Știrile zilei

Care-i faza cu gardul despărțitor de la Kaufland?

Circulă pe Internet imagini cu noile garduri despărțitoare montate în magazinele Kaufland România, ca măsură pentru limitarea accesului celor nevaccinați în magazinele „neesențiale”. Să vorbim puțin despre acest subiect care a inflamat opinia publică și s-a soldat cu o plângere pe numele celor de la Kaufland la Ambasada Germaniei.

În primul rând, ideea montării unui gard despărțitor este de a delimita zona hipermarketului de zona galeriei comerciale din magazinele Kaufland. La cea de-a doua au acces doar vaccinații, în timp ce persoanele nevaccinate au voie numai în prima.

Astfel, clienții nevaccinați au acces la magazinul cu „produse esențiale”, în timp ce vaccinații se pot bucura și de serviciile celorlalți agenți economic (farmacii, magazine de presă, restaurante ș.a.), interzise primei categorii.

Ieri, știrea gardului despărțitor a făcut înconjurul Internetului, dar a fost tratată incomplet. Personal, am revenit cu precizarea că acel gard nu are rolul de a-i separa pe vaccinați de nevaccinați, ci de a-i interzice accesul celei de-a doua categorii la magazinele neesențiale.

Într-adevăr, decizia îi aparține retailerului german, dar și în acest caz se pune întrebarea: Cine e mai vinovat: Brațul care lovește sau voința care ordonă? Decizia de a limita accesul nevaccinaților aparține Guvernului României și nu e de ieri, de azi, ci de pe 25 octombrie. Din acea dată, nevaccinații nu mai au voie în centrele comerciale și credeți-mă că magazinele Carrefour, Cora, Auchan, Dedeman, Brico și alte câteva au simțit asta din plin.

Așadar, montarea gardului de la Kaufland vine să îndrepte o situație care trena de mult. Magazinele retailerului german nu sunt considerate centre comerciale, dar, totodată, au în interior și alte spații comerciale închiriate în care funcționează magazine. Clienții nevaccinați puteau intra aici fără să prezinte certificatul verde, aspect care se pare că a deranjat.

Imaginile de ieri au stârnit un val de revoltă și s-au soldat cu o plângere la Ambasada Germaniei. Într-un comunicat publicat pe pagina Asociației Pro Consumatori, măsura montării gardurilor care separă vaccinații de nevaccinați este catalogată ca fiind ofensatoare la adresa clienților.

Numeroasele postări prin care este criticată montarea gardurilor metalice în incinta unor supermarketuri au atras atenția membrilor Asociației Pro Consumatori (APC), organizație de utilitate publică cu activitate de peste 31 de ani în domeniul apărării drepturilor și intereselor economice ale consumatorilor. Aceștia au înaintat sesizări mai multor instituții, inclusiv Ambasadei Germanei.

”Amplasarea unor garduri metalice de peste 2 metri înălțime pe culoarul interior de acces în vederea delimitării magazinelor Kaufland de alte magazine din incinta acestora, cum ar fi farmacii, cofetării, în care este de asemenea permis accesul consumatorilor nevaccinați, doar ca măsură de prevenție în vederea combaterii răspândirii virusului SARS-CoV-2, este o măsură abuzivă și ofensatoare la adresa consumatorilor.”, scriu reprezentanții APC România.

Potrivit conducerii asociației, o astfel de măsură nu se poate încadra în categoria celor de prevenire a combaterii răspândirii virusului SARS-CoV-2 și mai degrabă ”le amintește românilor de vremurile demult apuse, cum ar fi Zidul Berlinului, în care oamenii erau separați pe criterii ideologice și nu numai”.

loading...

Cosmin Șontică

Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau WhatsApp. Vă mulțumim!

3 comentarii

  1. Serios? Si tu ai luat bani de la Fritz ca sa incerci sa explici un rahat ?

    Tinere, gardurile inseamna segregare, indiferent de povestea, imbecila sau nu, care vine cu ele!
    Chiar tu ai scris ca magazinele nu sunt, legal, centre comerciale, deci nu intra sub incidenta acelei legi tembele scornita de niste catei tembeli (spun „catei” cu sensul de animale de companie ale unor stapani, nu cu sensul de fani ai FC Dinamo Bucuresti).

    Asadar, din moment ce magazinele NU INTRA sub incidenta legii, a pune acele garduri nu inseamna decat implinirea unei fantezii (probabil din copilarie) a lu’ Herr Schwarz (daca nu stii cine-i asta, ia fa o cercetare jurnalistica), neavand nici o alta logica sau sens (pai daca n-ai voie acolo doar ca nu esti vaccinat, fara a avea alt argument in afara fortarii vaccinarii, incepe sa semene a infractiunea de santaj :
    (Art. 207 : (1) Constrângerea unei persoane să dea, să facă, să nu facă sau să sufere ceva, în scopul de a dobândi în mod injust un folos nepatrimonial, pentru sine ori pentru altul, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani.
    (3) Dacă faptele prevăzute în alin. (1) şi alin. (2) au fost comise în scopul de a dobândi în mod injust un folos patrimonial, pentru sine sau pentru altul, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.
    In caz ca se intreaba cineva daca exista sau nu folos patrimonial, o doza din vaccin costa putin peste 20 de euro iar Romania a comandat aproximativ 120 de milioane de doze (haha vaccinam pana nu scapa unu’).

    In loc de concluzie : inteligent ar fi ca acest popor sa dea dovada de o minima unitate si simt al logicii si sa BOICOTEZE magazinele detinute de Grupul Schwarz in Romania ( Kaufland si Lidl). Sa inteleaga „vulturii imperiali” ca inca mai avem onoare si nu ne lasam calcati in picioare complet.

  2. …nazi!…apartheid medical!….cum vrei să o numești!…
    … păi , băi, șontîca, intră toți în partea cu produse esențiale , vaccinat și nevaccinat ?…. intră!…apoi în partea cealaltă intră numai unii (înțepații)….cum se numește faza asta ?….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: