EducaţieȘtirile zilei

Profesor „imbecil”, caut țară normală.

Oficial, sunt un „imbecil”. Pentru că sunt profesor în România și da, mă mai plâng uneori prin prieteni că salariul meu lunar e mai mic decât șampania lui Victoraș Micula pe care o bea la manșa private jetului, deși n-a luat (încă) bacul. După declarația domnului ministru Bostan, vă mărturisesc că nu sunt nicidecum dezolat sau ofensat. Ba chiar mi s-a luat o piatră de pe suflet. În sfârșit, un oficial din țara asta spune, cu subiect și predicat, ce suntem noi, profii, pentru ei, boșii: niște imbecili!

Am spus dintotdeauna că o țară în care educația este îngenunchiată este ea însăși în genunchi. Școala nu e bună azi, dacă ieri nu s-a gândit la mâine. Fiecare generație își trage dreptul și pregătirea de a exista din seva generației anterioare, care a fost îndeajuns de responsabilă încât să păstreze și să transfere și celor tineri cunoștințele, priceperile, deprinderile, în fine, educația pe care a primit-o la rându-i. E un cerc închis asigurat de dascălii unei nații, cei care – dacă e să mă-ntrebați pe mine – alcătuiesc fibra națională a unei țări. Dar ce tot filosofez eu aici? Hai mai bine să citim declarația domnului ministru Bostan și-un cântec vesel să cântăm:

„Unii profesori pur și simplu își bat joc de meseria lor și spun că au salarii mici. Domnule, mergi acasă, dă-ți demisia. Dar nu să îți bați joc de viitorul copilului. Justificarea că ‘am salariu mic’ e o imbecilitate. Am salariu mic, îmi dau demisia, mă apuc de altă muncă dacă nu îmi place meseria asta. Vorbele mele poate sunt brutale. Dacă fiecare părinte ar plăti 100 de lei pe lună, nu mult, ceva simbolic, dar să simtă că nu e gratis. (…)”

Mentalitatea comunistă a fost așa: să primesc gratis educație. Atunci nu cer în partea cealaltă la ghișeu calitate. Să primesc gratis curent, de exemplu. Nu m-ar deranja foarte mult că s-ar opri curentul la ora 12,00. După părerea mea, orice serviciu trebuie plătit într-o formă sau alta. Pentru foarte mulți părinți dacă ar simți că în fiecare lună dau ceva, o sumă, ar conștientiza că nimic nu e gratis. La noi, în mentalul colectiv, a intrat prea adânc gratuitatea. Atunci nimeni nu mai înțelege cum funcționează statul de fapt. Ar trebui făcute seminarii despre funcționarea statului. Atunci nu ar mai veni cu cereri care sunt de neîmplinit sau de nerezolvat. Spunem tot timpul ‘să se dea’. Nu avem în partea cealaltă ‘de unde’. Părerea mea este că e o reminiscență a celor 50 de ani de comunism.(…)”

„În momentul de față, deficitul bugetar prognozat este de 3%, anul viitor este o prognoză care spune că e undeva de 3,6%, cu toate măririle date de Parlamentul actual, care a tot dat, ceea ce înseamnă posibilitatea intrării României într-o procedură de deficit bugetar excesiv. O mărire de salarii în zona asta de Educație nu ar provoca decât pagube pe următorii 2-3-5 ani, dar pagube pe care nu le mai poți recupera. (…)”

Probabil, ministrul Comunicațiilor, domnul Marius Bostan, românul cu sute de mii de euro în conturi, ar vrea să trăiască  într-o altă țară. Într-o țară de dreapta, în care salariul minim depășește 500 de euro, toți oamenii își permit concedii și orice părinte poate să plătească un amărât de milion la școală pentru educația copilului. Dar ce să vezi, ghinion: a nimerit într-o țară de imbecili, care și-au ales miniștrii după criterii numai de Dumnezeu știute. Și dacă stau bine să mă gândesc, suntem niște imbecili cu toții, pentru că acceptăm astfel de umilințe din partea unor oameni care ar trebui să se facă mici, mici de tot atunci când vine vorba de salarii..

