Știrile zilei

DECIZIE în privința bicicletelor municipale

În următoarele zile, bicicletele Velocity vor fi retrase din municipiul Buzău și vor intra în revizie. Cele aproape 300 de biciclete vor ajunge la garajul Nextbike, firma care a câștigat licitația organizată de Primăria Buzău în vederea asigurării mentenanței.

Nextbike este compania care a și adus la Buzău bicicletele Velocity, după ce a câștigat proiectul cu fonduri europene în valoare de aproximativ 2.8 milioane de euro, atras de Primăria Buzău. Bicicletele au fost date în folosință în luna noiembrie, dar curând, edilii aveau să că constate că au o problemă: nu există o companie care să asigure, în baza unui contract separat, reparația bicicletelor.

Așa se face că, la începutul acestei luni, s-a finalizat licitația pentru desemnarea unei firme care să se ocupe de mentenanța bicicletelor. Potrivit viceprimarului Ionuț Apostu, cinci firme s-ar fi înscris la licitație, însă numai una a depus caietul de sarcini și oferta. Este vorba despre Nextbike, compania care deține și aplicația prin care buzoienii pot închiria biciclete la prețul de 1 leu/30 de minute.

În perioada următoare, toate bicicletele vor fi strânse din stații și din locurile în care au fost abandonate, urmând să ia calea Bucureștiului. Acolo se află garajul companiei Nextbike, în care vor ierna și vor fi pregătite pentru debutul unui nou sezon de pedalat.

„A venit iarna, acoperă-mi șaua cu ceva…”

Potrivit regulamentului în vigoare, bicicletele nu vor fi disponibile în perioada 1 decembrie – 1 martie, interval în care are loc revizia generală.

Până acum, Primăria Buzău nu a strâns bicicletele de pe străzi pentru că nu avea încheiat un contract de mentenanță. Odată rezolvată și această situație, vehiculele prietenoase cu mediul și cu sănătatea vor fi ridicate și duse la reparat.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

8 Comments

  1. Ghidonul și șaua sunt zone comune la aceste vehicule, o plăcere vara să faci schimb de sudoare și jeg de la unul la altul. Mersul pe bicicletă, în special pe hârtoapele orașului deschis parțial, afectează prostata. În condițiile actuale de trafic rutier, și la ce se mai prefațează, nu aveam 300 de biciclete ci 300 de RPG-uri. Singurul aspect pozitiv la această cheltuială, acum, în condițiile prezente de necesitate a populației active și mobile, e că ele nu vor exista pe străzi decât 8-9 luni pe an.
    Cei 4 care s-au înscris la licitație doar ca să iasă numărul legal la procedură ar trebui anchetați brutal. Cine sunt? De câte ori s-au mai comportat așa, eventuial prin rotație în funcție de zona geografică sau influență?
    P.S. Nextbike pare că e tot firmă olandeză, țară care ne-a dat și autobuzele, mulțumită lobby-ului fetei primarului și a ginerelui? Cred că pentru ultimii 7 ani, DNA Ploiești ar trebui să dea banii înapoi, sunt într-un somn ultraprofund.
    P.S.S. Ce coincidență să fie ca Toma să insiste pentru aceste piste criminale și biciclete cumpărate doar de la o firmă, care are și aplicația, acum are și serviceul? Când a fost ultima dată când Toma a scos o firmă locală din mizerie acordându-i așa hal de contract, cu excepția Troia (care nu mai e firmă locală, mutându-și sediul social la Buc)???

  2. după tine nimic din ce a făcut Toma nu e bine. De ce nu candidezi tu la primărie să fii și tu înjurat. Că de bun de gură ești!

  3. O decizie buna, sper ca pe viitor sa fie mai bine echipate cu GPS iar șaua sa fie mai bine ancorata ca să nu mai poată fi furata.

  4. Pai nimic din ce „a facut” Toma nu e bine, ce dracu e asa greu de priceput? E fie gresit, fie inutil.

    Inteleg ca sunt vreo 2 din „presa” care nu se opresc din a-l pupa in dos pe Toma dar oamenii care au mai mult de 2 neuroni functionali inteleg ca primarul asta e cel mai slab din istoria recenta a acestui oras pentru ca, spre deosebire de cei ce nu au facut nimic si care au fost din belsug, acest falimentar – la propriu, si-a falimentat propriile afaceri – a „reusit” sa strice si putinul care era functional in acest oras, cauzand haos, aglomeratie, poluare, ura, violenta verbala si fizica, nepotism (primaria este deja o afacere privata a fostilor angajati ai lui toma), contracte cu dedicatie si alte asemenea grozavii.

    Asa ca sa vii sa te plangi ca e criticat Toma inseamna doar doua lucruri : ori esti slab mobilat intelectual ori esti insusi Toma.

