Știrile zilei

Voios, pe viaduct, un TIR trecea..

În ciuda numeroaselor semnale de alarmă și a restricțiilor de tonaj impuse pe viaductul Giurca de pe DN 10, încă există șoferi care se încumetă să treacă dintr-o parte în alta la volanul unor mastodonți ce depășesc 15 tone. Pericolul este iminent, însă ajungerea (cu orice preț) la destinație pare mai importantă decât siguranța traficului.

Pe viaductul Giurca de la Siriu s-a circulat, până nu demult, doar cu mașina mică. O surpare în asfaltul șoselei suspendate pe versant i-a determinat pe reprezentanții Drumurilor Naționale să impună restricții de circulație. Specialiștii o spun la unison: Șoseaua nu mai este sigură, din cauza uzurii fizice a grinzilor, iar pietrele care cad de pe sprânceana muntelui reprezintă un pericol în plus.

  • Măsură de avarie: transbordarea.

Până la sfârșitul lunii trecute, pe viaductul Giurca nu aveau voie să circule nici microbuzele. Ca să nu piardă bani în urma restricției de tonaj, patronii firmelor de transport au apelat la un tertip periculos: transbordarea. Călătorii erau aduși cu un microbuz până la intrarea pe viaduct, după care erau coborâți și puși să traverseze pe jos, printre mașini.  Ajunși la celălalt capăt al viaductului, pasagerii erau îmbarcați într-un alt microbuz, care îi transporta până la destinație.

  • Microbuzele circulă din nou.

La finele lunii septembrie, o expertiză tehnică a relevat faptul că restricţiile pentru vehiculele cu masa de peste 3,5 tone nu au fost necesare. Constatarea a fost făcută după ce autorităţile din Buzău au solicitat CNAIR să analizeze posibilitatea ca microbuzele de transport persoane să aibă acces.

La momentul respectiv, un responsabil al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Bucureşti a propus ca limita să fie ridicată până la 7,5 tone, rămânând condiţiile de gabarit: o lăţime de 2,25 de metri, cu încă 50 de centimetri – zonă de siguranţă. Adică fix cât le trebuie camioanelor ca să treacă de acest punct critic de pe harta infrastructurii românești.

NOTĂ: Există posibilitatea ca autocamionul din imagine să aparțină constructorului care lucrează la o alunecare de teren din zonă. Dar dacă în acest caz scopul scuză mijloacele, ce pretext au mașinile încărcate cu bușteni, care trec tot prin zonă? 

loading...

Redacția Reporter Buzoian

Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau WhatsApp.

Adaugă un comentariu

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Statistici T5