IMBECILITÁTE, (2) imbecilități, s. f. 1. Deficiență mintală gravă, caracterizată prin incapacitatea de a depăși nivelul intelectual al vârstei preșcolare; idioțenie, tâmpenie. 2. Comportare sau vorbă de imbecil sau de om necugetat; prostie, inepție, neghiobie. – Din fr. imbécilité, lat. imbecilitas, –at

loading...

Cosmin Șontică

Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau WhatsApp. Vă mulțumim!

26 comentarii

  1. Nu am perceput comentariul ca ” profesorii sunt imbecili pentru ca se plang de salarii”. Evident ca o mare parte din Romania are motive intemeiate sa se planga de salarii, nu numai profesorii – si nu intamplator am avut de a face cu o migratie masiva de specialisti spre alte tari, e destul de trist sa vezi anumite categorii de persoane platite mult peste nivelul lor de educatie, desi nu stiu in ce masura nu este o situatie care se regaseste in toata lumea la o scara mai mare sau mai mica.

    Personal, am primit doua mesaje din acel text: primul, ca a face o treaba de calitate slaba (respectiv a-ti bate joc de meseria ta) cu scuza ca esti prost platit este o imbecilitate. Nu stiu daca termenul de ” imbecilitate” este cel mai bine ales, dar da, sunt de acord ca a fi prost platit nu este o scuza sa fii un prost profesionist, in masura posibilitatilor. Fiecare dintre noi si-a ales meseria, si exista meserii in care nu ar trebui sa te duci pentru ca ai sa fii bine platit – printre care sunt si medicina si profesoratul. De obicei, daca o cariera de succes financiara este telul tau, te duci in alte domenii: avocatura, banci, politica etc. Fiecare din aceste profesii vine cu puncte bune si rele. Pe scurt: ai ales meseria, stiai cat ai sa fii platit in tara asta – dar totusi ai ales-o si acum ar trebui sa ti-o faci pe cat poti de bine, macar din respect pentru propria persoana, daca nu esti constient ca de tine depinde o generatia intreaga de alegatori care poate vor schimba ceva daca vor fi educati mai bine.

    A doua idee pe care am desprins-o eu din articolul respectiv este ca nimic de calitate nu este gratis – si asta e un alt lucru pe care personal il consider adevarat. Vrem servicii de calitate in invatamant si sanatate, dar dati-mi un exemplu de tara unde universitatile sunt performante si invatamantul e gratuit – sau pe taxe relativ modice. In alte tari se fac credite pentru a-ti plati studiile – cateodata o bucata buna de viata. La noi, lumea face cate doua facultati in paralel – „sa fie acolo”, mandrie parinteasca. Dati-mi un exemplu unde serviciile de sanatate sunt gratuite si de calitate.

    Intr-adevar, nu toti parintii au bani. Sa va mai spun o chestie: nu toata lumea trebuie sa aiba facultate. Tot parintele din tara asta tinteste ca odrasla proprie sa faca un liceu teoretic, apoi o facultate (nu prea conteaza care, diploma sa fie), dupa care si-a incheiat ” datoria” – pentru ca mai departe, in campul muncii, sa se descurce copilul, ca e mare. Avem la absolventi de facultati sa dam si la altii – pacat ca unii au probleme inclusiv cu ortografia limbii romane, nu mai vorbim sa aiba intr-adevar ” studii superioare”. Facultatile in marea lor majoritate sunt rupte de realitate, profesorii predau cursuri depasite cu 10-15 ani si scot pe banda rulanta absolventi care nu isi vor gasi un loc de munca in acel domeniu. Ies din sistemul de invatamant oi obediente care isi vor petrece viata vaitandu-se de cat de prost sunt platiti in tara asta de rahat, si nu se vor duce la vot, ca e cald afara si un gratar e mai important. Poate ca parintii lor nu au avut educatia necesara sa-i invete mai bine, dar profesorii ar fi trebuit sa o aiba.