    Si, ca sa fie cat mai clar, uite cate dintre lucrurile BUNE, UTILE care ar fi trebuit facute pentru Buzau dar care nu incap pe lista de prioritati ale primarului tau preferat :

    1. PARCARI. LOCURI DE PARCARE. PARCARI. MULTE si GRATUITE. De ce? Pentru ca proprietarii masinilor PLATESC IMPOZIT de care nu primesc nimic.
    2. Si mai multe parcari, din aceleasi motive.
    3. Un sistem destept (nu „smart”, nu „adaptabil”, nu „A.I.”) de strazi in Buzau, cu sensuri unice GANDITE, cu semafoare cat mai putine, cu pasaje subterane pentru pietoni, cu tot ceea ce trebuie astfel incat traficul sa fie fluid si sa nu dureze 30 de minute miercurea la ora 16 sa strabati un oras de 4 km de la un capat la altul.
    4. Un aparat de functionari ai primariei redus la minimum dar cu eficienta maxima, functionari care sa nu posteze pe facebook 6 ore din cele 8 de program din lipsa de activitate, functionari care sa fie plurivalenti, sa poate indeplini diverse sarcini in primarie, in functie de nevoie. Exemplu concret : la taxe si impozite sunt vreo 8 doamne care lesina de plictiseala pe acolo toata ziua, niciodata nefiind mai mult de 2-3 cetateni in acelasi timp la acel birou.
    5. Daca „o arzi” cu preocupare pentru mediul inconjurator iei imediat 3 masuri OBLIGATORII, pe langa cele care privesc direct fluidizarea traficului rutier : colectare gratuita a gunoiului, taxe reduse cu 95% pentru automobilele hibride, autobuze ELECTRICE pe toate rutele din oras, in special pe cele care merg prin Centru.
    6. Preturi CORECTE ale utilitatilor furnizate de companii in al caror actionariat figureaza si primaria Buzau. Preturi CORECTE, nu mici! Ceea ce se intampla acum este doar o bataie de joc, o lipsa de respect pentru cetateanul municipiului Buzau care este obligat sa sustina, DIN BANII SAI, extinderea unei companii private. Da, Compania de Apa si Rahat este o companie privata din al carei actionariat face parte si o institutie publica.
    7. Desfiintarea institutiei-capusa numita pompos Politia Locala, o institutie populata cu semi-analfabeti trecuti bine de 45 de ani si 110 kilograme care isi fac siesta pe salarii babane platite din banii nostri!
    8. Proiecte cu „fonduri europene” utile, functionale, nu biciclete, parcuri si statii de incarcat masini electrice. Alea sunt pentru mediul privat, daca sunt considerate viabile economic. Administratia publica ar trebui sa folosesca banii „din fonduri” pentru a stimula industria, productia (nicidecum statii de reciclare, nu stiu cati vor sa fim groapa de gunoi a Europei), businessul in general prin infiintarea unui parc industrial, a unui centru de cercetare, orice de genul asta cu utilitate practica pentru a oferi locuri de munca directe si indirecte buzoienilor.

    Asadar, conferentiare, cand primarul tau preferat va fi indeplinit macar aceste cateva obiective cu adevarat importante pentru buzoieni, atunci va putea fi laudat pentru ca, n-ai sa crezi, va fi si meritat. Pana atunci e doar primarul-faliment, primarul-praf, primarul-vorba-multa, primarul-esec.

    Si, pentru a milioana oara, in caz ca are cineva alta parere, primaria (oricarei localitati) este despre administratie, nu despre politica!
    Sa nu uitam, totusi : numai prostii cei mai prosti dintre prosti isi cumpara biciclete in noiembrie si le mai lasa si in strada!

  5. Aceasta initiativa este una de civilizatie si socializare,este binevenita si in acest oras care incearca sa se ridice la un nivel superior de existenta.Rog autoritatile sa intrebe colegii din Brasov,unde sunt aceste biciclete de ceva timp si unde nu au fost probleme cu avarierea lor,cu furatul,cu defectat pedale,rupte seile si abandonarea lor departe de locul de unde au fost luate.

  6. Deși în mare parte sunt de accord cu Ochiul din Tavan, eu aș pune nr. 1 pe listă un Spital Municipal. Totodată ar trebui interzisă orice acțiune (mai ales cele pe bani) de promovare a municipiului Buzău, până nu se finalizează definitiv șantierele deschise haotic în tot orașul, pe principiul că un hotel în renovare nu poate primi clienți până nu e gata. Un alt aspect trecut cu vederea, orice lucrare începută de această administrație, durează prea mult. Îmi aduc aminte de toaleta publică din parcul Sfinții Îngeri a carei renovare a durat 6 luni, la Eminescu există deja o generație (4 ani) care nu a călcat în curtea acelui liceu, etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button