
Marți seară, Valentina se întorcea acasă după o zi de lucru obișnuită la compania din Cioranca, la care era economistă. Făcea naveta împreună cu două colege și parcurgea traseul de 20 de kilometri pe E85, de ani de zile. În zece minute ar fi ajuns în oraș, dacă un camion nu ar fi spulberat mașina în care se afla, curmându-i viața.
Conform datelor poliției, impactul a avut loc puțin după ora 17:00, în localitatea buzoiană Costești. Un autoturism KIA în care se aflau trei femei circula dinspre Cioranca înspre Buzău în momentul în care un camion de mare tonaj care venea de pe contrasens l-a izbit în plin.
Impactul a fost atât de puternic, încât mașina s-a transformat într-un morman de fiare. Valentina M., care se afla pe bancheta din spate, a decedat pe loc, în timp ce ocupantele locurilor din față au fost grav rănite. Este vorba despre șoferița de 46 de ani, din Buzău, și despre pasagera din dreapta, o femeie de 56 de ani, din Mărăcineni.
- Cum s-a produs tragedia?
La volanul camionului se afla un bărbat de 55 de ani, din Republica Moldova. El le-ar fi spus polițiștilor că a vrut să ia ceva de pe scaunul din dreapta, moment în care a tras fără să vrea de volan și a pătruns pe contrasens. Un gest care a curmat viața unei femei și a rănit grav alte două.
Bărbatul a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Cercetările continuă pentru a se stabili însă cu exactitate dinamica producerii accidentului.
Din primele date de la fața locului a reieșit că este vorba de o coliziune între camionul de mare tonaj condus pe direcția Buzău către București, de către un șofer de 55 de ani, cetățean străin, și autoturismul ce se deplasa din sens opus, la volanul căruia se afla o conducătoare auto, de 47 de ani, din Buzău. Accidentul s-a soldat cu decesul unei pasagere din mașina șoferiței, o femeie de 56 de ani, din Buzău. De asemenea, în urma impactului, a rezultat rănirea conducătoarei auto și a unei alte pasagere, de asemenea de 56 de ani, din Buzău.” a transmis IPJ Buzău.
- Ce (nu) ne învață tragedia de pe E85?
Valentina M. avea 56 de ani, era căsătorită și o așteptau acasă două fete. Ar fi trebuit să ajungă teafără, așa cum o făcea în fiecare seară, însă E85-„Drumul inconștienței” avea să-și ia din nou tributul de sânge.
Separatoarele de sens ar fi fost salvatoare, după cum s-a dovedit în atâtea și atâtea situații. Pe tronsonul pasarela Nehoiu-Hanul lui Țintă au fost montate abia după curmarea a trei vieți în zece zile, după care șirul tragediilor s-a oprit.
Separatoarele ar fi făcut din E85 un drum sigur, dar separatoarele costă, iar banii sunt pentru altceva. Între timp, investim milioane de euro în autostrăzi, dar nu putem proteja viețile oamenilor pe un drum „AL MORȚII”, care a secerat și va secera în continuare vieți nevinovate.
Banii sunt furați de băieții ăia care au grijă și de tine domnule ziarist.
Unde sunt separatoarele de sens??? Au tot fost promise, dar degeaba!
Cei care administreaza drumul ar trebui trasi la raspundere.
Trist ce sa întâmplat!
Doamna era vecina mea la bloc😞
Separatoare… altceva nu știți!
În afară nu găsești separatoare pe astfel de drumuri și nu se întâmplă accidente!
Problema este alta, nu mai dați idei care nu au legătură cu realitatea!
Solutia cred ca este formula „2+1” de la Bucuresti pana la Suceava. Pe tronsonul Movilita-Sinesti si-a aratat eficienta.
Urmeaza separatoarele in zonele de pericol extrem.
Apoi (sau, poate, inainte de orice) sa se elimine aiureala de „acostament consolidat”, pentru ca trasnaia asta produce cele mai mari confuzii. Practic, nimeni nu stie pe unde are voie sa circule si pe unde nu. Sunt 4 benzi pe sosea, dar separate de linie intrerupta. Cine il opreste pe un natarau vitezist sa depaseasca pe „acostamentul consolidat” din extrema stanga, daca el calca numai linii intrerupte?
Parerea mea este ca motivul principal pentru atatea acceidente este marcajul complet neintuitiv si acest acostament consolidat caruia nimeni, niciodata nu i-a explicat rostul si care creaza numai confuzii privind drepturile de circulatie.
Iar dati vina pe drum si deloc pe cei care conduc precum vedem.
Intelegeti odata ca drumul n-are nici o vina!
Noi cei de la volan suntem vinovati!
Altfel, de acord ca separatoarele ar inbunatati situatia, adica ar feri pe cei de la volan dar mai ales pe cei corecti, de inconstienta, fudulia, aroganta, iresponsabilitatea si in cele din urma de prostia celor carora li se pare ca „si-au cumparat un drum european” fie el si E85.