma va insista, cu incapatanare, sa eludeze naturalul si doar sa copieze, va produce doar boacane.
    Domnule primar Toma, pentru copiat, aveți NOTA UNU (1), stați jos!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!