Economic
1938: Traseul Buzău-București era parcurs, cu trenul, într-o oră și jumătate. Situația astăzi
Într-o lume a vitezei, în care trenurile ating sute de km/oră, garniturile românești înaintează greoi pe șinele învechite de vreme ale Căilor Ferate Române, odinioară considerate „a doua armată a țării”.
Conform unui material publicat de InCont.ro, viteza medie de deplasare a trenurilor românești este de doar 45 km/h, față de 60 km/h, cât era în 1989. Nici la capitolul călători CFR nu stă prea bine. În 23 de ani, numărul românilor care călătoresc cu trenul a scăzut, de la 362.583 de mii(1991) la 57.433 de mii de pasageri.
Falimentul colosului CFR este reflectat cât se poate de evident de numărul salariaților. Dacă în 1989, compania plătea 250.000 de salarii, anul 2014 a început cu doar 23.000 de angajați, adică de 12 ori mai puțin decât în ultimul an de dictatură comunistă.
-
Guvernanții dau vina pe reformele din transporturi, creșterea semnificativă a numărului de mașini și concurența companiilor private. (cărora tot ei le-au dat mână liberă, n.n.).