Cercul Pedagogic – “Patrimoniul viu în curriculumul pentru educația timpurie” din Buzău promovează tradițiile și inovația în educația preșcolară
Joi, 23 mai 2024, în cadrul Grădiniței cu Program Prelungit ”Bobocei din Micro III” Buzău a avut loc o reuniune deosebită pentru educatoarele și profesorii din învățământul preșcolar.
Grupa mijlocie ”Iepurașii veseli” alături de doamnele profesor pentru învățământ preșcolar Ileana Toader și Alisa Pioară au desfășurat o activitate demonstrativă, intitulată ”Festivalul tradițiilor buzoiene”.
Sub deviza „Călătorie în Trecut-Prezent-spre Viitor”, programul activităților a inclus exemple de bună practică și o lecție demonstrativă menită să evidențieze importanța tradițiilor și a identității culturale locale. Copiii au desfășurat activități în cadrul atelierelor de pictură, de cusut ii, de făcut cârnați și covrigi de Buzău, de extragere de chihlimbar, îmbinând elementele tradiționale cu cele moderne prin participarea la un joc didactic interactiv și interdisciplinar.
Activitatea extracurriculară a fost desfășurată în parteneriat cu Centrul Cultural „Iazul Morilor”, Muzeul Județean Buzău – prin prezența domnului director Costache Daniel, Liceul De Arte „Margareta Sterian”, Cofetăria Andrei -prin prezența domnului Mortasifu Mircea Grigore și cu meșterul popular Gina Cucu, cărora le mulțumim pentru sprijinul acordat.
Evenimentul s-a încheiat cu un program artistic dansând și cântând pe ritmul Imnului Buzăului, în care preșcolarii au demonstrat talentele lor artistice, subliniind unitatea și diversitatea culturală a țării noastre.
Toți preșcolarii au fost implicați în aceste activități sub îndrumarea atentă a cadrelor didactice.
”Grădinița este prima instituție care trebuie să-l facă pe copil să conștientizeze valorile creațiilor populare, să păstreze și să cultive interesul pentru cunoașterea tradițiilor, frumusețea folclorului românesc, dansul, cântecul și portul popular, casa tradițională românească, obiceiurile și tradițiile deosebit de bogate.
Privind educaţia din perspectiva valorilor patrimoniului viu naţional, prin activităţile desfăşurate în grădiniţă, copiii pot învăța: să preţuiască omul, cultura, munca, virtuţile morale şi creştine; să acceadă la fascinanta lume a culturii populare materiale şi spirituale; să găsească similitudini între practici din viaţa grădiniţei şi practici din viaţa satului; să lege prezentul de trecut şi de viitor; să ştie de unde vin şi încotro se îndreaptă; să îşi formeze trăsături pozitive de voinţă şi caracter”, au declarat doamnele coordonatoare ale activității cercului pedagogic, prof. înv. preșcolar Ileana Toader și Alisa Pioară.