Știrile zilei

Umbrărescu face instrucție pe A7!

Compania românească UMB „își arată mușchii” pe Autostrada 7, secțiunea Buzău-Focșani, unde a ajuns la 31  la sută grad de execuție, potrivit celui mai recent raport de progres al CNAIR. Recent au apărut noi imagini surprinse pe lotul 2 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat, care are 31 kilometri și ar urma să fie gata în aprilie 2025.

În luna martie, la verificările pe Autostrada A7, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au promis finalizarea întregii secțiuni Buzău-Focșani înainte de termen, în decembrie 2024. Secțiunea are 82 de kilometri, iar constructorul a spus că „speră” să finalizez, fără însă a garanta inaugurarea la sfârșitul anului.

Totuși, compania condusă de Dorinel Umbrărescu, cel mai cunoscut constructor de drumuri din România, trage tare pentru a finaliza înainte de termen proiectele asumate.

Pe lotul 2, Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, vor fi construite 12 poduri și pasaje, cel mai lung având aproape 800 de metri. Este vorba despre podul peste râul Râmnic și DN 22, a transmis CNAIR în ianuarie 2023, la semnarea contractului. Podul peste Râmnicul Sărat și DN22 este de o complexitate tehnică ridicată, având lungimea de 791 m.

În prezent, se lucrează pe toate cele 13 loturi ale Autostrăzii A7, iar primele finalizate vor fi Ploiești-Buzău și Buzău-Focșani. Pe A7 lucrează atât firmele lui Dorinel Umbrărescu, dar și alte companii românești și străine.

În prezent, UMB are în lucru:

  • Lotul 2 din Buzău – Focșani, cu o lungime de 31 km, stadiu fizic de 30 la sută și deschiderea programată pentru aprilie 2025;
  • Lotul 3 din Buzău – Focșani, cu o lungime de 36 km, stadiu fizic de 13 la sută, cu finalizare în trimestrul II al anului 2025;
  • Lotul 4 din Buzău – Focșani, cu o lungime de 11 km și stadiul fizic de 32 la sută, termen de finalizare trimestrul III din 2024;
  • Lotul 1 din Focșani – Bacău, cu o lungime de 36 km, stadiu fizic de 17 la sută și termen de finalizare septembrie 2025;
  • Lotul 2 din Focșani – Bacău, cu o lungime de 39 km, stadiu fizic de 12 la sută și termen de finalizare noiembrie 2025;
  • Lotul 3 din Focșani – Bacău, de 22 de km, stadiu fizic 4 la sută, care va fi gata în noiembrie 2025;
  • Lotul 1 din Bacău – Pașcani, 30 de km, stadiu fizic de 5 la sută, cu termen de finalizare la final de 2025, trimestrul IV;
  • Lotul 2 din Bacău – Pașcani, 19 km, stadiu fizic 3,5 la sută, termen de finalizare trimestrul IV din 2025;
  • Lotul 3 din Bacău – Pașcani, 28 km, stadiu fizic 4,5 la sută, termen de finalizare noiembrie 2025.
  • Printre contractele mari în baza cărora lucrează constructorul român se mai numără:
  • Loturile 2 (19 km) și 4 (4,5 km) din Autostrada de Centură a Bucureștiului, cu stadiu fizic de 95 la sută, respectiv 14 la sută;
  • Varianta ocolitoare Galați, de aproximativ 37 km, cu termen de finalizare octombrie 2026;
  • Varianta ocolitoare Timișoara Sud, de aproximativ 26 km, cu stadiu fizic 17 la sută;
  • Sectorul Margina – Holdea, lotul 2, de aproximativ 13 km, cu termen de finalizare anul 2026.

Pe șantierele din România mai lucrează și alte firme din România, dar și din Italia, Grecia, China și Turcia.

VIDEO: Răducu P Drum

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button