EconomicȘtirile zilei

Afacerile lui Dorinel Umbrărescu au depășit 1 miliard de euro

În România, să pui pe roate o afacere nu e treabă simplă. Birocrație, taxe, angajați concurență – toate acestea pot face să eșuezi sau să renunți la jumătatea drumului. În anul 2022 însă, există însă un grup de firme, deținute de un român, care tocmai au depășit pragul de un miliard de euro cifră de afaceri. 

În ultimii ani, Dorinel Umbrărescu pare să fi descoperit o mină de aur. Omul de afaceri băcăuan a profitat de o nevoie a pieței de la noi și a investit masiv în utilaje pentru dezvoltarea unui sector aflat, până acum, în moarte clinică: autostrăzile.

Trei mari firme deține antreprenorul Dorinel Umbrărescu: Spedition UMB, SA&PE Construct și Tehnostrade. Cum, necum, băcăuanul a reușit să facă din ele trei dintre cele mai profitabile companii, care mai au însă un alt mare merit: acela de a fi readus în țară și reangajat peste 80% din forța de muncă plecată peste granițe.

Cel mai mare constructor român de autostrăzi are acum peste 5.400 de angajați, necesari pentru a construi mai mult de 400 de kilometri de autostradă. Potrivitdeclarațiilor secretarului de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu, niciun salariu din cadrul UMB nu este mai mic de 4.000 – 5.000 de lei, în timp ce inginerii câștigă mai mult de 10.000 de lei.

Anul trecut, companiile lui Umbrărescu au acumulat afaceri de 5,43 miliarde lei (1,1 miliarde de euro), în creștere cu circa 50% față de afacerile cumulate în anul precedent.

Conform calculelor Economedia, profitul s-a ridicat la aproape 300 de milioane de lei, într-un an în care constructorul băcăuan a fost desemnat câștigător pe 9 din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldova (plus un al zecelea lot câștigat în 2023), dar și pentru secțiunea-lipsă Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva (A1).

Contractele cu CNAIR ale celui mai bun constructor român se apropie de 5 miliarde de euro Potrivit sursei citate, contractele lui Umbrărescu sunt următoarele:

  • Autostrada Lugoj – Deva, lotul 2 Margina – Holdea (9 km, din care 2 km cu tuneluri) – 1,8 miliarde lei
  • Autostrada Transilvania, lotul Mihăești – Zimbor (30 km) – 1,6 miliarde lei
  • Autostrada Transilvania, lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) – 836 milioane lei
  • Autostrada București Nord A0, lotul 2 (19 km) – 831 milioane lei
  • Autostrada București Nord A0, Lotul 4 (4,5 km) – 312 milioane lei
  • Drum Expres Craiova – Pitești, lot 3 (32 km) – 780 milioane lei (suplimentare de 110 milioane lei)
  • Drum Expres Craiova – Pitești, lot 4 (32 km) – 617 milioane lei
  • Drum Expres Brăila – Galați (12 km) – 371 milioane lei
  • Autostrada Modovei A7, Lotul 1 Buzău – Focșani (4,6 km) – 689 milioane lei
  • Autostrada Modovei A7, Lotul 2 Buzău – Focșani (30,8 km) – 1,3 miliarde lei
  • Autostrada Modovei A7, Lotul 3 Buzău – Focșani (36,1 km) – 1,4 miliarde lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 4 Buzău – Focșani (10,94 km) – 760 milioane lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Focșani – Bacău (36 km) – 2,66 miliarde lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Focșani – Bacău (39 km) – 2,8 miliarde lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Focșani – Bacău (22 km) – 1,7 miliarde lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Bacău – Pașcani (30 km) – 1,8 miliarde lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Bacău – Pașcani (19 km) – 1,4 miliarde lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Bacău – Pașcani (29 km) – 1,7 miliarde lei
  • Centura Galați (30 km) – 705 milioane lei
  • Podul peste Siret Cosmești – 185 milioane lei.

Până în prezent, UMB a construit mai multe segmente de autostradă și drum expres din A1, A3, A7 și DEx12 (Balș – Pitești).

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!