În curând, în jur de 600 de buzoieni care locuiesc pe bulevardul Unirii vor rămâne fără locuri de parcare, după ce Primăria Buzău a luat decizia de a le desființa, începând cu data de 1 ianuarie 2024. Proprietarii de mașini care locuiesc pe Unirii vor trebui să găsească locuri de parcare pe străduțele adiacente sau în parcările supermarketurilor din apropiere, a afirmat primarul Constantin Toma.
Într-o emisiune difuzată de televiziunea locală Campus TV, edilul buzoian a vorbit despre apropierea recepției proiectului de reabilitare și modernizare a bulevardului Unirii. În prezent, circulația pe această arteră este un haos, din cauza lipsei marcajelor și a reglementărilor clare privind circulația pe benzile de pe mijloc.
Situația nu va mai dura însă mult, opinează primarul Constantin Toma, care anunță că, începând cu 1 ianuarie 2024, nu va mai exista niciun loc de parcare pe Unirii, iar șoferii nu vor mai putea parca aici „cel puțin teoretic”.
Anul trecut, reprezentanții municipalității anunțau că parcările „în spic” de pe bulevardul Unirii vor putea fi păstrate. De curând însă, după ce s-au sfătuit și cu reprezentanții Poliției Rutiere, au ajuns la concluzia că acest lucru este imposibil.
- Fără loc de parcare de la 1 ianuarie 2024, pentru 600 de buzoieni.
Primarul Buzăului crede însă că deblocarea arterei care traversează orașul de la nord la sud va însemna o decongestionare a traficului din întregul oraș. Mai mult, odată cu intrarea în funcțiune a sistemului inteligent de management al traficului, problema traficului se va rezolva: „Atunci o să vadă și buzoienii că o să avem cel mai modern sistem de trafic din România și din Europa de Est.”.
Voi atrage nemulțumirea celor din zonă: Va trebui să renunțăm la parcările de pe Unirii Sud și de pe Unirii Nord. Am încerat sistemul acesta cu parcări supraterane, dar ne costă enorm, durează mult. (…) Nu va mai fi niciun loc de parcare pe Unirii.”, a declarat edilul în cadrul emisiunii.
- Buzăul nu a fost proiectat pentru atâtea mașini.
În prezent, potrivit primarului Constantin Toma, în municipiul Buzău sunt înmatriculate în jur de 60.000 de mașini, iar numărul lor crește cu câteva mii în fiecare an. În plus, alte mii de autovehicule, aparținând diferitelor firme sau locuitorilor din mediul rural, intră zilnic în municipiu.
În aceste condiții, crede primarul Buzăului, singura soluție este de a ne obișnui să lăsăm mașina mai departe de locuință:
Va trebui să ne obișnuim să ne ducem mașina și la 200-300 de metri față de locuință. Putem vorbi la cei de la supermarketuri, mai sunt străzi prin caritelere. Nu avem această obligație contractuală, ca atunci când ți-ai cumpărat o mașină să oferim și loc de parcare.”, a mai precizat Constantin Toma.
Edilul a lăsat însă și o „portiță”: de la 1 ianuarie, șoferii care parchează pe Unirii vor putea fi amendați, însă doar dacă acolo se află polițistul sau dacă „închide și el ochii”.
Recepția lucrărilor de pe bulevardul Unirii va avea loc până la sfârșitul acestui an. În caz contrar, primăria va pierde finanțarea de la Uniunea Europeană și nu va putea închide proiectul.
Dacă ăla e bulevard modernizat, eu sunt superman fără costum 🤣🤣🤣
Se pare ca dl. primar e in tema cu noile cerinte…multi nu stiu despre orasul de 15 min. Pana in 2030 adio masini. nu vei mai avea voie nici sa tragi un partz ca strici stratul de ozon. O sa ne dea sa mancam lacuste si greieri. Vai de plm ce vremuri ne asteapta
modernizat doar pe hirtie. dar ce sa-i faci avem ce am votat sau nu. restul comentariilor sunt inutile, sau mai bine zis comentam „doar sa ne racorim ” ca in rest…..
Toma v-a dus cu zaharelul ani in sir si acum va lasa fara locuri de parcare : ar trebui sa va parcati masinile in…apartament.
Asta e concluzia ? Ca Buzaul „nu a fost proiectat” pentru un numar mare de masini ? Cata imbecilitate …Ca urmare, parcati la Tintesti !
dl fane te uiti prea mult pe tick tock orasul circular inseama sa AI tot CE it trebuie (supermarket in 15 min scoala in 15 min bar in 15 min ) .
sa vorbim pe limba ta Tu stai in maracineni cu Viza de flotant la varu costel pe unirii.si cu copilul la scoala nr 11 normal CA te simti amenintat .