    Dar e mai simplu sa stam in fotoliul nostru cu numar de ore fix pe un post intr-o institutie fara posibilitate de faliment, care nu trebuie sa dea socoteala la sfarsitul anului decat prin numarul de diplome emise, fara nici o responsabilitate fata de detinatorii acelor diplome – si ce daca ai 3 facultati facute dar lucrezi la Mac Donald’s? Doar nu te-a costat nimic sa faci facultatea. Ba da, te-a costat niste ani pe care i-ai pierdut degeaba cu niste oameni carora nu le-a pasat, pentru ca sunt prost platiti, si cumva, e vina ta, ca student sau elev – ca sunt ei prost platiti – pentru ca politicienii aia care intorc banii cu lopata oricum isi trimit odraslele in invatamant privat, si-i doare pe ei in cot de faptul ca invatamantul de stat nu este de calitate.

    Deci da – daca nu vrem sa facem o treaba de calitate, mai bine ne dam demisia – in orice domeniu. Poate parintii aia o sa inceapa sa vada ca liceele teoretice nu-s singura alegere, ca facultatea ar trebui sa fie o decizie serioasa si ca in general avem nevoie si de oameni care nu stau doar la birou. Petrecem intre 12-16 (uneori 20) de ani obligatorii si gratuiti in scoala si iesim pregatiti sa servim la mese si sa reinventam cratimele in limba romana.

    Nu suntem multumiti de politicieni? Raspunsul este – iesiti la vot, convingeti-i pe altii sa iasa la vot, educati-va elevii si studentii sa nu mai fie oi. Nu contribuiti la crearea unei noi generatii de semi-analfabeti cu diploma care inghit neconditionat orice mizerie li se serveste in tabloide, pe facebook sau la tv.

    1. Stimata doamna,
      Pot sa spun ca mi-a facut mare placere sa va citesc comentariul. Este o viziune placuta, constructiva si de apreciat ca vine din partea unei femei. De ce am punctat faptul ca sunteti femeie, deoarece in general femeile isi doresc sa aiba copiii la cele mai bune scoli / servicii, etc. , dar dumneavoastra ati pus punctul de ”i” si anume faptul ca nu toti trebuie sa avem facultati / sa avem job-uri ce tin de birou. Sunt de parere ca daca un copil termina patru ani de liceu nu are voie sa nu ia examenul de bacalaureat. Intrebarea este, cum de a promovat si nu este in stare sa treaca bac-ul??? Bac-ul trebuie sa fie o teza mai grea si atat, nu sa-ti bati joc de copii si sa nu mai dea importanta studiilor pentru ca oricum ei nu iau bac-ul si ca pleaca in strainatate ca oricum or sa castige mai mult decat ar putea castiga in Romania.
      Din pacate observ tot mai multa lume si chiar tineri care spun ca nu dau totul la munca pentru ca sunt prost platiti. Aceasta mentalitate sau indiferenta ne-a infestat pe toti, spiritul civic a murit demult. Romanul se plange ca nu este ajutat si inteles, dar cand ar putea sa ajute trece fara sa-i pese. Asa ca domnilor profesori, doctori, asistenti, bugetari, etc. aveti posibilitatea de a renunta la domeniul in care lucrati pentru ca este prost plaltit sau sa va faceti treaba pentru ca asa este uman. Cinstea nu tine de cat de bine esti platit sau nu!!!

      1. Mda…E usor sa vorbesti atunci cand nu lucrezi in domeniu. S-a gandit vreunul dintre voi si la faptul ca, oricat de buni profesori am fi, legislatia si regulamentele actuale nu fac decat sa ne puna bete-n roate??? De ce doar profesorul este vinovat pentru esecurile de la examene??? Pentru ca nu ii mai poate determina in niciun fel pe elevi sa invete, datorita lipsei de interes a parintilor si regulamentelor care le ofera numai drepturi acestora??? Va rog sa veniti sa lucrati alaturi de mine o luna di dupa sa va spuneti parerea. Stie cineva, in fara de cele 4 sau 5 ore petrecute la scoala, cate ore pe zi mai petrec pregatind materialele penyru ,iua urmatoare si facand gramezi de hartoage??? Da, mi-am ales aceasta meserie pentru ca imi place si o fac cat pot de responsabil… Dar cred ca toti cei implicati in desfasurarea actului educational ar trebui sa se implice la fel de responsabil.

