Va fi nebunie! | Un sens al podului de la Mărăcineni, închis circulației pentru o lungă perioadă
Răbdare. De asta vom avea nevoie în curând pentru a face față aglomerației ce se va forma în zona podului de la Mărăcineni, programat să intre în reabilitare la sfârșitul acestui an.
Autoritățile buzoiene și cele centrale s-au înțeles asupra planului de acțiune privind reabilitarea podului de peste râul Buzău, a cărui structurp de rezistență a fost grav afectată în ultima perioadă. Deși a fost refăcut în 2005, sensul de intrare în Buzău arată jalnic, carosabilul fiind prlin de gropi.
Astăzi, prefectul Carmen Ichim s-a întâlnit cu reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – Secția de Drumuri Naționale Buzău, ai firmei de construcții care a câștigat licitația pentru reabilitarea podului vechi de la Mărăcineni, cu proiectantul lucrării și cu reprezentanți ai IPJ Buzău pentru a discuta despre detaliile tehnice ale proiectului și despre modalitățile de reducere a impactului lucrărilor asupra circulației rutiere pe DN2 E85, în zona acestui obiectiv.
Potrivit soluției tehnice adoptate în cadrul proiectului, principalele etape în calendarul lucrărilor sunt:
- Organizarea de șantier – până pe data de 10 noiembrie 2017;
- Lucrări de consolidare/reparații la pilele (picioarele) podului și la alte elemente structurale, fără închiderea circulației rutiere pe calea 2 (până în luna martie 2018);
- Închiderea completă a circulației rutiere pe calea 2 și devierea întregului trafic auto în ambele sensuri pe calea 1, începând din luna martie 2018, până la finalizarea lucrărilor programate să dureze 8 luni.
Prefectul Carmen Ichim a solicitat conducerii Secției de Drumuri Naționale să asigure în cel mai scurt timp posibil presemnalizarea și semnalizarea corespunzătoare a zonei, pentru evitarea incidentelor nedorite și asigurarea fluenței circulației rutiere, iar reprezentanților IPJ Buzău să pună la dispoziție echipaje ale Servicului Rutier pentru dirijarea traficului pe durata derulării proiectului.
S-ar putea fluidiza traficul daca armata ar construi un pod peste raul buzau in acelasi loc unde a fost amplasat si data trecuta in Maracineni.
Adica podul ar trebui sa primesca trafic doar din Moldova iar traseul liniei 2 ar putea trece pe acolo.