ARHITECTUL SEF AL BUZAULUI NUMAI NE A MINTIT SI DIN CE ERA IN PROIECT A IESIT ALTCEVA CUM E SI PLATOUL DACIA SI UNIRII NU MAI CUM TREBUIE NU E DAR DE CE NU SE FAC PARCARI ETAJATE IN LOCUL PUNCTELOR TERMICE SI ASA NU MAI FOLOSEC LA CEVA SAU SE DA CU PILE LA BAIETI DESTEPTI NU
Mihai Cojanu nu ai inteles nimic din cele 15 min … dupa ce se implementeaza tot sistemul cu ajutorul sistemului de supraveghere deja implementat daca iesi din raza de 15 min fata de locuinta mai intai o sa iei amenzi si cand totul devine mai crunt o sa te si duci la puscarie :)) o sa se transforme totul intr-o cursa de soareci :)) nu ca multi nu ar fi deja in una
Dupa mintea ta cum sa nu…
Zic sa se parcheze pe platoul Dacia. L-a durut undeva ca rămân atâția oameni fără loc de parcare. Lidl și Kaufland nu primesc autoturisme, e parcare privata se pun bariere, eu la 7 dimineața plec zilnic bariera nu e ridicata. Cei care l-ați votat și ii faceți osanale, ca deh, ii plac domnului, poate rămâneți fără parcare sa votați în 2024 tot pe el.
Atunci o să vadă și buzoienii că o să avem cel mai modern sistem de trafic din România și din Europa de Est. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Nu avem această obligație contractuală, ca atunci când ți-ai cumpărat o mașină să oferim și loc de parcare.”, a mai precizat Constantin Toma.
Și nici noi nu avem obligația de a l tine pe Toma primar. Putem pune altul. Orașul nu a fost construit doar pentru tranzitul altora prin el. Dimpotrivă cele mai multe mașini stăteau in parcare in anii 70 și 80 iar cei de la țara veneau in Buzau cu rata iar mașina, dacă aveau, o lăsau in curte ca nu aveau benzina.
Pentru o fluidizare a circulației pe Bulevardul Unirii, rog scoateți, înlăturați terenul agricol de pe mijlocul acestuia. Nu reprezintă nimic, gâtuie traficul.
Problema e pusa psd-ist sau comunist! Tot aia! De fapt problema e ca proiectul ar fi trebuit sa fie gandit avand in vedere tocmai nr. mare de autovehicule care circula sau stationeaza in oras. Si ar fi existat solutii! Nu vii acum si faci dintr-o premiza, o scuza! Doar prostii pot accepta o astel de explicatie. Sau, poate pe asta se mizeaza!
Nu stiu cum faceti, dar rezolvati naibii odata problema cu parcarile in oras.
In alte cartiere ati oferit locuri de parcare de resedinta…Micro 14, Dorobanti. In cartiere precum Micro 3, masinile se parcheaza oriunde, e haos.
„…ca atunci când ți-ai cumpărat o mașină să oferim și loc de parcare.” Domnule Primar, ce raspuns e asta? Si cum sa parcheze lumea in parcarile de supermarket…la Kaufland si Carrefour e mereu full, unde drq sa parcheze?
Va mai voteaza Pulea Spataru la alegerile urmatoare.
Situatia actuala devine imposibila. Nu exista nici un plan pentru a ameliora situatia actuala a parcarilor. Asa ceva nu exista in nici o tara europeana. Rusine!
Modul in care problema parcarilor a fost abordata este strigator la cer: au fost asfaltate strazile (asta e bine), dar cu scopul de a incasa fonduri prin sumele care se percep. Nu este posibil sa vii la ora 16:00 de la serviciu si sa cauti o buna bucata de timp un loc de parcare! Referitor la ameliorarea situatiei: primaria nu are nici un plan clar: parcari etajate, parcari subterane? Doar tampenii si prafuri in ochi pentru ca nu au nici un plan!!
Toma baiete politia trebuie sa fie pe strazi si cu ochii deschisi,dar ai dreptate doarme in bocanci si nu are habar de nimic.
S-a lucrat cu picioarele în tot Buzăul!