        1. Eu sunt de parere ca vina pentru rezultatele slabe la examene e a profesorilor! De ce acei elevi care nu sunt capabili sa treaca examenele ajung sa le dea? Profesorul inca are la dispozitie notele. Nu stii, nu treci anul si gata.

          1. 1. Pentru ca elevul are dreptul sa conteste nota !!! Este un nonsens !
            Unui elev de 8-10 ii poti explica ce a gresit, dar unui tampit care nici nu invata si are nota 3, NU !
            2. Pentru ca acel tampit cu nota 3 mai este si agresiv , urla ca are dreptate ! Doamne -fereste sa ridice si profesorul tonul (ca sa se auda si el) !
            3. Pentru ca este foarte important daca elevul are nemosaguri pe la Primarie !
            4. Pentru ca este foarte impportant daca parintii loazei sunt oameni cu stare, influenti, si „sponsorizeaza scoala” daca vrei ca tu, un amarat de profesor sa iti pastrezi postul !

            etc, nu stiu daca citeste cineva pe aici !

        2. din pacate multi considera ca profesorii nu muncesc.multi considera profesorii un fel de trantori.dar va pot spune din proprie expierenta ca nu este deloc simplu sa fii profesor si mai ales unul bun.trebuie sa ai har.ca in orice meserie exista si profesori slab pregatit dar si foarte buni cu rezultate foarte bune.din pacate sistemul nostru de invatamant a fost si este distrus cu buna stiinta.sunt multi care nu au ce cauta in acest sistem.salariile sunt deplorabile comparaativ cu munca depusa.munca nu inseamna numai sa lucrezi cu tarnacopul pe santier 10-12 ore pe zi ci munca inseamna si sa lucrezi cu elevii din ziua de azi care sunt asa cum sunt.din pacate profesorii au ajuns sa fie blamati pentru rezultatele elevilor dar din pacate elvii si parintii acestora nu pun pret pe educatie.pentru multi scopul scuza mijloacele.10 clase sunt obligatorii dar ce ne facem daca copilul nu are intelect pentru 10 clase????il promovam oricum ,nu?si uite asa termina liceul tras de par si uite asa mai da si bacul si mai termina nu stiu ce facultate obscura de pe nu stiu unde.sa traiasca univesitatea :Spiru Haret care a scos elite pe banda.totul adevenit o afacere din pacate .banii si interesele dicteaza din pacate.mi-e sila!!!!ar mai fi multe de zis.

    2. fata, sa nu crezi ca cei care au bani sa plateasca scoli si care vor si urma o facultate sunt inteligentii! multi, foarte multi dintre copiii inteligenti sunt din mediu rural, un mediu, in principiu, sarac financiar! degeaba scrii mult si analizezi l;a fel de mult, daca jumate sunt porcarii!

    3. Un punct de vedere pertinent!
      Nu devenim profesori pentru a ne imbogati materialiceste ci pentru a-i imbogati pe altii cu informatii, deprinderi, modele de conduita morala etc.!

    4. Sunt profesor si-ti dau dreptate in multe puncte. Ce deranjeaza la acest individ e tonul de superioritate, aroganta si dispretul cu care a facut respectivele afirmatii. Iar la faza cu gratuitatea nu sunt de acord. Educatia nu e comert, unde e valabil principiul ‘tot ce e gratis/ieftin e de proasta calitate’ Hai sa ne uitam la Finlanda- unanim recunoscuta drept cea mai performanta tara in domeniul educatiei – unde invatamantul e gratuit. Oare de ce?

