Mai puține vieți pierdute, pe E85
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a obținut o finanțare europeană din PNRR pentru proiectarea a opt pasaje pietonale subterane pe DN 2 în județele Buzău, Vrancea și Bacău, potrivit unui comunicat de presă citat de economedia.ro. Patru dintre acestea sunt în județul Buzău.
Contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru cele șapte pasaje situate în localitățile Limpezis, Costești, Mărăcineni, Poșta Câlnău, Golești, Garoafa și Mărășești au fost scoase la licitație în luna august, iar la termenul limită pentru depunerea ofertelor au participat două firme, respectiv Like Consulting și TQM Management, conform informațiilor obținute de la SEAP, așa cum au fost publicate de Economedia.
- Pasaje pietonale cu lift, scări rulante și supraveghere video.
Potrivit statisticilor, traversările neregulamentare reprezintă una dintre principalele cauze de producere a accidentelor rutiere. Proiectul de pe E85 prevede construirea a șapte pasaje pietonale subterane în județele Buzău și Vrancea. La Mărăcineni, Poșta Câlnău, Costești și Limpeziș, cele patru pasaje vor permite traversarea în siguranță a pietonilor, în acest fel reducându-se riscul de producere a accidentelor rutiere.
Proiectul face parte dintr-un program mai amplu de creștere a siguranței rutiere pe DN 2- E 85, sursa de finanțare fiind Programul Național de Redresare și Reziliență.
Cel mai aglomerat tronson al DN 2 E85 din județul Buzău este la Mărăcineni. Potrivit CNAIR, pe acest tronson, la recensământul din 2015 s-a înregistrat o medie zilnică anuală de peste 31.000 de autovehicule.
Spre deosebire de alte zone, unde DN 2 are acostament lărgit, pe acest segment sunt 4 benzi, iar CNAIR spune că pasajul pietonal este necesar pentru ca pietonii să nu mai traverseze prin loc nepermis. Zona este foarte aglomerată pentru că preia și traficul de pe DJ 203 K, drum paralel cu râul Buzău.
bani cheltuiti degeaba,nu trece nimeni prin pasaj,toata lumea trece pe unde se nimereste,in concluzie bani cu destinatie de spaga.
bani aruncati …
metoda cea mai simpla si ieftina semafor cu buton + camera video aferenta.
ieftin si eficient.
Pentru Adjud nu se face nimic? Propun interdictie de oprire pe banda 1 de pe ambele sensuri si treceri de pietoni semaforizate cu semafoare cu actionare manuala de catre pietoni.