Parcarea de la Piața Centrală este o bătaie de joc. În plin centru, FURNICAR de mașini intr-o parcare cu o singură ieșire…( noaptea minții). Apoi LIPSA unui SEMAFOR fix la cea mai aglomerată trecere de pietoni de la piață pe care toti căscații o folosesc, face ca traficul sa fie EXASPERANT. Cine e șef la circulație de a acceptat așa o aberație IN PLIN CENTRU?
La Gară din giratoriu s-a închis o stradă ( pentru 10 taxiuri) si riveranii întra din ,,Curtea,, Penny…
Pe Unirii …nu mai vorbim….mașini mici, pe bandă de autobuz….semafoarele se aprinde concomitent pentru toate benzile de circulație….Autobuzul de pe mijloc, intră la un moment dat pe banda autovehiculelor….Pietonii care vor să prindă autobuzul, se,,aruncă,, pe carosabil să prindă autobuzul….Șoferii ,,smecheri,, și taxiurile circula pe bandă de autobuz….
Nu mai adaug și alte zone din oraș unde din pricina sensurilor unice ocolești pe alte 10 străduțe….
UNDE ESTE FLUIDUZAREA TRAFICULUI ????
ESTE BATAIE DE JOC LA PROPRIU !
Dvs, domnule Primar, chiar nu ați observat schimbările în rău?
Cum puteți să ignorați faptul că NU ESTE BINE așa ???
O faceți pentru a scăpa de mașini, conform normelor europene?
Vreți oraș,,verde,,?
Pai e verde !!! Nu mai avem nici o fabrică care să polueze….toată industria e la pământ!
Transmiteți asta mai sus! Buzăul e verde….E atât de verde încât o să aveți in 10 ani un oraș plin de șomeri….Ăștia nu au bani nici de casă, nici de masină…Iar Buzăul vă fi declarat in 10 ani ,,zona VERDE DEFAVORIZATĂ,,
mesajul primarului este cam asta ” mergeți cu bicicletele cumpărate de noi ,lăsați mașinile parcate la 5 km de casa că eu și- așa nu am fost in stare sa fac niste parcări decente „
Buzăul nu a fost proiectat pentru asemenea primar, e concluzia firească.
Dacă nu care cumva s-a înzecit numărul de înmatriculări noi, fără nicio radiere și în pofia scăderii populației vii din oraș, singura vină aparține primarului coadă de topor care se crede sceptru, care a solicitat, aprobat și girat toate comediile astea care au împuținat efectiv străzile, au adus zero plus valoare ergonomiei acestui oraș.
Locurile de parcare radiate sunt peste 900 pe tot Unirii. Tot tembelismul ăsta administrativ cu se poate parca-nu se poate parca arată un singur lucru:
TOMA NU A CERCETAT ÎNAINTE, CI DUPĂ. Asta înseamnă că-l doare-n dos de problemele noastre reale, ori nu le înțelege, ori nu se pricepe. Mizez pe toate trei, iar ca singur argument pe care-l pot aduce e faptul că Toma biznismenul a fost capabil să falimenteze toate firmele crezând probabil că joacă wist, la ZERO, și că cineva îl va da câștigătot. Și a avut dreptate, pentru că fără Marcel care-l girează, Toma ar fi acum un simplu parlamentar pensionat cu pensie specială pe merit.
Vina însă e a noastră, fiindcă prostul e cel care acceptă, nu cel care fără nicio etică și morală, cere. Atât poate Buzăul să dea, asta e, plecați capul și mergeți cu el așa, pentru că și iobăgia are scopul ei: susține boieria. Cred însă că vom scăpa de Toma imediat cum bifează și ultima cerință a electoratului său țintă, cotizant și susținător: noul cartier de case cu tot cu utilități de la ieșire spre Vernești, unde se face o școală de fotbal din bani publici în acest scop, pentru că asta înseamnă să fii deștept (deja există hartă cu străzi, loturi de case, tot)!
Un singur lucru e cert: nu e nimic făcut cu cap! Stațiile de autobuz cu refugiu de pe B-dul Unirii, se muta pe banda a III-a. O mișcare „inteligenta” pentru a fluidiza traficul, dar nu cel rutier. Lăsând deoparte lipsa evidenta a locurilor de parcare, sa vorbim și despre ‘popicii” instalați pe numeroase artere buzoiene. îIntrebare evidenta: scopul, durata și beneficiile în buzunarul cui?. Pentru al nostru drag primar: E ușor a scrie versuri când nu ai nimic a spune! Ați falimentat tot ceea ce ați condus, urmează orașul Buzău?