    5. Un raspuns inteligent si echilibrat. Sunt cu totul de acord cu fiecare idee pe care o prezentati. Munca de educator si cea de medic trebuiesc facute de oameni pasionati, nu de mercenari.Doar atunci sanatatea mintala si fizica a societatii in care traim vor fi asigurate…Si poate atunci tinerii nostri vor fi educati sa voteze lideri care sa le reprezinte interesele ca natiune, si nu indivizi cu interese doar personale si meschine. Din pacate, luminita de la capatul tunelului pare a se fi stins…sau pâlpâie anemic pentru acest popor.Deocamdata…

    6. Doamna Oana, sunteti un izvor de intelepciune! Sa va spun cateva lucruri: invatamantul in Romania nu este gratuit, ci platit din taxe: ale mele, ale lui matale, ale lui domnu Adi care se mira ca femeia are creieri. Poate stiati, dar va mai spun si eu, ca ati facut o obsesie pentru facultati. Nu acesta era subiectul, dar e bine ca ati spus ce aveati pe suflet. Sa stiti ca ministrul Bostan se referea la invatamantul primar si gimnazial mai ales. Regimul invatamantului universitar este altul si, asa cum stiti, exista si in Romania universitati private si mai ales studenti care le populeaza. Stiti probabil ca cei mai buni intra la buget si ca loazele care nu au invatat intra la taxa. De asemenea, nu cred ca stiti ca in Romania invatamantul obligatoriu este de 10 ani, nu de 16-20 si ca pana acolo, adica pana in clasa a zecea, deja 18% dintre elevi abandoneaza scoala pe motive exclusiv financiare: mai pe intelesul dvs., nu au bani de papuci sau de autobuz sa mearga la scoala si se cam opresc la clasa a opta. Vreo 300.000 de cetateni, viitori votanti.Si din clasa a XI-a, isi platesc singuri manualele. O taxa pentru acesti copii, i-ar determina sa se lase mai devreme. Sau mai multi. Bref, eu zic sa-si dea domnu’ Bostan demisia si sa mearga la un loc mai bine platit decat cel bugetat de la guvern, ca e imbecil si nu are solutii concrete pentru invatamant, nici nu e domeniul lui, deci vorbeste doar ca sa se auda. Sau ca sa faca prozeliti ca dvs., frustrati convinsi ca profesorii nu sunt buni de nimic, intoxicati cu ideea ca bugetarii ar trebui sa le fie lor recunoscatori ca traiesc. Nu, madame! Si eu sunt profesor, imi fac treaba asa cum si-o fac si colegii mei pe cei trei lei din taxele pe care le platesti sau le fentezi d-ta.

      1. Este interesant modul in care raspundeti „domnu” Geo. Este si mai interesant faptul ca sunteti si profesor. Probabil limbajul si felul agresiv il folositi si in cadrul cursurilor dumneavoastra, sper sa ma insel. Nimeni nu va neaga studiile si nimeni nu a zis ca nu meritati sa castigati un salariu decent. De ce zic decent, pt. ca daca erati vreun fenomen sunt sigur ca altfel erau lucrurile, dar nu toti oamenii sunt speciali. Educatia scolara nu o exclude pe cea pe care fiecare parinte trebuie sa o ofere copilului sau, dar ea trebuie sa consolideze niste cunostinte din diferite domenii pentru ai oferii copilului (viitor adult) capacitatea de a intelege si de a lucra in domeniul de lucru ales si mai ales sa aiba capacitatea de a alege viitorul tarii. Asa ca si dumneavoastra ati ales sa deveniti profesor si poate aveti aceasta vocatie, dar lipsa fondurilor pentru acest sector nu trebuie sa scada calitatea cursurilor tine de catre cadrele didactice. Nu am nimic cu bugetarii, ne sunt de folos, dar nu pot sa fiu de acord cu calitatea serviciilor pt. ca sunt nemultumiti. Eu am vazut un caz in care un personaj x lucra la un spital de stat si in paralel la unul privat, o diferenta de la cer la pamant in comportament, de ce???? Sper ca doamna Oana si nu numai au inteles remarca mea.

        1. Domnu’ Adi, e interesant ca, desi pare ca ganditi coerent, nu stiti sa scrieti („ai oferii”= a-i oferi), dar nu asta conteaza. Vad ca trageti concluzii cu privire la cadrul cursurilor mele, ceea ce practic imi ofera o idee despre schema dvs. de gandire, pe care o regasesc in majoritatea commenturilor, ca si in cel de la care am pornit. Nu stiti despre ce vorbiti, dar va dati cu parerea. Nu suportati ironia, sau nu o intelegeti. Cu siguranta ca daca eram vreun fenomen, cum spuneti, nu stateam de vorba cu dvs. Toata lumea pe aici spune „trebuie”, „vocatie”, „pasiune”, numai vorbe goale. Invatamantul, ca orice sistem, functioneaza pe principii concrete, masurabile. Care vad ca va agreseaza; preferati sa insirati baliverne emotionale, dar cand vi se ofera date concrete, le ignorati. Lipsa fondurilor pentru acest sector nu trebuie sa scada calitatea cursurilor tinute de cadrele didactice? Adica daca dumneata nu esti platit corespunzator muncii pe care o prestezi, iti pastrezi calitatea serviciilor? Domnule, esti eroul meu!

