ARTICOLUL ZILEIȘtirile zilei
ULTIMA ORĂ

Compania de Apă Buzău debranșează 15 scări de bloc, din cauza datoriilor

Compania de Apă anunță că va sista serviciul de alimentare cu apă în cazul a cincisprezece scări de bloc din Buzău, din cauza datoriilor înregistrate de asociațiile de proprietari de care acestea aparțin. Reprezentanții societății din subordinea Primăriei spun că regretă acest fapt, care îi va afecta, din păcate, și pe utilizatorii bun-platnici.

Printr-un comunicat de presă postat, vineri, pe Facebook, reprezentanții Companiei de Apă Buzău susțin că se văd nevoiți să treacă la măsura debranșării utilizatorilor rău-platnici, mai ales că, până în momentul de față, au fost epuizate toate căile legale de soluționare a litigiului.

Decizia Companiei de Apă readuce în actualitate o problemă spinoasă a modului în care sunt organizate și în care funcționează asociațiile de proprietari de la noi. În prezent, locuitorii unei scări de bloc pot rămâne cu toții fără apă, chiar doar unii dintre ei înregistrează datorii. De asemenea, locatarii sunt cei pot suferi din cauza unei asociații de proprietari dezorganizate sau al cărei președinte gestionează incorect bugetul, așa cum s-a întâmplat, acum câțiva ani, în cartierul Dorobanți.

De altfel, chiar reprezentanții Companiei de Apă sunt cei care admit că, pe data de 18 iulie 2022, vor rămâne fără apă nu doar rău-platnicii, ci toți locuitorii blocurilor vizate de debranșare:

Compania de Apă S.A. Buzău este nevoită să treacă la măsura debranșării utilizatorilor rău- platnici, după ce au fost epuizate toate căile legale (repetate notificări și somații, adrese de informare individuală) de conștientizare. Astfel, începând cu data de 18 iulie 2022, vom sista furnizarea serviciului de apă potabilă către Asociațiile de Proprietari care înregistrează datorii.
Primele acțiuni de debranșare vor fi făcute la asociațiile de proprietari unde cuantumul sumelor datorate a crescut constant și semnificativ. Regretăm că prin această măsură vor fi afectați și utilizatorii bun-platnici din cadrul asociațiilor ce vor fi debranșate.
Facem un apel şi pe această cale către toţi utilizatorii serviciilor noastre să-şi plătească contravaloarea consumului de apă. Scopul nostru este să asigurăm continuitatea serviciilor, nu să ajungem în situația de a fi nevoiți să debranșăm.
Menționăm că rebranşarea se va putea face numai după achitarea debitului restant, împreună cu contravaloarea taxei de debranșare. Asociații de proprietari vizate în prima etapă, începând de luni 18.07.2022:
– CT. 3 Blocurile: 29A, 29B;
– CT. 3 Nr.3 Blocurile: 28 (Scările: A, B, C, D, E, F), 30B, 31B;
– CT. 3 Nr. 5 Blocurile: 29C, 32A, 32B, 33B, 34B.”, se arată în comunicatul de presă al Companiei de Apă Buzău.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

One Comment

  1. Nu știm dacă este neapărat vina Asociației sau a președintelui acesteia, că unii proprietari refuză efectiv să-și achite cotele de întreținere. Nu aș paria pe asta. Poate că respectiva asociație prin Comitetul Executiv sau președintele acesteia au luat măsuri împotriva rău-platnicilor și singura măsură este aceea de a îi acționa în instanță pe aceștia. Dar la cum merg treburile pe la judecătorii sau tribunale, cu termene la Sfântu-Așteaptă și toate alea, e de durată. Și între timp rău-platnicii acumulează alte și alte restanțe, consumă în continuare, nederanjat. O asociație de proprietari, de exemplu, se judecă cu niște proprietari rău-platnici, de peste 11 ani, în vreo 4 dosare succesive. Au obținut și hotărâri definitive din partea instanțelor de judecată, care din nefericire nu au putut fi materializate de executorii judecătorești, dar din nefericire nu s-a putut recupera un singur leuț de la proprietari, întrucât aceștia au venit cu tot felul de tertipuri, obținând amânări peste amânări ale pronunțărilor și au împiedicat în mod intenționat executarea. Între timp au acumulat datorii de peste 80.000 lei și în acest caz, asociația este legată de mâini și de picioare. Din nefericire, nimeni nu cunoaște și astfel de aspecte, nici măcar proprietarii din respectiva asociație, mai ales vecinii proprietarilor, care datorită faptului că aceștia sunt de etnie romă, preferă să adopte politica struțului, lăsând Comitetul Executiv și pe președintele acestuia să se descurce cum or putea, dar nu ratează nicio ocazie de a le da în cap acestora, aducându-le tot felul de reproșuri. Și atunci, cine se face vinovat? De ce să arătăm cu degetul doar spre factorii responsabili din asociație? Și nu în ultimul rând, dacă nu proprietarii atunci cine constituie în general asociația de proprietari? Foarte mulți au impresia că la nivelul blocurilor de locuințe sunt două entități distincte. Pe de-o parte proprietarii „oropsiți” și „furați”, lăsați de toată lumea la voia întâmplării (părerea majorității acestora) și pe de altă parte Asociația de Proprietari, adică în viziunea celor dintâi, administratorul „hoț”, mână în mână” cu președintele indolent și neimplicat, sub oblăduirea unui cenzor „binevoitor și șmecheraș”, cu sprijinul subtil al unui Comitet Executiv, de cele mai multe ori inexistent. Asta datorită faptului că mulți proprietari nu numai că nu cunosc legislația care ar trebui să le protejeze drepturile și chiar o face într-o oarecare măsură, dar o mai și ignoră pe deasupra. Încă au convingerea, foarte mulți dintre aceștia că proprietatea lor este de la ușa apartamentului spre interiorul acestuia, restul părților comune fiind un fel de „no man`s land” și că asociația de proprietari este doar locul unde se încasează întreținerea, pe care o plătim doar când ne aducem aminte, altfel strigă administratorul după noi. Autoritățile competente nu acordă niciun sprijin, în cele mai multe cazuri, angajații primăriilor care ar trebui să aibă competențe pe linia aceasta fiind mai nepregătiți decât proprietarii în cauză.
    Din partea Companiei de apă lucrurile stau foarte simplu. Nu ai plătit, ți-am luat apa și îi lasă pe proprietari și pe reprezentanții legali ai acestora, recte conducerile asociațiilor, să-și spargă singuri capul. Dar haide să intrăm și noi în mileniul III, odată! Sistemul de distribuție al apei reci, până la consumatorul direct, adică proprietarul de apartament ar trebui regândit și modificat radical. Ce-ar fi să se scoată acele contoare de apă în afara apartamentelor, așa cum sunt cele de la firmele furnizoare de electricitate și de gaze naturale? Montate unele cu citire prin radio, așa cum este normal, citirea se face instantaneu și acolo unde se constată întârzieri la plată nejustificate din partea rău-platnicilor, tăiat serviciul până la rezolvare, așa cum procedează ceilalți furnizori de utilități. Dar pentru domnii de la C.A. Bz. e mai simplu așa De ce să nu-și încaseze liniștiți salariile fabuloase, fără bătăi de cap, practicând în continuare cele mai mari prețuri la distribuția de apă, de zici că ți-o aduc în spate până la ușă? Dar, ca întotdeauna, doar Asociația de Proprietari e de vină, orice ar fi aceasta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button