Știrile zilei

Impact pe E85 | „Acostamentul consolidat nu este destinat traficului rutier”

Un eveniment rutier soldat doar cu pagube materiale s-a produs luni pe E85, în localitatea buzoiană Poșta Câlnău.

Conform datelor transmise de reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău, un autoturism care circula pe acostamentul consolidat al drumului a lovit din spate un utilat aparținând DRDP.

Reprezentanții DRDP Buzău atrag atenția asupra faptului că acostamentul drumului nu trebuie folosit ca bandă de circulație:

Atenție! Acostamentul consolidat al drumurilor naționale nu este destinat traficului rutier! Un utilaj aparținând Secției de Drumuri Naționale Buzău, ce se afla în acțiune pe acostamentul consolidat al DN 2, km. 125+250, echipat corespunzător, a fost accidentat din spate de un autoturism ce circula dinspre Râmnicu Sărat către Buzău tot pe acostamentul consolidat.

Din fericire, în urma impactului nu au existat victime, ci doar pagube materiale. ❗️❗️❗️ Atragem, încă o dată, atenția participanților la trafic! Acostamentul consolidat al drumurilor naționale nu este destinat traficului rutier. Din cauza acestei confuzii au loc frecvent accidente rutiere grave soldate, nu o dată, cu victime.”, se arată în informarea DRDP Buzău.

„Din primele date de la fața locului a reieșit că este vorba de o coliziune între autoturismul condus pe direcția Vrancea-Buzău de către un șofer în vârstă de 64 de ani, din București și utilajul care circula înaintea sa, la volanul căruia se afla un conducător auto de 55 de ani, din Buzău.

Accidentul s-a soldat cu rănirea șoferului în vârstă de 64 de ani, care a fost preluat de ambulanță pentru îngrijiri medicale.

În cauză se va întocmi dosar penal iar polițiștii continuă cercetările pentru stabilirea tuturor împrejurărilor în care s-a produs accidentul.”, a transmis IPJ Buzău.

Cosmin Șontică

Vă mulțumim pentru vizită! Așteptăm sesizările dumneavoastră la numărul de telefon 0725 225 335, pe Facebook sau pe WhatsApp.

9 Comments

  1. Cum sa nu fie!?!? Nu am văzut nici măcar o data poliția rutieră sa avertizeze șoferii sa nu mai meargă pe acostament. Dimpotrivă și ei folosesc ilegal acostamentul mergând încet la “vânătoare” cu radarul. Puse câteva șicane doar pe acostament din 500 in 500 de metri și toată lumea va merge normal. Pe cele doua benzi.

  2. Hai sictir cu interdictia voastra ! Ati vrea sa se mearga in coloana, ca melcul, dupa toate TIR-urile, in loc sa faceti ceva si sa largiti aceasta banda, numita „acostament ” ? De cand ma stiu, a fost o banda circulata, utilizata curent chiar de catre masinile de politie.
    Veniti voi acum, desteptii lumii, sa interziceti asta ?
    Hai sictir !

  3. badman citește legislație un pic înainte de a exprima ceva logic. de habarnisti personal is satul( a se înțelege șoferii de toropeala care se cred mari soferi)

  4. badman citește legislație un pic înainte de a exprima ceva logic. de habarnisti personal is satul( a se înțelege șoferii de toroape care se cred mari soferi)

  5. Ordonanța 43 din august 1997 :”este interzisă circulația autovehiculelor pe acostamente, șanțuri, trotuare, pe spații de siguranță ale drumurilor și podurilor, precum și pe banda de urgență sau mediană a autostrăzilor”. Potrivit IGPR: amendă de la 2.000 lei la 6000 lei confiorm art.61, aliniat 1, litera a din același act legislativ.

    De luat aminte pentru cine nu stie sau a uitat.

  6. Ioane, Ioane, lasă teoria,practica ne omoară. Tu când mergi doar pe uliță prin sat, nu știi cum este pe e85. Te dai mare deștept și arunci câteva legi aici. Știi ce volum de trafic este zilnic pe e85? Te rog, ajută-ne sa redirecționam traficul pe o autostrada care leagă Bucureștiul de Moldova și atunci o sa se meargă doar pe o banda…

    Cand vine vorba de dat în cap altuia, săriți primii,dar nu vad nici un lătrau dintre voi sa ofere o soluție realistica la problema…

  7. Art. 77. –
    (1) Administratorul drumului public este obligat să aplice marcaje cu linii continue sau discontinue, după caz, atât pentru separarea sensurilor şi benzilor de circulaţie, cât şi pentru delimitarea părţii carosabile.
    (2) Marcajul longitudinal format dintr-o linie continuă simplă sau dublă interzice încălcarea acestuia.
    (3) Marcajul format dintr-o linie continuă aplicată pe bordura trotuarului sau la marginea părţii carosabile interzice staţionarea vehiculelor pe acea parte a drumului. Când o asemenea linie însoţeşte un indicator de interzicere a staţionării, aceasta precizează lungimea sectorului de drum pe care este valabilă interzicerea.
    (4) Marcajul longitudinal format din linii continue care delimitează banda pe care este aplicat şi un marcaj simbolizând o anumită categorie sau anumite categorii de vehicule semnifică faptul că banda este rezervată circulaţiei acelei sau acelor categorii de vehicule.
    Art. 78. –
    Marcajul longitudinal format dintr-o linie discontinuă simplă sau dublă permite trecerea peste acesta, dacă manevra sau reglementările instituite impun acest lucru.

    Acesta este un fragment din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice din 04.10.2006 .

    Și un adevăr preluat dintr-o altă sursă:
    „ Nimeni care stie codul rutier si vede linia discontinua de pe DN2 nu isi imagineaza ca acela este un acostament, adica o zona aflata in afara partii carosabile. Pe toate autostrazile acostamentul este marcat cu linie continua groasa in Romania (si in tarile din jur).
    Doar noi aici stim ca in acte este acostament. Ceea ce a fost doar un truc pentru a obtine finantare europeana pentru o latime maxima de drum, astfel incat ulterior largirea la 2+2 sa fie cat mai ieftina.
    Nici un sofer normal nu are cum sa stie ca acea zona de pe DN2 este acostament, pentru ca:
    – zona e delimitata doar cu linie discontinua
    – 90% dintre soferi circula pe acel acostament
    – politia nu a dat niciodata amenda pentru circulatia pe acostament (si nici nu poate da, cata vreme linia este discontinua) ”

  8. Deși este un subiect vechi rămâne de actualitate.
    Este corect tot ce spui.
    Dar la multe intersecții dunga discontinuă devine continuă și obligă șoferul, indiferent dacă știe că este acostament sau ce o mai fi acea zonă, să treacă pe banda dinspre axul drumului. Așa au o șansă mai mare să iasă și cei de pe drumurile adiacente într-un timp decent, și mai important, mai în siguranță.

  9. Pina la a avea alte solutii haide sa respectam legea si sa avem si bun simt fata de colegul de trafic. vrem conditii ca in vest dar dupa obiceiuri romanesti lucru care nu e ok.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button