          1. :)), multumesc pentru corectie!!! Ma amuza foarte tare partea cu eroul meu, este buna, chiar se potriveste cu discutiile noastre. As vrea, dar nu cred ca mai exista eroi in Romania.. Asa ca-mi cer scuze, nu pot sa-ti fiu erou. Recunosc ca este greu in invatamant, dar sa nu mai dam vina pe altii pentru ce am putea sa facem noi. Vrem o tara curata, dar nu ajutam la curatarea ei, vrem paduri, dar nu ajutam la plantarea copacilor, vrem educatie, dar nu ne implicam ca si parinti, etc…. Dumneavoastra sunteti suparat, frustrat pe buna dreptate, dar ce este de facut la nivel micro (personal) si macro (ca si populatie)???? Am placerea de a cunoaste un fenomen care dupa terminarea studiilor cu 10 pe linie + doctorat tot cu 10 a preferat sa plece din tara pentru a lucra in cercetare pentru ca in Romania nu se putea realiza in zona lui de studiu. Da, este o pierdere pentru Romania, pt ca nu cred ca se va mai intoarce, dar omul a ales pt el. Ok, sa inteleg ca sunteti de acord ca atunci cand mergeti sa consumati un serviciu sau sa va cumparati o masina noua sa fiti tratat prost sau sa faceti accident doar ca cineva acolo a fost platit prost si nu si-a facut treaba cum trebuie… Este acelasi lucru domnule Geo. O zi buna!

    7. Oana (indiferent cum te numești) – apreciez radiografia ta despre invățământ (PROFESIE ȘI POLITICA) , dar nu spui nimic despre tine. Cunoși situația descrisă -personal sau pe cale orală? După mine – gresit la cel ce a comentat (ministru sau simplu cetațean) este faptul că a generalizat rezultatul educației . Rolul învățătoruli, profesorului la curs este acela de al învăta pe elev, student – cum să învețe , cum să descopere singur secretele viitoarei profesii. Apreciez că în țară avem tineri de mare valoare – formati în biblioteci si fără meditatori. Romînia are nevoie și de meseriși și de artiști. Părintele are rol de a ajuta copilul – fără orgolii. (profdinfacultate)

  2. Intr-o țară normală, părintelui i se spune: „Domnule….., îți mulțumesc pentru că tu contribui cu suma de ….. lei lunar pentru educație, …lei pentru sănătate, ca plătești impozite la timp, iar eu, stat responsabil, mă angajez să gestionez acești bani în interesul copilului dumneavoastra”‘ Dacă nu o fac însă corect, adio dreptul sa ma numești TU, contribuabil, pe mine, reprezentant al acestui stat, IMBECIL. Si nu invers!

