Știrile zilei

„Capcanele morții”, pe drumurile din Buzău | Locurile în care accidentele grave au devenit obișnuință

România se situează pe unul din locurile „fruntașe” în Europa la numărul de accidente rutiere soldate cu morți și răniți grav. Infrastructura depășită și comportamentul iresponsabil al unora dintre șoferi duc deseori la tragedii rutiere, iar metodele de prevenire sunt puține. Deși se află permanent în trafic, polițiștii încearcă să prevină producerea accidentelor prin campanii de informare și conștientizare și, de ce să n-o spunem, prin măsuri de coerciție menite să îndrepte anumite practici ale șoferilor.

La Buzău, viteza și neatenția la volan fac tot atâtea victime câte fac drumurile proaste. E 85, de pildă, s-a transformat, în ultimii ani, într-o adevărată capcană a morții pentru cei ce îl tranzitează. Crucile ridicate din loc î loc stau mărturie nenumăratelor tragedii care au îndoliat familii, dar nimeni nu pare să mai țină cont de ele când apasă până la fund pedala de accelerație.

Deși se află mereu printre șoferi, polițiștii nu reușesc întotdeauna să câștige lupta cu viteza și comportamentul iresponsabil al șoferilor. Așa se face că este deja la ordinea zilei să se petreacă un accident rutier pe E85, iar cauzele sunt diverse: depășirile periculoase, pătrunderea cu viteză în curbe, nepăstrarea distanței față de mașina din față, iar lista poate continua.

Ultima tragedie produsă pe E85 a avut loc la Poșta Câlnău și s-a soldat cu doi morți. Un șofer de 79 de ani a vrut să întoarcă pe drumul european fără să se asigure, fiind lovit din spate de un alt autoturism. Bilanțul accidentului, doi morți.

Un alt loc deosebit de periculos se află la intrarea în municipiul Buzău dinspre Ploiești. Aici, la coborârea de pe pasarela Nehoiu, șoferii ignoră indicatorul Oprire și intră în coliziune cu mașinile care vin de pe variantă. Un tânăr a murit, acum trei ani, într-un astfel de accident, după ce nu a acordat prioritate unui camion și s-a înfipt cu mașina în acesta.

Șoseaua de Centură a municipiului a fost, până de curând, o altă capcană a morții. În zona fabricii de bere, mulți oameni și-au pierdut viața din cauza nerespectării regulilor de circulație sau a traversării. Cea mai mare parte a traficului greu, de tranzit, între sudul și nordul orașului, traversează acest tronson sinuos cu multe curbe periculoase. Salvarea a venit din partea Poliției și a Primăriei, care au decis montarea de separatoare din beton între sensuri. De atunci, numărul accidentelor s-a redus la zero.

DN 10, DN 1B și DN 2B sunt și ele prezente pe harta accidentelor rutiere. Pe unele porţiuni din aceste drumuri există multe locuri considerate puncte sau „capcane ale morţii” unde au loc constant accidente rutiere. Numai între Buzău și Popasul Merei, spre Ploiești, și-au pierdut viața mai peste zece persoane, în ultimii cinci ani.

  • Planul Roșu de Intervenție, activat de multe ori la Buzău.

Accidente se produc frecvent la Buzău, dar știm că e grav atunci când ISU activează Planul Roșu de Intervenție. O astfel de situație a avut loc luna trecută, atunci când un microbuz cu cincisprezece persoane la bord a fost spulberat de trenul Interregio Buzău-Galați la trecerea la nivel cu calea ferată de pe DN 28, în zona Bâlhacu. Patru oameni și-au pierdut viața, iar alte cincisprezece au fost rănite.

Statisticile arată că perioadele mai liniștite sunt cele în care poliția desfășoară acțiuni de prevenire și montează radare, ceea ce îi face pe șoferi să reducă viteza și să frâneze mai des. În afara acestor acțiuni, care se desfășoară regulat, șoferii nu au de ales decât să respecte regulile de circulație și să adopte o conduită preventivă pe toată perioada deplasării cu autovehiculul.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
error: Textul nu poate fi copiat!