  3. Daca doar ai s-o cauti, n-ai s-o gasesti! Si-atunci singura solutie pe care o aveti voi, ca profesori este sa pregatiti si sa formati „lumea” – copiii si mai apoi adolescentii si tinerii capabili sa o „inventeze”: sa o conceptualizeze, sa o planifice si sa o construiasca. Veriga slaba in orice constructie sociala si administrativa este omul! Daca reusiti sa transformati aceasta „veriga slaba” intr-un punct forte, atunci se cheama ca v-ati indeplinit menirea – voi ca profesori, voi ca formatori si – atentie – voi ca modele! Sunteti singurii care puteti sa o faceti! Sunteti singurii care puteti sa depasiti „barierele” programelor scolare gresit concepute (sau poate anume conceptualizate astfel !!!), prin faptul ca aveti un atù pe care nici o programa scolara si nici un manual nu le are: contactul direct cu „materialul clientului”! Contactul direct cu copiii, adolescentii si tinerii. Contact in care aveti posibilitatea de a-i face sa inteleaga diferentele dintre „cerintele oficiale” ale sistemului, [cerinte minimaliste intrucat sistemul nu are decat interesul sa-si creeze „masinile umane” capabile doar de a face sa porneasca, si sa supravegheze functionarea „masinilor tehnologice” (roboti+computere) din ratiuni de „maximizare” a profitului] , si cerintele firesti ale unei societati umane, cu ratiunile ei firesti de dezvoltare a constiintei individului, a constiintei de grup, a necesitatilor de exprimare si manifestare a propriei personalitatii prin arta, cultura si spiritualitate, de realizare a idealurilor individuale prin sprijinul comunitatii si pe cele ale comunitatii prin sprijinul si contributia fiecarui membru compenent al acesteia… Succes!

    1. Va anunt ca profesorii nu mai sunt modele pentru nimeni. Mai grav, in general, elevii nostri nu au NICIUN model si sunt foarte mandri de asta. Va las sa ghiciti care sunt modelele lor, atunci cand exista. Nu, nu sunt, din pacate, nici parintii.

  4. ,,nu te supara frate” … tu, ca profesor , ce faci pt viitorul nostru ? stai capra , si scoti numai intelectuali pe banda rulanta .profesor ,,imbecil” , nu cred ca te-a facut sistemul de invatamant din Romania … in rest , cred ca sunt multe domenii de activitate ,care sunt platite cu mult mai putin decat voi , dascalii .

  5. Personal consider că declarația domnului ministru a fost înțeleasă greșit de majoritatea oamenilor și, fiind interpretată eronat, a condus la un val de ură. După părerea mea domnul ministru a atins doua puncte: decât sa-ți faci treaba de profesor defectuos, rănind astfel viitorul unor copii care nu vor mai trece vreodată prin această etapă a vieții, mai bine n-o mai faci deloc, chair cu scuza unui salariu submediocru. Dacă banii te interesează, domnul ministru ți-a sugerat o reprofilare într-un domeniu mult mai satisfăcător din punct de vedere material. Al doilea punct este acea sumă modică acordată învățământului, de 100 lei. Valul de indignare ar fi fost de înțeles dacă acest comentariu era de sine stătător, dar contextul era altul. Domnul Bostan a spus asta în contextul implicării părinților în parcursul școlar al odraslei lor. Eu am înțeles că domnul ministru dorea acea sumă modică pentru a-i motiva pe parinți să se implice cu adevarat. Una este sa primești ceva gratis(nu te interesează cum iese, bine, rau, e moca), alta e să plătești pentru acel lucru, caz în care nu vrei să faci risipă cu propriile venituri. Daca primești de pomană un kilogram de faină zici merci și mergi mai departe. Dacă e să scoți banul din buzunar începi să te interesezi dacă ceea ce urmează să cumperi este de calitate, are un raport calitate-pret bun, etc. Cu alte cuvinte dacă ai plăti pentru educație, chiar si puțin, interesul pentru actul educațional ar fi mai profund. Cel puțin eu asta am înțeles și, dacă e să talmăcim așa declarația, aceasta devine constructivă și plină de înțeles.

  6. Buna ziua

    Problema salariilor din sistemul de invatamant este veche si mult discutata. Parerea mea este ca parsonalul din invatamant au salarii decente si invit pe orice profesor sa faca un calcul simplu si anume: stimati profesori calculati tariful orar cu care sunteti platiti si comparati-l cu tariful orar al unui inginer care lucreaza pe santier si dupa aia sa va mai plangeti ca sunteti prost platiti.
    Cat despre profesionalismul de care dati dovada in ultimiii ani………sincer mi-ar fi rusine sa mai primesc salariu.
    Rezultatele foarte slabe ale elevilor reprezinta gradul dvs de implicare. Stimati profesori cati elevi ati lasat repetenti in anul scolar 2015-2016 ? cate referate de exmatriculare ati intocmit pentru elevii cu grave probleme de comportament ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button